Leek op zoek naar een leuk surround setje voor bij de tv

Pagina: 1
Acties:

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zoek een?
5.1 geluidsset(je) voor bij een tv en ps3 (mede gebruikt voor netflix en blu-ray). In de toekomst komt hier mogelijk een ps4 bij (en wellicht nog next-gen tegen die tijd, daarom ben ik op zoek naar een future-proof setje :) ) De boxjes hoeven niet morgen in huis te staan, dus als er over een paar maanden iets moois uitkomt is dat ook geen probleem.

Wat is je budget?
Enkele honderden euro's (mede afhankelijk van mijn vriendin ;) ). Het is mijn eerste set losse speakers naast de (zeer) oude 2.1 bij mijn pc. Het hoeven dus geen over de top dingen te worden, maar ze moeten wel leuk klinken uiteraard :).

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Momenteel gebruik ik de boxen van mijn tv. Zowel voor 'gewoon' tv kijken, alswel als gamen (ps3, soms de wii) als netflix en blu-ray kijken (beide via de ps3). Ik zou graag een wat mooier surround sound systeem hierbij hebben voor 'gewoon' tv kijken alswel als via de ps3/wii gamen/netflix/blu-ray kijken, maar kan door de bomen het bos niet meer zien. Zoveel setjes, zoveel keuze. De tv is overigens een Samsung UE40H5000AW .
(mogelijk belangrijk): mijn bank staat recht tegenover de tv. Erachter zit echter geen muur (maar een keuken). De achterste speakers kunnen dus niet opgehangen worden, maar staan op de grond.

Wat heb je zelf al gevonden?
Qua merk etc. heb ik geen voorkeur. Ik weet weinig tot niets over geluidsapparatuur, ben dus geen 'audiofiel'. Het moet vooral lekker klinken en niet al te duur zijn :+ . Het zou wel fijn zijn als het van een degelijke kwaliteit is en dat het een behoorlijk aantal jaartjes mee kan (zowel geluidskwaliteit als bouwkwaliteit). Ik heb een beetje zitten zoeken, en kwam uit op bijv. de Z906 van logitech, maar ik heb geen idee of dit geschikt is voor een tv opstelling (ik krijg de indruk dat dit een computersetje is). Voor minder kun je bijv. ook de PHILIPS HTB3520G halen, inc. blu-ray speler (die ik niet nodig heb overigens, aangezien ik al een ps3 heb). Wat is nou slimmer? Zoals ik al zei, door de bomen zie ik het bos niet meer, en mijn kennis van audio-setjes gaat niet veel verder dan de Altec Lansing 2.1 boxset uit 1997 (ongeveer) die ik bij mijn pc heb staan, die bij de pc zaten destijds (pc ge-upgrade, boxjes niet). Ik heb altijd de boxen van de tv gebruikt, dus ook daar geen ervaring mee. Oftewel, een echte leek. Uiteraard heb ik me er in proberen te verdiepen, maar dat bos en die bomen hé, zoveel keuze :$ .
Ik heb overigens maar 2 hdmi aansluitingen op mijn tv. Die zijn allebei atm al bezet (ps3 en kastje van telfort). Bij een extra bluray speler kan dit dus een probleem zijn. Of is er geen kwaliteitsverlies als ik een splitter toevoeg?

Welke vragen heb je hier nog over?
- Zijn er noemenswaardige verschillen tussen pc en tv setjes? Zo ja, wat zijn die en hoe herken ik de verschillende setjes? Zijn er bepaalde dingen die ik als leek over het hoofd zie, maar echt niet zou moeten missen?
- Kan ik het beste de spullen aansluiten via de optical out van mijn tv? Dat ik daarmee dus zowel geluid van mijn ps3, wii als tv zelf krijg? Of kan het beter via de ps3 zelf, de wii zelf (als die dit kan?) en het kastje van telfort?
- Is het slimmer om een setje inc. blu-ray speler te kopen (zoals de philips die ik hierboven noem bijv.), of s het slimmer alleen boxen te kopen en die op mijn ps3 aan te sluiten?
- Wat zijn de meest gebruikte/belangrijkste aansluitingen? Zowel mijn tv, mijn ps3 en mijn telfort-kastje hebben een optical out, heb je die dan nodig? Wat is future-safe?

Excuses voor het feit dat ik zoveel vragen stel, maar zoals ik al zei: ondanks het verdiepen etc. zie ik gewoon door de bomen het bos niet meer. Teveel keuze :o ! Ik wil uiteindelijk gewoon een leuk setje dat weinig onderhoud vergt etc (upgraden etc. ben ik niet van plan) voor een leuk bedrag.

[ Voor 3% gewijzigd door Orian op 19-09-2015 11:01 ]

Verwijderd

Koop gewoon een leuke receiver tweedehands en begin met een setje boekenplank speakers. Dan heb je 2.0 en kan je alles aansluiten. Kan je later uitbreiden met een center (3.0) en eventueel 2 grote frontspeakers (5.0) en sub (5.1). Als je een beetje zoekt kan je denk ik voor de eerste setup rond de €400,- of € 500,- klaar zijn en heb je mooier geluid dan met soundbars, tv setjes of hoe je het wil noemen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Orian schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 10:50:Zijn er noemenswaardige verschillen tussen pc en tv setjes? Zo ja, wat zijn die en hoe herken ik de verschillende setjes? Zijn er bepaalde dingen die ik als leek over het hoofd zie, maar echt niet zou moeten missen?
PC setjes zijn veelal van merken als Logitech en dan met een merk als Edifier er bij heb je dan de grootste deel van die markt wel gedekt. 5.1 setjes voor de PC in de hogere segmenten zie je niet veel meer. Grootste punt waar je het aan kan herkennen is dat er altijd wel een ingang voor 3 x 3,5mm jack is, een home cinema heeft dat niet. Wat niet wil zeggen dat een home cinema per definitie beter is. Setjes als de Z5500 en Z906 kunnen mij niet heel erg bekoren wegens een te actieve subwoofer, maar geluidstechnisch zijn er home cinemasetjes die minder presteren dan wel minder aansluitingen hebben dan een dergelijke PC-set.
Kan ik het beste de spullen aansluiten via de optical out van mijn tv? Dat ik daarmee dus zowel geluid van mijn ps3, wii als tv zelf krijg? Of kan het beter via de ps3 zelf, de wii zelf (als die dit kan?) en het kastje van telfort?
In theorie kan je alles op de TV aansluiten en dan met één optische kabel naar de home cinema. Echter willen lang niet alle TV's 5.1 audio doorgeven. Kijk dus niet raar op als je maar 2.0 geluid krijgt als je via de TV aansluit. En als je al 5.1 krijgt dan is het nog maar de vraag welke vorm er wordt ondersteunt. Dolby Digital 5.1 wil dan veelal nog wel lukken, maar iets als DTS 5.1 willen maar weinig TV's doorsturen.

Als je verzekerd wilt zijn van 5.1 geluid is het aansluiten van de audio naar de home cinema aan te raden. Echter kom je dan op het punt wat later ter sprake komt: goedkopere setjes hebben veelal geen of te weinig ingangen voor veel externe apparatuur.
Is het slimmer om een setje inc. blu-ray speler te kopen (zoals de philips die ik hierboven noem bijv.), of s het slimmer alleen boxen te kopen en die op mijn ps3 aan te sluiten?
Hoe meer onderdelen er in een set zitten des te lager de prijs per onderdeel. Zie verder beneden wat nog een nadeel is van een dergelijke set.
Wat zijn de meest gebruikte/belangrijkste aansluitingen? Zowel mijn tv, mijn ps3 en mijn telfort-kastje hebben een optical out, heb je die dan nodig? Wat is future-safe?
Meest gebruikte is HDMI aangezien dat beeld en geluid over één kabel kan sturen. Het idee is ook dat de receiver het middelpunt van de set is. Alle apparatuur sluit je op de receiver aan en via de receiver gaat dan alleen een HDMI naar de TV. Beeld komt op de TV en het geluid wordt direct uit de speakers gespeeld. Echter is dat theorie die vooral geldt voor losse receivers en voor het "hogere" segment all-in-one. Met kant en klare setjes zoals de Philips moet je alles voor beeld direct naar de TV doen met HDMI, andere apparaten sluit je dan voor audio op de Philips aan. Nu heeft de "gekozen" Philips twee digitale ingangen waarmee je dus je apparatuur aan kan sluiten. Maar genoeg van dit soort setjes zijn zo basic dat ingangen voor externe apparatuur missen of niet voldoende zijn. Er zijn setjes die alleen 5.1 geven als je gebruik maakt van de Blu-rayspeler, geluid vanaf de PS3 heb je dan niet eens.

Als ik al zou kijken naar een all-in-one zou het eerderer iets zijn als een Onkyo HT-S6505. Puur als voorbeeld. Yamaha en Denon hebben dit soort setjes ook in het assortiment. En anders kan je altijd nog kijken naar iets zelfs samenstellen door een losse receiver te nemen en losse speakers. Kijk dan vooral tweedehands, dan heb je (veel) meer waar voor je geld. Zeker als je niet het nieuwste spul wilt. Vooral met "enkele honderden" euro's ga je nieuw simpelweg niet veel krijgen en zou de keuze voor een shortlist (als je nieuw wilt kopen) niet al te lang moeten zijn.

Belangrijkste is wel dat als je gaat zoeken je let op het aantal aansluitingen en wat je nodig hebt. Laat dingen als vermogen varen. Dat zegt allemaal niets en zeker de opgegeven 1000 Watt van de Philips is een lachtertje, pure marketing.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Orian
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:58:
Koop gewoon een leuke receiver tweedehands en begin met een setje boekenplank speakers. Dan heb je 2.0 en kan je alles aansluiten. Kan je later uitbreiden met een center (3.0) en eventueel 2 grote frontspeakers (5.0) en sub (5.1). Als je een beetje zoekt kan je denk ik voor de eerste setup rond de €400,- of € 500,- klaar zijn en heb je mooier geluid dan met soundbars, tv setjes of hoe je het wil noemen.
Bedankt voor het advies, maar als alleen een 2.0 (of 2.1) setje al zo'n 4-500 euro gaat kosten kan ik dit voor mezelf (en aan mijn vriendin ;) ) niet verantwoorden. Dat is dus helaas geen optie. Het moet een leuk setje worden, maar hoeft (en mag) ook geen fortuin kosten.
FeaR schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:59:
[...]

PC setjes zijn veelal van merken als Logitech en dan met een merk als Edifier er bij heb je dan de grootste deel van die markt wel gedekt. 5.1 setjes voor de PC in de hogere segmenten zie je niet veel meer. Grootste punt waar je het aan kan herkennen is dat er altijd wel een ingang voor 3 x 3,5mm jack is, een home cinema heeft dat niet. Wat niet wil zeggen dat een home cinema per definitie beter is. Setjes als de Z5500 en Z906 kunnen mij niet heel erg bekoren wegens een te actieve subwoofer, maar geluidstechnisch zijn er home cinemasetjes die minder presteren dan wel minder aansluitingen hebben dan een dergelijke PC-set.

[...]

In theorie kan je alles op de TV aansluiten en dan met één optische kabel naar de home cinema. Echter willen lang niet alle TV's 5.1 audio doorgeven. Kijk dus niet raar op als je maar 2.0 geluid krijgt als je via de TV aansluit. En als je al 5.1 krijgt dan is het nog maar de vraag welke vorm er wordt ondersteunt. Dolby Digital 5.1 wil dan veelal nog wel lukken, maar iets als DTS 5.1 willen maar weinig TV's doorsturen.
Bedankt. Zoals ik aangaf ben ik geen audiofiel, en gaat het mij er vooral om dat je die auto van achteren aan hoort komen rijden :). Betekent dit dat je als een blu-ray DTS 5.1 bevat je geen surround krijgt, of een 'slechtere' kwaliteit? Dat is niet zo'n ramp wat mij betreft. Als je echter in geval van DTS helemaal geen surround krijgt is het natuurlijk wel balen.
Vooral je tweede opmerking baart me echter zorgen. Het zou nogal balen zijn als ik een leuk setje heb die dan niet als 5.1 via de tv aangesloten kan worden. Ik heb al in de handleiding en online zitten kijken, maar kan nergens ontdekken hoe dit bij deze tv zit. Is er toevallig ergens een mooi overzicht hiervan te vinden?

Een andere mogelijkheid is natuurlijk alles direct op de versterker (niet via de tv). Maar bijv. de Z906 heeft maar twee ingangen. Nu geen probleem, maar mogelijk wel in de toekomst (PS4, PS5 ooit etc.). Werkt een splitter dan goed? Zoiets als dit?
En hoe 'future-proof' is optical? Is dat een moderne techniek die nog wel even gebruikt gaat worden (a la HDMI), of is dat op de terugweg?
Als je verzekerd wilt zijn van 5.1 geluid is het aansluiten van de audio naar de home cinema aan te raden. Echter kom je dan op het punt wat later ter sprake komt: goedkopere setjes hebben veelal geen of te weinig ingangen voor veel externe apparatuur.
Zie mijn vraag hierboven :)
[...]

Hoe meer onderdelen er in een set zitten des te lager de prijs per onderdeel. Zie verder beneden wat nog een nadeel is van een dergelijke set.
Logisch eigenlijk, maar toch even checken leek me geen kwaad :)
[...]

Meest gebruikte is HDMI aangezien dat beeld en geluid over één kabel kan sturen. Het idee is ook dat de receiver het middelpunt van de set is. Alle apparatuur sluit je op de receiver aan en via de receiver gaat dan alleen een HDMI naar de TV. Beeld komt op de TV en het geluid wordt direct uit de speakers gespeeld. Echter is dat theorie die vooral geldt voor losse receivers en voor het "hogere" segment all-in-one. Met kant en klare setjes zoals de Philips moet je alles voor beeld direct naar de TV doen met HDMI, andere apparaten sluit je dan voor audio op de Philips aan. Nu heeft de "gekozen" Philips twee digitale ingangen waarmee je dus je apparatuur aan kan sluiten. Maar genoeg van dit soort setjes zijn zo basic dat ingangen voor externe apparatuur missen of niet voldoende zijn. Er zijn setjes die alleen 5.1 geven als je gebruik maakt van de Blu-rayspeler, geluid vanaf de PS3 heb je dan niet eens.
Bedankt! Dit trekt mijn aandacht meer naar de Z906, aangezien je daar wel wat meer mee kan dan alleen blu-rays. Geen hdmi, maar gezien die alleen via het hogere segment gaan...
Als ik al zou kijken naar een all-in-one zou het eerderer iets zijn als een Onkyo HT-S6505. Puur als voorbeeld. Yamaha en Denon hebben dit soort setjes ook in het assortiment. En anders kan je altijd nog kijken naar iets zelfs samenstellen door een losse receiver te nemen en losse speakers. Kijk dan vooral tweedehands, dan heb je (veel) meer waar voor je geld. Zeker als je niet het nieuwste spul wilt. Vooral met "enkele honderden" euro's ga je nieuw simpelweg niet veel krijgen en zou de keuze voor een shortlist (als je nieuw wilt kopen) niet al te lang moeten zijn.
Bedankt! De Onkyo is helaas wat aan de prijzige kant :(. Tweedehands is eventueel een optie, maar nieuw heeft toch mijn voorkeur (garantie etc.).
Belangrijkste is wel dat als je gaat zoeken je let op het aantal aansluitingen en wat je nodig hebt. Laat dingen als vermogen varen. Dat zegt allemaal niets en zeker de opgegeven 1000 Watt van de Philips is een lachtertje, pure marketing.
Ik begreep al dat vermogen inderdaad weinig/niets zei (in dit prijssegment). Maar zoals ik hierboven aangaf: kun je splitters gebruiken voor meer aansluitingen? Ik heb dat ooit met RGB geprobeerd, met vreselijk beeld tot gevolg. Als ik het goed begrijp is optical digitaal, dus zou dat niet moeten uitmaken? Dan kun je dus een derde apparaat met een splitter toevoegen?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe meer eisen hoe hoger je budget meestal moet zijn.
De goedkopere setjes hebben idd meestal beperkte aansluitingen. Nu zie ik geen probleem met PS4 en later een PS5, Als de PS5 er is zal je je PS4 wel verkopen.
maar je kan ook denken aan HDMI switches. Zodat je vanuit deze switch 4 aparaten kan aansluiten met een aansluiting naar de versterker zeg maar.

Optisch is bijna legacy. De nieuwe geluidstandaarden vergen meer bandbreedte dan wat er door de optische kabel kan gaan. En hebben dus HDMI nodig.
Gelukkig zijn al die nieuwe standaarden backwards compatible en zijn verplicht om het basis 5.1 signaal nog aan te bieden. Dus een 7.1 Dolby True HD wordt gewoon een standaard 5.1 DD zeg maar.
En dat zal voorlopig nog gewoon door je optische kabel heen gaan.

Zelf zou ik liever nog even doorsparen voor een degelijke set zoals de onkyo.
Dan nu 100 a 150,- te besparen. Uiteindelijk heb je daar veel meer plezier van.
En heeft ook wat meer aansluitingen, Waardoor je ook geen splitters .e.d hoeft te kopen later.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

Orian schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:57:
[...]
Bedankt. Zoals ik aangaf ben ik geen audiofiel, en gaat het mij er vooral om dat je die auto van achteren aan hoort komen rijden :). Betekent dit dat je als een blu-ray DTS 5.1 bevat je geen surround krijgt, of een 'slechtere' kwaliteit? Dat is niet zo'n ramp wat mij betreft. Als je echter in geval van DTS helemaal geen surround krijgt is het natuurlijk wel balen.
Vooral je tweede opmerking baart me echter zorgen. Het zou nogal balen zijn als ik een leuk setje heb die dan niet als 5.1 via de tv aangesloten kan worden. Ik heb al in de handleiding en online zitten kijken, maar kan nergens ontdekken hoe dit bij deze tv zit. Is er toevallig ergens een mooi overzicht hiervan te vinden?
Als je DTS verstuurt naar een apparaat wat geen DTS kent zal je geen geluid krijgen. Echter is het veelal iets minder strikt zoals met de meeste TV's: DTS 5.1 invoeren kan dan wel, maar er komt slechts DTS 2.0 uit. Je mist dan de center en surround-kanalen. Nu is daar wel op softwarematig iets voor in de vorm van Dolby ProLogic dan wel DTS Neo wat van stereo surround kan maken, maar het is niet native. Daarom is de bron direct op de home cinema veelal aan te raden.

Naar mijn weten is er zo niet een overzicht van wat de TV door stuurt. Het kan namelijk ook nog te maken hebben met wat de input van de TV is. Zo zijn er TV's die via HDMI maximaal Dolby 5.1 doorzetten, maar via de interne media speler wil DTS dan soms wel weer lukken. Er is echt geen peil op te trekken om het zo te zeggen.
Nu geen probleem, maar mogelijk wel in de toekomst (PS4, PS5 ooit etc.). Werkt een splitter dan goed? Zoiets als dit?
En hoe 'future-proof' is optical? Is dat een moderne techniek die nog wel even gebruikt gaat worden (a la HDMI), of is dat op de terugweg?
Een splitter zou ik niet gebruiken, doe dan een paar euro meer en koop een switch. Dan weet je zeker dat het werkt.

HDMI is de nieuwe standaard waardoor je meer en meer receivers ziet met tot wel acht HDMI-ingangen en letterlijk een paar optische dan wel digitale coax. Optisch en Digitale Coax worden minder populair, maar ik zie het niet snel echt verdwijnen. Al kom je wel aan de max te zitten qua gebruik (maximaal DTS en DD waar HDMI de HD-varianten aan kan), maar dat is met dergelijke setjes als deze geen issue
Bedankt! Dit trekt mijn aandacht meer naar de Z906, aangezien je daar wel wat meer mee kan dan alleen blu-rays. Geen hdmi, maar gezien die alleen via het hogere segment gaan...
Een Z906 zal altijd beter geluid geven dan wat er nu uit je TV komt. Er zit wel een nadeel aan de opbouw van de Z906, maar die opbouw is gelijk aan die van een LG, Sony, Philips, JVC Home Cinema. Daar zal ik je dan bij deze ook niet mee lastig vallen.

Als je Teufel kan je ook nog eens naar kijken, maar ik weet niet zo uit mijn hoofd wat die doen tot laten we zeggen 300 euro.[/quote]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

DarkSide schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:06:

En heeft ook wat meer aansluitingen, Waardoor je ook geen splitters .e.d hoeft te kopen later.
Helemaal eens! Beter goed, dan later spijt en alsnog meer kosten.

• Orian
  • Niet online
DarkSide schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:06:
Hoe meer eisen hoe hoger je budget meestal moet zijn.
De goedkopere setjes hebben idd meestal beperkte aansluitingen. Nu zie ik geen probleem met PS4 en later een PS5, Als de PS5 er is zal je je PS4 wel verkopen.
maar je kan ook denken aan HDMI switches. Zodat je vanuit deze switch 4 aparaten kan aansluiten met een aansluiting naar de versterker zeg maar.
Dat is inderdaad ook een optie, maar vereist nog wel een hdmi in. Hmm, eens even over nadenken.
Optisch is bijna legacy. De nieuwe geluidstandaarden vergen meer bandbreedte dan wat er door de optische kabel kan gaan. En hebben dus HDMI nodig.
Gelukkig zijn al die nieuwe standaarden backwards compatible en zijn verplicht om het basis 5.1 signaal nog aan te bieden. Dus een 7.1 Dolby True HD wordt gewoon een standaard 5.1 DD zeg maar.
En dat zal voorlopig nog gewoon door je optische kabel heen gaan.
Bedankt! Wel jammer om te horen dat optical eruit gaat, dat is wel even balen.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 18:34:
[...]

Helemaal eens! Beter goed, dan later spijt en alsnog meer kosten.
Uiteraard ook een mogelijkheid. Het probleem is niet de hoeveelheid geld, maar het 'gevoel'. Ik wil geen 600+ uitgeven voor geluid, ik wil het graag horen, maar niet tot op die hoogte (ongeacht of ik het heb of niet)
FeaR schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:37:
[...]

Als je DTS verstuurt naar een apparaat wat geen DTS kent zal je geen geluid krijgen. Echter is het veelal iets minder strikt zoals met de meeste TV's: DTS 5.1 invoeren kan dan wel, maar er komt slechts DTS 2.0 uit. Je mist dan de center en surround-kanalen. Nu is daar wel op softwarematig iets voor in de vorm van Dolby ProLogic dan wel DTS Neo wat van stereo surround kan maken, maar het is niet native. Daarom is de bron direct op de home cinema veelal aan te raden.

Naar mijn weten is er zo niet een overzicht van wat de TV door stuurt. Het kan namelijk ook nog te maken hebben met wat de input van de TV is. Zo zijn er TV's die via HDMI maximaal Dolby 5.1 doorzetten, maar via de interne media speler wil DTS dan soms wel weer lukken. Er is echt geen peil op te trekken om het zo te zeggen.
Poeh zeg, leuker kunnen ze het niet maken, makkelijk wel zullen we maar zeggen!
[...]

Een splitter zou ik niet gebruiken, doe dan een paar euro meer en koop een switch. Dan weet je zeker dat het werkt.

HDMI is de nieuwe standaard waardoor je meer en meer receivers ziet met tot wel acht HDMI-ingangen en letterlijk een paar optische dan wel digitale coax. Optisch en Digitale Coax worden minder populair, maar ik zie het niet snel echt verdwijnen. Al kom je wel aan de max te zitten qua gebruik (maximaal DTS en DD waar HDMI de HD-varianten aan kan), maar dat is met dergelijke setjes als deze geen issue

[...]

Een Z906 zal altijd beter geluid geven dan wat er nu uit je TV komt. Er zit wel een nadeel aan de opbouw van de Z906, maar die opbouw is gelijk aan die van een LG, Sony, Philips, JVC Home Cinema. Daar zal ik je dan bij deze ook niet mee lastig vallen.

Als je Teufel kan je ook nog eens naar kijken, maar ik weet niet zo uit mijn hoofd wat die doen tot laten we zeggen 300 euro.[/quote]
Teufel? Ik zal er eens naar kijken :). Bedankt!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Zoals vermeld gaat optisch er nog niet uit. Er zijn nog heel veel mensen die nog met receivers werken die optical (of coax) only zijn.
Maar kwaliteit van geluid (of je systeem en speakers) is niet van belang als je er zelf gewoon niet veel voor wilt uitgeven. Dan praten we over een andere doelgroep.
Je koopt ook geen dure OLED bv als je alleen maar "even" TV wilt kijken en een simpel LCD-tje van 400,- ook voor je voldoende is.
Kijk idd even naar Teufel zit ook leuk spul bij, maar kan ook oplopen qua kosten.
Anders idd kijken naar een "pc setje". Dat is altijd beter dan TV speakers.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-10 20:42
Onkyo heeft ook leuke 5.1 setjes van rond de 300 euro. De iets duurdere heeft een actieve subwoofer.

2e hands.zou je kunnen kijken naar de jamo hcs 426 samen met een leuke versterker. Moet lukken voor 300 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nu een leuke set koopt die wellicht €200,- boven je budget in gedachte zit en je doet er 10 jaar mee heb je het over €20,- per jaar. ;) Maar wat je wil natuurlijk. Succes!
Pagina: 1