Eigenaar van Corsair 250D wil kleiner gaan

Pagina: 1
Acties:

• Joostul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 13:58
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe case die mijn Corsair 250D kan vervangen. Het is een prachtige case, maar ik heb hem gekocht voor het formaat. Nu heeft de 250D nog heel veel ruimte voor dingen als water cooling wat ik niet ga doen. Ik zoek nu een case onder de 15 liter, het liefst in "consolekiller" formaat.

Mijn huidige partlist is:Natuurlijk zal ik de voeding moeten vervangen en misschien ook wel de CPU cooler. Heb nog wat extra fans enzo maar dat is niet echt belangrijk. Ik kan in ieder geval de videokaart en moederbord met alles er op gebruiken waarschijnlijk. Volledige part list staat in mijn inventaris als je het echt wil weten :+

Wat is je budget?
Onder de 100 euro als het kan.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb momenteel onder de loep:Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil dus nog meer richting de HTPC formfactor gaan dan mijn Corsair 250D. De reden hiervoor is ruimtegebrek en ik wil een woonkamer PC hebben en dan uiteindelijk in bijvoorbeeld de Fractal Design Define S een volwaardige PC maken. Echter ben ik bij de huidige voorstellen niet helemaal tevreden.

De Node 202 heeft geen ruimte voor een 3.5 inch harde schijf, wat ik toch wel wil hebben voor een HTPC. Ook heeft deze nou juist aan de bovenkant (als je hem verticaal neerzet in de bracket) geen dustfilter, wat voor mij wel belangrijk is. Bovendien is hij erg slecht leverbaar en verwacht ik er minstens 2 weken op te moeten wachten.

De RAVEN RVZ01 vind ik daarentegen simpelweg niet zo mooi. Ook is hij eigenlijk net weer wat groter. Deze case is denk ik een betere optie dan de Node 202, maar visueel is hij gewoon niet voor mij. Ik vind hem wel beter dan de RVZ02 die binnenkort gaat komen(?)

De Milo ML08 kan ik nog nergens in Nederland vinden, maar is wel een goede kanidaat. Ik weet alleen niet of er wel dust filters op zitten? Verder wil ik toch wel wat reviews of ervaringen afwachten, die ik nog niet kan vinden.

Heeft iemand nog andere suggesties? Of misschien ervaringen die mijn mening kunnen doen omslaan?

[ Voor 21% gewijzigd door Joostul op 19-09-2015 11:14 . Reden: Part list toegevoegd ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:37
Als je de RVZ01 niet zo mooi vindt, kun je misschien de pricewatch: Silverstone Fortress FTZ01 Zwart overwegen. Min of meer dezelfde behuizing maar met een neutraler uiterlijk zoals die ML08 voor RVZ02.

Dat de Node 202 geen stoffilters heeft, zou me niet meteen tegenhouden. Zelf stoffilters hangen is een relatief makkelijke mod die je zelf zou kunnen doen. Met de Node 202 zou je wel een nog lagere CPU koeler nodig hebben. Daarnaast vind ik 2 weken wachten op een bestelling niet abnormaal lang. En dan in verband met die 3,5" bay, ik vind die net niet nodig op een HTPC. 3,5" harde schijven maken altijd geluid en aangezien dit soort behuizingen niet echt gedempt zijn, hoor je ze dan zeker. Hoeveel TB dacht je eigenlijk nodig te hebben? Kan dat echt niet met een 2,5" hdd? Ik zou er zelf voor kiezen in een HTPC alleen een SSD (of meer dan één) te zetten en je opslag op een NAS te houden, of op je desktop.

ML08 ziet er nog te nieuw uit om al ervaringen van te hebben. Ik veronderstel dat Silverstone ook nog wel een Fortress variant van de RVZ02 zal maken. (Mijn browser blokkeert Silverstone's website momenteel, false positive?).

[ Voor 10% gewijzigd door MacPoedel op 19-09-2015 23:50 ]

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Hebben de Node 202 en RVZ01 niet een SFX voeding nodig??

-----edit------

Ja dus, dus als je naar 1 van deze 2 cases wilt heb je een andere voeding nodig. Oh en de ML08 ook!

[ Voor 52% gewijzigd door ECP0WERS op 20-09-2015 01:16 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:37
Daar is hij zich van bewust:
Natuurlijk zal ik de voeding moeten vervangen en misschien ook wel de CPU cooler.

• Joostul
Ik ben toch maar gegaan voor de Node 202. MacPoedel heeft gelijk, stoffilter is makkelijk zelf te maken. Gaat trouwens alleen om een filter aan de bovenkant als je hem rechtop zet. Die paar weken levertijd wacht ik dan wel af. En ik moet inderdaad een SFX(-L) voeding halen en een lagere CPU koeler. Ook ga ik een kleine server er bij halen voor de 2TB 3.5". Weer een leuk projectje dus!

Over die FTZ01: toch weer 40% groter, ook al voldoet hij aan mijn eisen. En 140 euro vind ik wel prijzig voor zo'n kleine case zonder voeding! Er zijn nog wel een paar andere kleine minpuntjes aan die case zoals dat de HDD op de voeding komt. Lijkt me niet ideaal.

[ Voor 25% gewijzigd door Joostul op 20-09-2015 08:25 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:02
Ik heb mijn ssd ook op mijn voeding geplakt. En werkt na 1 jaar nog steeds prima. En je kan eventueel mooie custom stoffilters kopen(kosten wel aardig wat).

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
loki504 schreef op zondag 20 september 2015 @ 08:46:
Ik heb mijn ssd ook op mijn voeding geplakt. En werkt na 1 jaar nog steeds prima. En je kan eventueel mooie custom stoffilters kopen(kosten wel aardig wat).
Uit interesse...heb je dan geen warmteproblemen?? Mijn voeding is aan de bovenkant warm (fan zit onder). Als ik daar een SSD op zou plakken weet ik niet of dat goed is voor de temps van mijn SSD :X

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• loki504
pwillemske schreef op zondag 20 september 2015 @ 09:40:
[...]

Uit interesse...heb je dan geen warmteproblemen?? Mijn voeding is aan de bovenkant warm (fan zit onder). Als ik daar een SSD op zou plakken weet ik niet of dat goed is voor de temps van mijn SSD :X
Zal zo eens kijken(het gaat trouwens wel om een htpc wat natuurlijk bijna geen stroom nog veel van de ssd vraagt). Weet niet hoe dat in een game pc gaat doen.

• Joostul
loki504 schreef op zondag 20 september 2015 @ 08:46:
SSD is nog wel wat anders dan HDD. Maar alsnog waarschijnlijk geen problemen. Met de nadruk op waarschijnlijk. Ik zou me er gewoon niet prettig bij voelen. In mijn inziens is het niet optimaal.

• loki504
Joostul schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:31:
[...]

SSD is nog wel wat anders dan HDD. Maar alsnog waarschijnlijk geen problemen. Met de nadruk op waarschijnlijk. Ik zou me er gewoon niet prettig bij voelen. In mijn inziens is het niet optimaal.
heb google er even op los gelaten.

en het zal geen probleem moeten zijn. de enige reden wat een probleem kan veroorzaken voor een hdd is het magnetisch veld. maar de omheining van de PSU moet het al niet toelaten dan ver sterk verminderen. dan is de hdd behuizing ook nog gemaakt om het geheel ook nog eens te verkleinen. als het er alnog door komt is er iets mis met je PSU.
Pagina: 1