Office 365: "Op mijn Mac" naar Exchange migratie

Pagina: 1
Acties:

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Voor mij staat een OS X 10.10.2 machine die vervangen gaat worden, maar waarop een hele rits POP3 (!!!) accounts staan geconfigureerd. Vanwege deze antieke mailsoort heb ik eerst een extra backup gemaakt met behulp van een "export mailbox"

Daarna heb ik het Exchange account geconfigureerd en ben ik folders gaan slepen in de hoop dat het een verplaatsing betreft in plaats van een kopieeractie. Helaas is slepen een kopieeractie.

De activiteitenweergave geeft aan dat er bewerkingen plaatsvinden. Als deze bewerkingen zijn voltooid en ik controleer het Exchange account steeksproefgewijs, dan blijkt dat er heel veel items niet zijn gekopieerd. Van de 650 MB wordt uiteindelijk maar zo'n 200 MB gemigreerd.

1. Is er een meer betrouwbare manier om mail vanuit "Op mijn Mac" in Office 365 te krijgen?
2. Kan een folder ook worden verplaatst in plaats van worden gekopieerd, zodat ik kan zien welke items niet verplaatst zijn?
3. Is er een logbestand dat ik kan raadplegen om te achterhalen waarom bepaalde items worden overgeslagen? In de Console/Event Log wordt niets gemeld over mail.app.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:14

talin

ES-MA

staan op de oude machine al exchange mail adressen ? ( maar dan dus gePOPed )
en dat exchange heb je nu naar exchange online gezet?
dan hoef je toch alleen de .PST files straks er even aan te hangen en de missende mappen er weer in te slepen?
die 650 -> 200 mb kan dat ook contactpersonen, agenda en cache zijn?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!