Waarschuwing aankoop Asus MG279Q

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views

• Akujiproxy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-02-2021
Dag allen,

Tot 3 keer toe heb ik nu de MG279Q moeten retouneren omdat de doos al aangebroken was en er sprake was van kleine defecten (dode pixels) op de monitors. Bij elke monitor zat er op de doos een Quality Check sticker van de leverancier en was de Asus seal al gebroken. In het magazijn van een van de winkels stond er nog een met precies hetzelfde probleem. Dat zijn er in totaal al 4 waar alleen ik nog maar mee te maken heb gehad.

De plastic zakjes waar de kabels in zitten waren allemaal verknipt en met plakband dichtgemaakt. Wanneer een leverancier Monitors op kwaliteit controleerd, hebben zij echt wel een Displayport en stroomkabel liggen en gaan ze niet die uit de doos gebruiken.

Kortom het betreft een leverancier die retourproducten als nieuw probeert te verkopen. Ik weet vrij zeker dat dit wettelijk gezien niet de bedoeling is en wil dan ook actie ondernemen. Wellicht kan iemand mij vertellen hoe dat het beste kan gebeuren.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Goed verhaal. Lekker kort. Doen we niks meer mee.

Wat wil je precies bereiken met dit topic? Producten welke door kopers terug zijn gestuurd onder de WKoA mogen gewoon opnieuw worden verkocht. In Nederland heb je geen recht op een 'nieuw' product, maar recht op een deugdelijk product. Al is het vrij zeldzaam dat je geen nieuw product ontvangt.

[ Voor 57% gewijzigd door D4NG3R op 19-09-2015 13:40 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Akujiproxy
Producten die zijn teruggestuurd omdat ze gebreken vertonen zijn niet deugdelijk. Anders zou het niet zo'n probleem zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Akujiproxy op 19-09-2015 13:48 ]

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Maar wacht, probeer je andere tweakers nou te waarschuwen voor de aankoop van deze monitor? Of voor de aankoop ervan bij deze geheimzinnige leverancier? Of wil je hulp met jou situatie?

Het is mij niet helemaal duidelijk, sorry.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Akujiproxy schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:48:
Producten die zijn teruggestuurd omdat ze gebreken vertonen zijn niet deugdelijk. Anders zou het niet zo'n probleem zijn.
Er zijn tonnen mensen die misbruik maken van WKoA door kapotte producten terug te sturen, uit ervaring kan ik je zeggen dat er weinig webshops zijn die de teruggestuurde producten uitvoerig controleren op gebreken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:03
Snap er niks van, dit heeft toch helemaal niets te maken met het type van de monitor maar puur de webwinkel die de teruggenomen producten als nieuw verkoopt?

• Akujiproxy
Het probleem ligt echt bij een leverancier want ik ben het al bij 2 winkels tegengekomen. Maar uit de reacties maak ik op dat ik er weinig aan kan doen helaas.

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:35
Shopreview maken, dat is zo'n beetje het enige wat je kunt doen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Goed, op het forum hoort dit in ieder geval niet. Dit hoort duidelijk in een review thuis. Dit topic gaat in ieder geval op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.