Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Mijn ouders hebben voor mij een GN5 gekocht in Peking. Maar blijkbaar kan ik geen google account installeren en daardoor mis ik ook google store en daardoor ook whatsapp e.d.

Al mijn contacten en dergelijke wordt ook op mijn google account bewaard maar ik kan geen google account toevoegen.

Weten jullie hoe ik mijn probleem kan oplossen. Ik heb al vluchtig wat opgezocht en als mogelijke oplossing zou zijn om mijn phone te rooten. Maar helaas heb ik daar weinig kaas van gegeten.

Bestaat er al een internationale firmware om te flashen/rooten?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2015 18:31 . Reden: Bijkomende informatie voor mijn vraag ]

• M van Lent
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-11 15:16
Heb je al geprobeerd om eenvoudig een apk van google play services te sideloaden en gewoon te instaleren?
Op dit moment is versie 8.1.15 het meest actueel.
Anders moet je hem idd rooten en proberen play services als systeemaplicatie instaleren. Let wel goed op dat je de permissies van het apk'tje goed insteld. Op xda-developers.com kun je ook raadplegen.
Hopelijk kom je zo al wat verder.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik al geprobeerd. Kern van mijn probleem is dat ik geen mogelijkheid heb om mijn google account toe te voegen.

Dit zou komen door de maatregelen van de Chinese regering om google te censureren... unreal...

Haast voor alles heb ik mijn google account nodig... google play store, google maps, google agenda, al mijn contacten, etc...

Ondertussen al heel wat opgezocht op "google (sic)"... Enige alternatief zou zijn om mijn phone te flashen/rooten.

Maar ik denk dat mijn note 5 nog te recent is om te kunnen rooten. Hopelijk heb ik het verkeerd en kunnen jullie mij een duwtje in de juiste richting geven..

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:23

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Weet je zeker dat het een echte Note 5 is en geen clone?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Verwijderd

Topicstarter
Ja is 100% echt. Gekocht in een gigantische officiële samsung store in Peking.

Modelnummer is SM-9200, het gaat hier om een dual-sim versie bestemd voor de chinese markt.
hone Samsung Galaxy Note 5 Duos

Model SM-N9200

PDA Version N9200ZCU1AOH3

CSC Version N9200CHC1AOH3

PHONE Version N9200ZCU1AOH3

Region CHC

Country China (Open China)

Build Date 10.08.2015

Changelist 5412543

OS Lollipop

OS Version 5.1.1

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-11 15:48

Tammesp

Next is now

Als je de mobiel voor het eerst opstart kom je in een stappen menu, heb je daar misschien de stap overgeslagen om een Google Account toe te voegen?

Anders:

Ga naar Instellingen -> Accounts -> Account Toevoegen -> Dan Google selecteren.

Hopelijk heeft dit geholpen.

Tof cadeau van je ouders! Veel plezier ermee _/-\o_

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Pagina: 1