Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankoop laptop foto bewerking, 1500Euro

Pagina: 1
Acties:

• chrisjam
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-11 21:44
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gaat vooral dienen voor:
- het bewerken van foto's (Photoshop, Lightroom, ...);
- het bekijken van films + series;
- standaard Office gebruik;
- surfen + mailen;
- (mogelijkheid tot) games;
- voorkeur voor Windows aangezien de eisen die ik stel aan de laptop niet binnen het budget voor een Apple laptop past.

Wat is je budget?
1500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, iedere dag woon-werkverkeer (fiets + trein)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen specifieke voorkeur voor een bepaald merk, wel wat eisen:
- AZERTY;
- HD (1TB) + SSD (128-256GB);
- Voldoende RAM;
- Degelijk scherm (best IPS waarschijnlijk)

Ikzelf was al bij dit type uitgekomen: http://tweakers.net/product/412513/asus-n751jk/

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-11 17:29
Vanwaar de keuze voor een 17"? Ikzelf vind dit vrij lomp om dagelijks mee te nemen. Zou een 15.6" geen betere optie zijn? Is nog steeds prima op te werken en is handiger om mee te nemen.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:28
Je kunt een tweedehands MacBook Pro halen.. Voldoet aan al je eisen (alleen gamen is er niet echt chill op).

• chrisjam
Death1ord schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:11:
Vanwaar de keuze voor een 17"? Ikzelf vind dit vrij lomp om dagelijks mee te nemen. Zou een 15.6" geen betere optie zijn? Is nog steeds prima op te werken en is handiger om mee te nemen.
Mij lijkt de schermgrootte handiger voor het bewerken van de foto's? Sleur nu ook een 17" mee hoor.. :)
WWAS schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:19:
Je kunt een tweedehands MacBook Pro halen.. Voldoet aan al je eisen (alleen gamen is er niet echt chill op).
Zijn er dan MBP met 1TB aan HD en 128-256 SSD?

• Death1ord
Als je voor een Full HD scherm gaat kan dat ook prima op een 15.6". Het is wat kleiner dan bij de 17" maar is nog heel goed mee te werken.

Nu, het is wel zo dat een 17" vaker 2 HDD bays heeft waarbij je dus eventueel zelf een SSD kan inbouwen naast de bestaande HDD. Heb je daar al over na gedacht? Kan misschien wel goedkoper uitvallen.

• chrisjam
Death1ord schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 13:43:
Als je voor een Full HD scherm gaat kan dat ook prima op een 15.6". Het is wat kleiner dan bij de 17" maar is nog heel goed mee te werken.

Nu, het is wel zo dat een 17" vaker 2 HDD bays heeft waarbij je dus eventueel zelf een SSD kan inbouwen naast de bestaande HDD. Heb je daar al over na gedacht? Kan misschien wel goedkoper uitvallen.
Weet niet hoe eenvoudig/moeilijk dat is om dat zelf te doen.. Hangt waarschijnlijk ook wel af van de laptop.. Ken wel iets of wat van computers en daar ook alwel eens iets van hardware in aangepast, maar in een laptop nog nooit..

Maar scherm zou wel best IPS zijn.. :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:43

DarkSide

theres no place like ::1

Je kan ook kijken naar HDD cadys. Ik heb een dell 15.6" laptop en daar heb ik de DVD speler uitgehaald en een HDD caddy met 250GB SSD voor in de plaats gezet.
Er zit al een 128GB SSD standaard in.
Zelf vind ik 17" laptops te groot om constant mee te nemen. En de 15"6 versie een mooie middenweg waarnee je nog zonder externe monitor toch nog kunt werken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Voor 1500 heb je een prima MBP hoor, en alles wat jij wil kan daar gewoon op, en meer. Alleen je extra HDD gaat niet lukken, maar daar heb je externe oplossingen voor.

• chrisjam
DarkSide schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:59:
Je kan ook kijken naar HDD cadys. Ik heb een dell 15.6" laptop en daar heb ik de DVD speler uitgehaald en een HDD caddy met 250GB SSD voor in de plaats gezet.
Er zit al een 128GB SSD standaard in.
Zelf vind ik 17" laptops te groot om constant mee te nemen. En de 15"6 versie een mooie middenweg waarnee je nog zonder externe monitor toch nog kunt werken.
Ik vind het nog wel meevallen, maar als er een 15"6 is met dezelfde specs zal ik dat zeker overwegen. Ik weet wel wat ik wil, maar vind het niet gemakkelijk..
johnkeates schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:03:
Voor 1500 heb je een prima MBP hoor, en alles wat jij wil kan daar gewoon op, en meer. Alleen je extra HDD gaat niet lukken, maar daar heb je externe oplossingen voor.
Ik vind een SSD alleen echt te klein.. Ik zit al snel aan 20-30mb/foto.. Zit je snel aan wat GB.. :)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
chrisjam schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:26:
[...]
Ik vind een SSD alleen echt te klein.. Ik zit al snel aan 20-30mb/foto.. Zit je snel aan wat GB.. :)
Helemaal mee eens, maar wat je ook gaat kopen: je materiaal op een interne schijf parkeren is niet echt een goed plan :p Voor je proces wil je inderdaad wel iets van 20GB ruimte op een interne schijf hebben voor alles wat 'live' is, de rest zou je toch beter extern op 2 locaties kunnen bewaren. Denk aan een externe schijf en een RAID NAS of online opslag. Zolang er maar 2 kopieën zijn. Als je snelheid wil is een externe SSD ook nog een optie, je kan bijv. een mSATA SSD kopen en een mSATA-USB behuizing voor kleine snelle externe opslag. Prima voor mobiel gebruik, niet gevoelig voor transport en beweging tijdens gebruik.

• chrisjam
johnkeates schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 16:34:
[...]

Helemaal mee eens, maar wat je ook gaat kopen: je materiaal op een interne schijf parkeren is niet echt een goed plan :p Voor je proces wil je inderdaad wel iets van 20GB ruimte op een interne schijf hebben voor alles wat 'live' is, de rest zou je toch beter extern op 2 locaties kunnen bewaren. Denk aan een externe schijf en een RAID NAS of online opslag. Zolang er maar 2 kopieën zijn. Als je snelheid wil is een externe SSD ook nog een optie, je kan bijv. een mSATA SSD kopen en een mSATA-USB behuizing voor kleine snelle externe opslag. Prima voor mobiel gebruik, niet gevoelig voor transport en beweging tijdens gebruik.
Ja dat klopt wat je zegt.. :)

• Oldground
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-10-2015
Heb net zelf na lang zoeken een HP Envy 15-ae046nb besteld.

Op de Azerty-eis na voldoet hij.
Hij heeft 12 GB RAM geheugen, een Nvidea Geforce GTX 950M videokaart en zoals je vroeg een 1TB HDD + 256 MB SSD

(let wel op, geen IPS. Die zit alleen op de 17" versie volgens mij)

Bovenal vind ik het een fraai ontworpen laptop en heeft Bang & Olufsen speakers van, zo schijnt, goede kwaliteit.

http://www.techradar.com/...vy-15-2015-1297108/review

Adviesprijs 1299 euro

[ Voor 13% gewijzigd door Oldground op 19-09-2015 19:52 . Reden: link tweakers ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Onderweg iets met foto's doen is niet altijd even prettig lijkt me, iik zou al snel kijken naar een laptop en een echt fatsoenlijke 24 of 27" monitor, maar als je echt veel onderweg bent en weinig bij de monitor is dat natuurlijk geen optie.

• Death1ord
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-73SF

En wat vind je hier van? Deze tikt al jouw eisen aan en past net binnen jouw budget. Als je wat wilt gamen dan zal de GTX960M zeker leuk zijn.

Maar wat voor games speel je eigenlijk? Want dan kan een GTX960M misschien wel overkill zijn en kan je zo een laptop van enkele honderden euro's minder kopen.
Pagina: 1