Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ondertussen ten einde raad, alles geprobeerd wat ik kan bedenken.
Situatie:

Ik heb een KPN experiabox V8, maar dat wifi signaal komt vanuit de meterkast niet ver genoeg om mee te kunnen internetten als ik een verdieping omhoog ga, wat logisch is. Heb wel verbinding, maar zit net op het randje, valt steeds weg.
Mijn pc, die verbonden is via het stroomnet (internet gaat bij de experiabox het stroomnet op, ontvang ik hier via een adapter) heeft altijd goed internet, geen problemen mee. Nu wil ik een router op de boven verdieping hebben, zodat ik hier ook gewoon wifi heb.

Ik heb deze Sitecom WL-341 V2002 direct aangesloten vanaf de stroomnet adapter. Hij gaat niet via een switch of iets dergelijks, gewoon vanaf de adapter direct erin. Als ik hem aansluit in de WAN poort, en vervolgens een kabel van mijn computer in een LAN poort stop van deze router, heb ik internet, maar geen wifi. Als ik de router direct aansluit in een LAN poort vanaf de stroomadapter, en dan ook de pc via LAN, heb ik hetzelfde. Ik krijg op beide manieren goed internet op mijn pc.

Maar op beide manieren krijg ik geen verbinding op mijn telefoon (Motorola Moto G 2015). Hij kan er wel mee verbinden, gewoon wachtwoordje enzo invullen, allemaal geen probleem. Hij vindt het signaal wel.
Vervolgens druk ik dan op connect, en staat er 'connecting...' 'fetching ip address...' en vervolgens verbindt hij niet en gaat hij terug naar 'saved', geen verbinding dus. Na een paar keer proberen verbindt hij wel. Alleen heb ik dan nog steeds geen internet. Er komen af een toe van die pijltjes naast het Wifi signaal metertje op m'n telefoon maar die verdwijnen weer na een seconde. Het andere moment komt er een uitroepteken naast te staan. Niks constants. Wel verbinding, geen internet. Zoals ik het zie geeft de router wel een wifi-signaal, maar bevat het niks.
Maar blijkbaar zit alles wel goed aangesloten, anders zou ik dit nu niet kunnen posten.

Geprobeerd in de router instellingen te komen van de sitecom via 192.168.0.1 zoals achterop de router staat, geen resultaat. Pagina met de foutmelding 'ERR_CONNECTION_TIME_OUT'. Ik kan nog wel in de router instellingen van de KPN experiabox komen via 192.168.2.254.

Heb iets gevonden over dat het misschien te maken heeft met DHCP-servers die ik moet unblocken in mijn experiabox pagina met een MAC-address van mijn sitecom router. Dit gaat mij allemaal te boven, ik kan nergens een MAC-address vinden voor mijn sitecom router. Volgens mij kan ik via cmd>ipconfig /all alleen het MAC-address/physical address vinden van mijn experiabox.

Na veel gegoogel en gekloot kom ik nergens. Dus dan maar hopen dat een superieure tweaker me kan helpen.
Mijn doel is dus deze sitecom router als tweede wifi signaal te hebben, niet als verlenger van mijn experiabox wifi, maar gewoon een nieuw apart wifi signaal. Als het alleen als 'verlenger' kan van de experiabox, is dat ook geen probleem.

Ps. mocht het relevant zijn, ik gebruik Windows 10 (64 bit) en google chrome, en ja, ik heb vaak genoeg de router gefactoryreset }:O

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:49

lier

MikroTik nerd

De Sitecom als accesspoint instellen volgens deze tutorial:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit al geprobeerd, maar kom zoals ik heb beschreven vast te zitten. Ik kan niet in de instellingen komen van mijn router. Alleen mijn experiabox kan ik bereiken, mijn sitecom router niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:34

c0burn

Feed your head

Als je op de PC die wel verbonden is met de sitecom ipconfig /all draait, welke standard gateway staat er dan bij je LAN verbinding? Misschien is het standaard IP van de sitecom gewijzigd. Probeer daar dan eens mee te verbinden.

Remember what the dormouse said

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:59

Nox

Noxiuz

Maak hem eens los van de xperiabox, dikke kans dat ze hetzelfde ip hebben.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ben een stap verder gekomen!

Door de sitecom lost te koppelen van de experiabox ben ik inderdaad tegengekomen dat de sitecom router het ip heeft overgenomen van de experiabox. Allebei 192.168.2.254. Na een factory reset te doen op de sitecom, en hem alleen aan te sluiten op mijn PC kreeg ik eindelijk te zien in ipconfig /all dat het 192.168.0.1 is!
Zo kon ik ook in het router panel komen van de sitecom. Volgens de how to, hier op het forum moet ik het IP zodanig instellen dat het overeenkomt met die van de experiabox, maar buiten het bereik ligt. Dit heb ik kunnen vinden:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/b9b19f55a220156e33d8d26d832dafd0.png

Vervolgens heb ik eerst de KPN Experiabox zo ingesteld:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/f6046443096be10909245e6ba8448834.png

En vervolgens weer mn pc aangesloten aan de sitecom, factory reset, en het volgende ingevuld:
IP Address: 192.168.2.150 en de DHCP server gedisabled, zoals de stappen uit de how to. Als ik dit opsloeg kreeg ik de melding dat ik vanaf nu vanaf het nieuwe IP naar de router panel moest. Geprobeerd, maar lukt niet. Geen verbinding op welk IP dan ook. Router uit en aan gedaan, geen effect. Oke, prima.

Vervolgens heb ik mijn pc via een splitter/switch aangesloten op de Experiabox, en de router in dezelfde splitter/switch gestopt. Er zitten nu dus 3 kabels in: poort 1 experiabox, poort 2 mijn pc, poort 3 router.

Ik krijg signaal, maar het is nog steeds zeer instabiel, niks veranderd dus. Wat nu?

(ik heb nu ook het MAC-address van mijn sitecom router kunnen vinden

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05-10 11:39
Ik begrijp je bedoeling niet helemaal, maar wat je in je laatste post schrijft "factory reset van de Sitecom", dan staat ie dus weer op 192.168.0.1. Dat is niet de bedoeling, ik begreep dat je in de range 192.168.2.x wil werken ?
En wat bedoel je met "een nieuw apart wifi signaal" in je openingspost ? Bedoel je 2 verschillende SSID's of 2 aparte netwerken ?
Schrijf anders een in 1 of 2 zinnetjes op wat je nu precies wilt.....

[ Voor 10% gewijzigd door EverLast2002 op 19-09-2015 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er ondertussen ook niks meer van, dus je bent niet de enige.
In de how to staat dat ik in dezelfde range moet zitten, dus ja ik wil in de 192.168.2.x.
Ik heb hem gereset zodat ik in de router config kan komen, anders is er geen manier voor mij om daar toegang tot te krijgen. Anders kan ik niet stap 4-6 voltooien van de how to.

Ik bedoel 2 verschillende SSID's.

Wat ik nu wil:
Mijn eigen sitecom router, als een nieuw SSID opzetten los van de SSID van de Experiabox, die wel zijn verbinding krijgt van mijn Experiabox modem.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2015 20:55 ]

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 20:38
dhcp server van sitecom uitzetten dus en lan ip in de range van experiabox plaatsen (maar niet in de dhcp range)

Ikzelf zou de dhcp range van experia vanaf x.x.x.30 (is een voorbeeld) laten lopen. En dan geef je de sitecom een ip van bijv. 192.168.2.2

[ Voor 89% gewijzigd door Paddywacker op 19-09-2015 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:35
Je krijgt de melding dat je vanaf het nieuwe IP naar de sitecom moet. Voordat je dit gaat doen moet je de sitecom eerst weer verbinden met de experiabox en je laptop weer een nieuw ip laten toewijzen door de experiabox. Vanaf dit moment kun je 192.168.2.150 weer benaderen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Paddywacker schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 23:50:
dhcp server van sitecom uitzetten dus en lan ip in de range van experiabox plaatsen (maar niet in de dhcp range)

Ikzelf zou de dhcp range van experia vanaf x.x.x.30 (is een voorbeeld) laten lopen. En dan geef je de sitecom een ip van bijv. 192.168.2.2
Als de DHCP van de Sitecom uit staat, hoef je natuurlijk niets te doen met ranges. Je zou de router een static lease kunnen geven op de Experiabox. Of beter nog, op de Experiabox de DHCP uitschakelen en de Sitecom de DHCP laten regelen voor het interne netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jim423 schreef op zondag 20 september 2015 @ 01:46:
Je krijgt de melding dat je vanaf het nieuwe IP naar de sitecom moet. Voordat je dit gaat doen moet je de sitecom eerst weer verbinden met de experiabox en je laptop weer een nieuw ip laten toewijzen door de experiabox. Vanaf dit moment kun je 192.168.2.150 weer benaderen.
Yes!
Ik heb nu contact met de sitecom router terwijl ik aangesloten ben met de experiabox.
Ik heb de sitecom router veranderd naar 192.168.2.150 en DHCP uitgezet en heb mijn computer toen losgekoppeld van de sitecom. Heb eerst via mijn telefoon mijn computer DHCP lease verwijderd, eerst de sitecom aangesloten op de experiabox, en vervolgens mijn computer weer in de experiabox gekoppeld en opnieuw het IP 192.168.2.1 gekregen die ik altijd al heb gehad.
Ik kan nu dus via 192.168.2.150 bij de sitecom komen, en ik heb dat IP ook een static DHCP lease gegeven in de Experiabox instellingen, met het correcte MAC adres van de sitecom router.

Als ik nu met mijn telefoon met de sitecom SSID verbind, heb ik nog steeds een waardeloze snelheid, ik kan niet langer dan 5 seconden youtube streamen zonder de error 'Connection to server lost' te krijgen.
Hoe los ik dit op?

Ik kan de Sitecom router als AP (access point) of WDS instellen. Heb hem maar op AP laten staan.
Ik heb gehoord dat als je precies dezelfde SSID en wachtwoord aan de Sitecom router geeft, hij een tweede uitzendpunt van het SSID dat de Experiabox ook geeft. Dit heb ik geprobeerd, de signaalsterkte neemt wel toe, dus het werkt wel, maar nog steeds heb ik dezelfde waardeloze internet snelheid.

Ik heb DMZ aangezet, werkende op het IP van de sitecom router, ook gelezen dat dit wellicht kan helpen. Geen verbetering. Heb dit aangehad terwijl ik de Sitecom met dezelfde SSID instellingen had als de Experiabox, en gewoon een nieuw SSID maar dit maakt ook niks uit.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik een normale snelheid krijg?

Mijn telefoon heeft ook een DHCP lease bij de Experiabox, als ik deze verwijder en dan direct met de sitecom verbinding maak zonder het SSID van de experiabox aan te raken krijg ik weer hetzelfde IP aangewezen door de Sitecom. Ik zie dit in de experiabox instellingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:49

lier

MikroTik nerd

Hoe heb je WiFi precies ingesteld op de Sitecom?
Welke versie van de firmware gebruik je?

Bij voorkeur: WPA2/AES/n-only/vast kanaal (1,6 of 11 => zelf het rustigste uitzoeken)/ 20MHz bandbreedte/WMM aan.

Heb je de problemen niet als je met de experiabox verbonden bent?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Volgens mij ben je aan het klungelen met die 2 devices....
Ik zou de sitecom zelf een vast IP adres geven en niet afhankelijk laten zijn van de EB d.m.v. een DHCP reservation.
Die lage wifi snelheid kan liggen aan andere wifi signalen in de omgeving. Heb je al eens een scan gedaan ?
DMZ moet je niet gebruiken voor nu, dat is jezelf moeilijk maken als het niet hoeft.
En als je vanuit de Sitecom nog steeds een IP adres toegewezen krijgt op je foon, dan staat DHCP aan.

[ Voor 12% gewijzigd door EverLast2002 op 20-09-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 20:38
Zet op de experiabox nu de dhcp pool een op 192.168.2.30 tot 192.168.2.x

De sitecom geef je als vast ip : 192.168.2.2 en dhcp uit.

Maar dit hier, had ik al in een iedere post aangegeven hier. Daarna kan je eens moeten kijken voor je wifi met Wireshark wat voor jou de beste kanalen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De instellingen van mijn Sitecom: DHCP disabled, 'Attain IP Protocol: Dynamic IP Address'
WIFI settings: AP, 2.4GHz (N), 1 SSID enabled, Channel 5 (heb ook 1 en 11 geprobeerd, experiabox zit op 6), WPA2 (AES) key.
Firmware weet ik niet precies, kan het niet zo 1 2 3 vinden.

Als ik mijn telefoon verbind met de Experiabox heb ik (zolang ik in bereik zit) perfect wifi, geen enkel probleem.

Heb een wifiscanner op mn telefoon geinstalleerd, resultaten: Sitecom met -37 dBm op channel 5, Experiabox met -85 dBm op channel 6, TeleOrange op -94 dBm op channel 11 (buren o.i.d.). Da's alles. Meer ontvang ik niet op de plek waar ik de Sitecom router heb staan.

Als ik doe wat Paddywacker voorstelt ontvang ik de Sitecom niet meer op mijn telefoon. Ik heb de pools van de Experiabox van 30-252 laten lopen, en in de settings van de Sitecom router het ip vastgezet op 192.168.2.2. Mijn computer heeft nu een IP van 192.168.2.31 en mijn telefoon (omdat ik verbinding heb gemaakt met de experiabox SSID) 192.168.2.31.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Of die sitecom nu op .150 of .2 staat maar totaal niets uit. Wat wel verkeerd is is dat je in je EB een static dhcp lease hebt gegeven, ten eerste is dit niet nodig en ten tweede ligt het ip buiten de dhcp pool.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb teruggedraaid wat Paddywacker heeft voorgesteld, de pools naar t originele hersteld en de sitecom op 150 gezet, want dat onthoud ik nu eenmaal makkelijker. Ik verwijder nu ook het de static lease die ik heb opgezet voor de Sitecom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dus de sitecom staat weer op static .150? Als het goed is moet je nu gewoon prima kunnen werken. Je kunt het channel nog even veranderen naar channel 1 op de sitecom. Dan zit je niet over die wifi van de EB heen. Mocht het dan nog slecht werken prik even een kabel in de LAN2 van de sitecom en doe even een speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja de sitecom staat op static .150. De channel staat nu op 1. Als ik nu op mn telefoon probeer te verbinden met de Sitecom, blijft hij hangen op 'Obtaining IP address...'.

Maakt het uit als ik de experiabox aansluit op de WAN poort van mijn Sitecom router, en mijn computer dan in een LAN poort stop? Of mag mijn computer niet via de Sitecom? Ik heb hier vrij weinig verstand van.

edit: nu krijg ik niet eens de melding 'obtaining IP address' en gaat hij van 'Connecting' over op 'Saved'.
edit 2: nu is het sitecom signaal compleet verdwenen ;w
edit 3: hij is er even, en dan is ie weer weg. Ik heb er nu net mee kunnen verbinden. Ik heb succesvol een filmpje kunnen streamen van 2 minuten in 720p op 60fps. Hij laadt nu in een klap 50 seconden, en behoudt vervolgens ongeveer 50 seconden vooruit gebuffered op elk moment.

Vraagje: op m'n telefoon zie ik van die pijltjes naast het wifi signaal logo geval. Is dit een indicator van wat er op dat moment gedaan wordt? Als in uploaden en downloaden? Of is het gewoon iets wat laat zien wat je ontvangt.

edit4: paar speedtests gedaan met de ookla app op m'n telefoon:
test 1: schiet omhoog naar 20mbps down, zwakt vervolgens af naar 3. Upload contstant ~5 mbps
test 2: blijft op 2 mbps down hangen en verandert niet. ~5mbps up
test 3: loopt langzaam op naar 3 mbps down, ~7 mbps up
test 4: schiet naar 25 mbps, zwakt af naar 13 mbps down. ~6 mbps up.
test 5: begint op 0.10mbps en komt pas aan het eind van test op 3 mbps down. ~8 mbps up
test 6: schiet omhoog, zwakt af naar 7 mbps down. ~10 mbps up.
Elke keer ~30ms ping, behalve bij test 2, daar 129 ping.
Wat is dit voor ongelofelijk instabiel netwerk?? of is dit normaal? |:(

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
De EB moet in LAN1 je computer in LAN2 of 3 of 4. De WAN moet je niks in doen dit is alleen voor wanneer je een modem hebt zonder routerfunctie dus met 1 LAN poort. Misschien even factory reset doen en alleen IP aanpassen + dhcp uitzetten + CH1 en opnieuw proberen? Die pijltjes is inderdaad up/down. (Of andersom :P)

[ Voor 8% gewijzigd door Jim423 op 20-09-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
EB heb ik inderdaad in LAN1 alleen op de achterkant van de Sitecom staat t als WAN poort aangegeven, WAN=LAN1, PC heb ik in LAN2. Er zit ook een aparte Modem poort op de Sitecom, maar daar heb ik nog niks mee gedaan.

Wat ik nu ga doen: experiabox router settings backuppen, sitecom router settings backuppen, sitecom factory resetten, IP aanpassen, channel 1, en dan zal ik wel weer eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Is je verbinding via de Sitecom naar de Experiabox naar Internet via een kabel wel snel? Dus ethernet in een poort van je sitecom en dan even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou...
Heb de op sitecom factory reset uitgevoerd, wifi wachtwoord aangepast, channel 1 geselect, ip 192.168.2.150 geselect, DHCP uitgezet, alles opgeslagen en gedoublecheckt. Alles zou goed moeten zijn.

Ik heb de experiabox aangesloten op een netgear splitter in LAN1. Met splitter bedoel ik switch of weet ik het wat, kortom een doosje met 5 LAN poorten. Ik stop de Experiabox aansluiting in #1, mijn pc in #2 en de kabel voor de Sitecom router in #3. Ik kan verbinden en heb wederom 2 minuten foutloos kunnen streamen. Daarna viel het signaal echter weg, de sitecom router stond niet meer in de lijst met wifi kanalen.

Hij verscheen weer, ik was weer een minuut verbonden, en hij viel weer weg. Schijtirritant.
Herinnerde me dit:
lier schreef op zondag 20 september 2015 @ 14:00:
Bij voorkeur: WPA2/AES/n-only/vast kanaal (1,6 of 11 => zelf het rustigste uitzoeken)/ 20MHz bandbreedte/WMM aan.
en heb Sitecom ingesteld op 2.4GHZ (N) en 20 MHz. Dit had ik ook voordat ik nu net de factory reset heb gedaan.

Ik kan weer verbinden, maar het signaal valt na een tijdje weer weg. :( }:| |:( |:(

mijn experiabox zendt uit op B+N+G, zou ik dit ook moeten veranderen naar B+G of alleen B of alleen G?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:55
Of je hebt serieus last van een storingsbron, of die sitecom is brak!

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeroen_ae92 schreef op zondag 20 september 2015 @ 16:45:
Of je hebt serieus last van een storingsbron, of die sitecom is brak!
Als die sitecom echt kapot is kunnen ze een flinke klaagbrief verwachten :'(

Het maakt geen sodemieter uit of de experiabox uitzendt op alleen G en B, net getest en maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Is de homeplug verbinding tussen de experiabox en sitecom wel stabiel?

Misschien is dit een beter alternatief voor de sitecom? https://m.apparatuurvoort...wifi-versterker-dualband/

[ Voor 48% gewijzigd door Dj-sannieboy op 20-09-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb even een laptop uit de prehistorie aangesloten op de kabel die ik al deze tijd in de sitecom LAN1 poort heb zitten, speedtest gedaan, 20 mbps down, 10 up. Mijn eigen PC kreeg toen 43 mbps down 9 up via een andere kabel. Kortom, stabieler dan een baksteen. Mijn telefoon heeft gewoon ~1 minuut goede verbinding, vervolgens verdwijnt de sitecom.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit staat in de log van de sitecom router:

day 1 00:12:51 [SYSTEM]: UPnP, start
day 1 00:09:42 [SYSTEM]: NET, start Firewall
day 1 00:09:42 [SYSTEM]: NET, start NAT
day 1 00:09:42 [SYSTEM]: NET, stop Firewall
day 1 00:09:42 [SYSTEM]: NET, stop NAT
day 1 00:09:42 [SYSTEM]: NTP, start NTP Client
day 1 00:09:42 [SYSTEM]: DHCP, DHCP Server Stoping
day 1 00:09:42 [SYSTEM]: UPnP, start
day 1 00:09:39 [SYSTEM]: LAN, IP address=192.168.2.150
day 1 00:09:39 [SYSTEM]: LAN, start
day 1 00:09:39 [SYSTEM]: LAN, Stopping
day 1 00:00:07 [SYSTEM]: WAN, No PHY Link
day 1 00:00:07 [SYSTEM]: WAN, start DHCP mode
day 1 00:00:06 [SYSTEM]: WAN, stop DHCP mode
day 1 00:00:05 [SYSTEM]: WAN, stop DHCP mode
day 1 00:00:04 [SYSTEM]: HTTP, start
day 1 00:00:03 [SYSTEM]: NET, start Firewall
day 1 00:00:03 [SYSTEM]: NET, start NAT
day 1 00:00:03 [SYSTEM]: NTP, start NTP Client
day 1 00:00:03 [SYSTEM]: DHCP, DHCP Server Stoping
day 1 00:00:03 [SYSTEM]: DNS, start DNS Proxy
day 1 00:00:03 [SYSTEM]: WAN, No PHY Link
day 1 00:00:03 [SYSTEM]: WAN, start DHCP mode
day 1 00:00:03 [SYSTEM]: WAN, stop DHCP mode
day 1 00:00:03 [SYSTEM]: UPnP, start
day 1 00:00:01 [SYSTEM]: LAN, IP address=192.168.2.150
day 1 00:00:01 [SYSTEM]: LAN, start
day 1 00:00:01 [SYSTEM]: BR, start
day 1 00:00:01 [SYSTEM]: SYS, Kernel Version: 1.7.4.439
day 1 00:00:01 [SYSTEM]: SYS, Application Version: 1.7.4.307
day 1 00:00:01 [SYSTEM]: Start Log Message Service!

misschien van belang dat hij toch DHCP start en vervolgens stopt en weer start, etc etc, en op het laatste DHCP start, maar na 00:00:07 niet weer stopt?

ps. in deze tijdsperiode heb ik de lan kabel eruit gehaald en er weer ingedaan, dit was tijdens het testen van de kabel op de laptop.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2015 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 17:05:
Heb even een laptop uit de prehistorie aangesloten op de kabel die ik al deze tijd in de sitecom LAN1 poort heb zitten, speedtest gedaan, 20 mbps down, 10 up. Mijn eigen PC kreeg toen 43 mbps down 9 up via een andere kabel. Kortom, stabieler dan een baksteen. Mijn telefoon heeft gewoon ~1 minuut goede verbinding, vervolgens verdwijnt de sitecom.
Begrijp ik het goed het bekabeld testen via de router in deze setup wel goed gaat?
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 17:19:
(...)
(...)
day 1 00:00:07 [SYSTEM]: WAN, No PHY Link
(...)
day 1 00:00:01 [SYSTEM]: SYS, Kernel Version: 1.7.4.439
day 1 00:00:01 [SYSTEM]: SYS, Application Version: 1.7.4.307
(...)
misschien van belang dat hij toch DHCP start en vervolgens stopt en weer start, etc etc, en op het laatste DHCP start, maar na 00:00:07 niet weer stopt?
De DHCP server staat gewoon uit en uit de No PHY Link melding begrijp ik dat de kabel niet in de WAN poort zit, maar netjes in de LAN poort (nodig voor de Access Point configuratie). Verder, firmware 1.7.4 staat geïnstalleerd, dit is niet de meest recente versie.

Als ik het goed begrijp dat het bekabeld wel naar behoren werkt:
- Werkt het draadloze wel goed op een van de andere nog niet geteste kanalen?
- Werkt het wel goed na installatie van de laatste firmware (1.8.1, zie PM)?

Als ik het verkeerd begrijp en het werkt ook bedraad via de router niet naar behoren?
- Werkt het wel goed wanneer de router rechtstreeks (zonder homeplugs, switch) met de Experiabox verbonden wordt?
- Werkt het wel goed na installatie van de laatste firmware?

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Meestal kan ik het lang uithouden qua geduld en het meedenken met iemands probleem. Maar dit topic is wel een uitdaging......
Je gebruikt popie jopie terminologie in je teksten, maar het uiteindelijke doel en wat er nu wel en niet werkt wordt (voor mij althans) steeds vager. En die lange lappen tekst werken er ook niet aan mee.

Je wilt volgens mij 2 apparaten achter elkaar aansluiten. Een EB met volledige functionaliteit, en eraan gekoppeld een Sitecom wifi router als Access Point met een eigen SSID.
Dit wordt in een aangehaald topic haarfijn uitgelegd hoe e.e.a. geconfigureerd moet worden.
Begin eens met een schone lei en volg alles stapje voor stapje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De sitecom router werkt bekabeld wel goed. Als ik de experiabox in LAN1 aansluit, en mijn pc zelf in LAN2 op de sitecom aansluit, werkt het internet goed.

Ja ik wil 2 apparaten achter elkaar aansluiten, precies zoals EverLast beschrijft. Volledig functionerende Experiabox, tweede router met eigen SSID als accecpoint. Precies dit.
Ik heb de how to nu al 5 keer geprobeerd, 5 keer nauwkeurig gelezen, precies gedaan wat er stond, nog steeds verschijnt de Sitecom niet tussen mijn wifi signalen. Als hij dat wel doet komt hij niet verder dan Obtaining IP address. Kanaal 1, 3, 4, 6, 11, allemaal geprobeerd, geen verschil.

Het draadloze werkt op geen enkel kanaal, ook niet na de installatie van 1.8.1 firmware. Als ik de sitecom direct met een LAN poort op de Experiabox aansluit, zonder switches/homeplugs werkt hij ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Krijg je na een factory reset van de Sitecom nog steeds geen SSID te zien in je wifi lijst ? Ik lees in de handleiding dat ie een SSID uitzendt die op een sticker op het apparaat staat. Klopt dat ?

Wat voor type encryptie en authenticatie heb je in de Sitecom gebruikt ?

-Edit: ik lees dat de Sitecom een 100Mbps ethernet snelheid heeft, misschien iets om rekening mee te houden m.b.t. de rest van je netwerk qua bottleneck.

[ Voor 22% gewijzigd door EverLast2002 op 21-09-2015 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na de sitecom eens van de stroom af te halen, vervolgens opnieuw een factory reset te doen verschijnt hij wel weer in mn wifi lijst. Heb blijkbaar vorige poging ergens een foutje gemaakt?
Het klopt dat op een sticker staat wat het SSID is, en de WPA2 code.

Ik kan nu verbinden met mijn telefoon en krijg 30 mbps down, 10 mbps up constant. Echter krijg ik dit alleen zolang mijn telefoon niet verder dan 50cm van de Sitecom router weg ligt. Als ik een stap achteruit doe krijg ik maar 5mbps down, nog een stap en de Sitecom valt weg.

Encryption: WPA pre-shared key (WPA2 AES)

Mijn computer zit nu ook verbonden aan de Sitecom router.

Zowel de Experiabox als de Sitecom zenden uit met 2.4 GHz, allebei op B, G en N. Echter wel op verschillende kanalen. Zou dit kunnen conflicten?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Op beide CH1 of CH6 of CH13 instellen BGN. Dan conflicteren ze niet. Leg wel even een utp kabel tussen de EB en de sitecom (LAN1) zodat je in ieder geval switches homeplugs en splitters uitsluit. Voor de test kun je ze even dicht bij elkaar zetten, maar hoe verder van elkaar hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ze nu zoals Jim423 voorstelde allebei op channel 6, dus geen conflict tussen de kanalen, het blijft het geval dat ik alleen goed wifi heb als mijn telefoon er 10 cm naast ligt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2015 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 16:01:
Heb ze nu zoals Jim423 voorstelde allebei op channel 6, dus geen conflict tussen de kanalen, het blijft het geval dat ik alleen goed wifi heb als mijn telefoon er 10 cm naast ligt.
Is dit probleem alleen met je telefoon ? Heb je bijv nog meer apparaten om dit te testen ? (sorry, had geen zin om dit hele topic door te gaan lezen). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met laptop probeer te verbinden, krijg ik amper verbinding (hij staat tegen Sitecom router aan). Als ik een poging doe speedtest.net te laden is het internet al weer weg voordat de pagina is geladen. 't Is wel een oude laptop dus sowieso gaat een browser gebruiken moeizaam. Niet handig om mee te testen.

Gelukkig heb ik ook een tablet:
Tablet krijgt op 10 cm afstand 20 mbps down, 9 up. Telefoon ook.
Tablet krijgt op ~50 cm afstand 2,50 down, 6 up. Telefoon ook.

Ligt hem dus niet aan de telefoon :/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

|Toch duidelijk...de wifi van die sitecom ( ;w ) is kapot.

[ Voor 7% gewijzigd door Waterlelie op 22-09-2015 21:00 ]

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Topicstarter
Dan denk ik dat de conclusie is een nieuwe te kopen? |:(

Bedankt allen die het geduld konden opbrengen om me te helpen!
edit: kan iemand uitleggen hoe het kan dat ik wel goede upload speed heb als ik 10m van de sitecom router af sta, maar geen goede download speed heb? Is dat gewoon een defect?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2015 13:38 ]

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:59
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:31:
Dan denk ik dat de conclusie is een nieuwe te kopen? |:(

Bedankt allen die het geduld konden opbrengen om me te helpen!
edit: kan iemand uitleggen hoe het kan dat ik wel goede upload speed heb als ik 10m van de sitecom router af sta, maar geen goede download speed heb? Is dat gewoon een defect?
Om dingen uit te sluiten en jezelf kosten te besparen zou ik proberen een router van iemand te lenen. Je kunt dan even testen of je sitecom inderdaad de boos doener is. Mijn ervaring met sitecom is niet zo denderend dus het kan zo zijn dat de router defect is. Echter het feit dat alleen de download over wifi defect is vindt ik een vreemd gegeven.

Dit zou kunnen bij interferentie over de wifi en dan ga je geen verbetering merken met een nieuwe router die ook over 2.4ghz uitzend. Je kunt dan het beste kijken naar een dualband router. Deze zend over 2,4ghz uit en op 5.0ghz (lees het verschil hier: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/wifi/

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• kubuksa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 16:23
niet echt inhoudelijk op het probleem, maar denk ik toch wel handig om te weten: Ik heb thuis ook KPN en paar weken terug (zonder er om te vragen) de V10 experiabox binnen gekregen. De V8 is al behoorlijk verouderd volgens mij en ik zie het al helemaal gebeuren dat je net alles werkend hebt met je netwerk en dan een nieuwe experiabox binnenkrijgt waardoor je weer van voor af aan kan beginnen.

Succes verder met de netwerkperikelen.

edit: bedenkt me net dat ik op mijn oude android telefoon een app had (wifi analyser meen ik) waarmee je kon zien op welk kanaal elk wifi netwerk zit en wat de signaalsterkte is. Misschien zijn er conclusies te trekken uit het verschil in signaalsterkte tussen je EB en je sitecom, of het verwisselen van de antennes (als deze los te halen zijn). Heb vroegah ook een keer een kapotte antenne gehad met vergelijkbare symptomen.

[ Voor 33% gewijzigd door kubuksa op 23-09-2015 15:58 ]

Pagina: 1