Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Pengy
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-08-2024
Beste allemaal, ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone, aangezien ik de Galaxy s advance toch wel heel erg zat ben nu. Mijn oog gaat uit naar 2 telefoons: LG G4 en de OP2.
Ik zoek een?
OP2 of LG G4

Wat is je budget?
Ik zie dat ik bij sommige providers ongeveer 650 euro kwijt ben in 2 jaar voor een abonnement waar de LG g4 bijzit... Ik weet niet wat ik kwijt ga zijn aan de OP2... maar ik denk dat dit niet gek veel scheelt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Nou weet ik dus niet precies wat ik beter kan doen? Misschien wel oneindig lang wachten op een OP2, of gewoon een LG G4 met abonnement nemen, zodat ik overal vanaf ben.
Ik heb overigens maar heel matig verstand van smartphones, en weet dus niet precies wat de betere van de 2 is. Echter ben ik wel toe aan een nieuwe, en wil dus graag een goede zodat ik er weer ffkes tegenaan kan de komende jaren.

Al het advies is meer dan welkom :)

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Ik zou zelf voor de LG gaan, je hebt een verwisselbare accu en SD slot, daarnaast heb je geen snapdragon 810 die ook al wordt het anders beweerd nog steeds last heeft van oververhitting.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:46
Lekker de G4 nemen! Je kunt altijd wel wachten op een betere, maar als die komt is er weer een betere om op te wachten, etc. etc.

• Pengy
swhnld schreef op zondag 20 september 2015 @ 15:59:
Lekker de G4 nemen! Je kunt altijd wel wachten op een betere, maar als die komt is er weer een betere om op te wachten, etc. etc.
Hmm maar is de OP2 echt beter dan de G4? Waar zit hem dat dan in?

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-11 17:34
In theorie zal de OP2 sneller zijn als de G4 (SD 810 vs 808).
In de praktijk zullen ze beide erg snel zijn. (een vriend van me heeft de G4, ik heb de OP2, beide niks mis mee).
Camera heb ik ze nog niet vergeleken met elkaar (heb m'n OP2 nog maar sinds vrijdag en ben weekend weg geweest). Moet zeggen dat ik onder de indruk was van de camera van de G4. Maar dit weekend was ik ook onder de indruk van de camera van de OP2. (ik kom van een nexus 5 af).

Mijn vraag aan jou zou zijn, waarom heb je interesse in de OP2? Waarom in de G4?
Zet deze plus punten eens tegen over elkaar.
En waarom geen samsung of sony?

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:56
Volgens mij is de G4 een van de beste camera's van dit moment. Dus op dat punt... wint de G4.
Kwa snelheid zal het elkaar niet veel ontlopen. De OP2 heeft wel een snellere processor, maar volgens mij is die redelijk laag geclocked om oververhitting te voorkomen (correct me if i'm wrong).

Verwisselbare accu hebben ze beide dacht ik... maar Micro-SD enkel de G4.

• nullr0ute
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-11 12:48
Over de camera valt te discusseren, zo wint de OP2 een blinde camera test tussen de G4, SGS6 en iPhone 6.

Ik heb zelf de OP2 nu een aantal dagen in m'n bezit, omdat ik dual-sim erg belangrijk vind...

• Waah
nickbouwhuis schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:38:
Over de camera valt te discusseren, zo wint de OP2 een blinde camera test tussen de G4, SGS6 en iPhone 6.

Ik heb zelf de OP2 nu een aantal dagen in m'n bezit, omdat ik dual-sim erg belangrijk vind...
Blind-test idee is top. Maar de foto's vind ik niet zo spectaculair om mee te testen. En als ik hem zelf doe kom ik toch vaak bij de LG G4 uit. Maar blijven scaled-down afbeeldingen. Maar de OP2 komt zeker erg dicht in de buurt. Dus waarschijnlijk is het kwa camera om het even.

Kwestie van smaak dus. Met beide zul je erg tevreden zijn :P

• Pengy
Waah schreef op maandag 21 september 2015 @ 15:58:
[...]

Blind-test idee is top. Maar de foto's vind ik niet zo spectaculair om mee te testen. En als ik hem zelf doe kom ik toch vaak bij de LG G4 uit. Maar blijven scaled-down afbeeldingen. Maar de OP2 komt zeker erg dicht in de buurt. Dus waarschijnlijk is het kwa camera om het even.

Kwestie van smaak dus. Met beide zul je erg tevreden zijn :P
ten eerste bedankt voor je reactie!
Ten tweede blijft toch nog een vraag over. Ik heb namelijk mn twijfels over de OP2, aangezien het een redelijk 'ontoegankelijk' bedrijf is. Stel dat ik problemen krijg met het toestel, dan lijkt het me dat dit een moeilijker te bereiken bedrijf is dan LG, mede omdat LG al wat langer meedraait.
Zijn deze twijfels terecht?

groetjes!

• Waah
Pengy schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:00:
[...]

ten eerste bedankt voor je reactie!
Ten tweede blijft toch nog een vraag over. Ik heb namelijk mn twijfels over de OP2, aangezien het een redelijk 'ontoegankelijk' bedrijf is. Stel dat ik problemen krijg met het toestel, dan lijkt het me dat dit een moeilijker te bereiken bedrijf is dan LG, mede omdat LG al wat langer meedraait.
Zijn deze twijfels terecht?

groetjes!
Bij de OPO moet je hem terugsturen naar Engeland. Bij LG kan je gewoon hier terecht bij de winkel. Kwa zekerheid is LG dus een veiligere keuze.

Mijn vriendin heeft de OPO en is prima tevreden. Al zit er momenteel bij haar wel een bug in de laatste update. Wifi schakelt uit en kan dan ook niet meer aan. Enkel herstarten werkt dan nog.

LG is waarschijnlijk vanuit de community ook goed ondersteund (ik heb de LG G2 en die wordt ook nog steeds vanuit de community ondersteund. Momenteel zit ik zlefs op android 5.1.1). Voor OP2 heb ik geen idee hoe dat zit.

• Pengy
Waah schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:05:
[...]

Bij de OPO moet je hem terugsturen naar Engeland. Bij LG kan je gewoon hier terecht bij de winkel. Kwa zekerheid is LG dus een veiligere keuze.

Mijn vriendin heeft de OPO en is prima tevreden. Al zit er momenteel bij haar wel een bug in de laatste update. Wifi schakelt uit en kan dan ook niet meer aan. Enkel herstarten werkt dan nog.

LG is waarschijnlijk vanuit de community ook goed ondersteund (ik heb de LG G2 en die wordt ook nog steeds vanuit de community ondersteund. Momenteel zit ik zlefs op android 5.1.1). Voor OP2 heb ik geen idee hoe dat zit.
Bedankt voor je reactie! Ik ben nu zwaar geneigd om voor de G4 te gaan. Nog eventjes wat extra dingetjes lezen, en dan bestel ik hem gewoon... ben echt toe aan een nieuwe ;)

• Waah
Pengy schreef op maandag 21 september 2015 @ 22:40:
[...]

Bedankt voor je reactie! Ik ben nu zwaar geneigd om voor de G4 te gaan. Nog eventjes wat extra dingetjes lezen, en dan bestel ik hem gewoon... ben echt toe aan een nieuwe ;)
Aan beide kan je je geen buil vallen volgens mij :+ als je van een Galaxy S af komt (respect!) zijn zelfs de low-end telefoons rap :+
Pagina: 1