Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 21:16
Hallo allemaal,

Momenteel zit er een router in de meterkast die gekoppeld is aan een pc op de beneden verdieping, een nas en ook zorgt deze voor het wifi netwerk onder. Tevens is deze verbonden met een switch op zolder die aan een pc en router(als accesspoint ingesteld) is aangesloten. Nu is de router onder kapot gegaan en vroeg ik me af of het slimmer is om deze router te vervangen met een switch met een accesspoint. Het voordeel dat ik dan denk te hebben is dat als de accesspoint uitvalt de pc dan nog is verbonden met het internet via de switch dus
Onder:

Modem -> switch ->pc
Modem -> switch ->nas
modem -> switch -> accespoint ->telefoon

Boven
modem ->switch ->switch -> accesspoint -> telefoon
modem ->switch ->switch -> pc

de eerste switch na de modem is dus momenteel een router. de modem die we hebben is de standaard Genexis Hybrid lijbrandt modem. Wat zouden de nadelen zijn van het hebben van geen router. Mocht een router noodzakelijk zijn voor het instellen van het netwerk o.i.d. is het dan het beste om de router direct na het modem te zetten of kan ik ook de router die boven als accesspoint is ingesteld als router gebruiken, en onder de router met een switch -> accesspoint vervangen.

Momenteel heb ik de modem op de switch boven aangesloten en heb prima internet op de pc en accespoint boven.

[ Voor 4% gewijzigd door SBTweaker op 18-09-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:15
Als je modem niet routert zal je toch echt een Router moeten hebben, en deze zal direct achter het modem moeten komen.. Je kunt pas splitsen na een Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBTweaker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 21:16
nooberke schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:45:
Als je modem niet routert zal je toch echt een Router moeten hebben, en deze zal direct achter het modem moeten komen.. Je kunt pas splitsen na een Router
Momenteel heb ik de modem op de switch boven aangesloten en heb prima internet op de pc en accespoint op zolder.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:15
SBTweaker schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:47:
[...]

Momenteel heb ik de modem op de switch boven aangesloten en heb prima internet op de pc en accespoint op zolder.
Als er zonder router verschillende apparaten tegelijkertijd online kunnen heb je waarschijnlijk ook een Router in je modem zitten