d6 dr debug: No console input. krijg helemaal geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-01 22:22
Beste tweakers,

Ik zit al een tijdje met een probleem met mijn pc en eigenlijk probeer ik voornamelijk vast te stellen waar mijn probleem kan zitten zodat ik eventuele onderdelen kan vervangen (maar liever met wat advies natuurlijk).

mijn pc:
i5 3570k
asrock z77 extreme 4
16gb vengeance 1600mhz ram.
Coolermaster G750M
en een MSI GTX 680 (en een ATI radeon 6850 als testkaart).
Dit geheel is watergekoeld (op de 6850 na natuurlijk)

Sinds een week of 2 krijg ik op mijn pc de melding D6: No console input, wat mij laat denken dat de GPU niet goed is aangesloten. Dit heb ik meerdere keren gecontroleerd, en ook de andere GPU getest waarbij ik helaas nog helemaal geen beeld kon krijgen. Ook het bios scherm krijg ik niet te zien, via alle aansluitingen ook die van de intel 4000 (DVI, HDMI en VGA getest).

Wat heb ik allemaal geprobeerd:
1 ram erin, geen videokaart en op interne. Wel een videokaart op beide pci-e 16x's getest (allebei de GPU's)
CMOS clear, mbv jumper en batterij eruit.

Na alle pogingen krijg ik nog steeds alleen maar een D6 melding en helemaal geen beeld :?

Ik vermoed zelf dat het moederbord de videokaarten helemaal niet meer herkend en op 1 of andere manier geen beeld meer kan geven, maar dit zou wel vreemd zijn aangezien de interne GPU ook niks doet.

Heeft iemand nog een gouden tip, of enig idee wat er kapot kan zijn?
(heb helaas geen mensen in de buurt met een PC om op te testen, misschien toch maar eens rond gaan vragen op tweakers)

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:25

br00ky

Moderator Harde Waren
CSL is geen problemenhonk, schopje naar PMG.

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:50
Andere kabels geprobeerd? Ander apparaat op het beeldscherm getest? Andere input getest?

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-01 22:22
Vandaag ga ik een laatste testronde doen: heb het getest op mn pc beeldscherm en mn tv. Tv via hdmi en pc beeldscherm via vga en dvi :/ beide helemaal niks

En via de laptop geven beide direct gewoon beeld

Sorry voor t verkeerd plaatsen van t topic :/

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5