Symfony opzet Bundles

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
he allen,

Momenteel zit ik al een tijdje bezig met symfony en wil dit gaan inzetten voor een bestaand project.
In dit project heb ik een frontend/backend, wat allemaal prima te doen is met symfony :P
Het (probleem) waar ik tegen aan loop, is hoe ik dat het beste kan inrichten met bundles.

Nu had ik zelf het idee om het ongv. zo te gaan inrichten:

Een namespace: "Bedrijfsnaam/Core/" om hierin alle entity's in aan temaken.
Een namespace: "Bedrijdsnaam/Backend" voor alle backend Bundles
en als laatste een namespace "Bedrijfsnaam/Frontend" voor al het frontend gebeuren.

Nu het nadeel:
  1. Ik heb een bestaande database, wat een beetje met toutjes aan elkaar geknoopt is.
    (Ja! hier kan ik niets aan veranderen) ;)
  2. Ik ga alle bundles doorelkaar gebruiken, omdat ik de entitys uit de core zowel in de backend als frontend nodig heb. (wat hergebruik een stuk lastiger maakt)
Nu heb ik het gevoel dat ik tegen heelveel problemen ga aanlopen, en dat hiervoor betere oplossingen zijn.

Nu de vraag of hier mensen zijn met gelijksoort ervaringen, en die enige tips hebben om wat toekomst problemen te voorkomen.

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Welke indeling je gebruikt hangt van verschillende dingen af: de omvang van het project, de benodigde functionaliteiten, de herbruikbaarheid van onderdelen, gebruik van externe bundles, persoonlijke voorkeur en vast nog wel een aantal dingen. Wellicht is het handiger om eerst wat duidelijker te omschrijven wat het doel van het project is om zo wat concretere feedback te kunnen geven.

De keuze van de bundle/namespace structuur zal in de praktijk niet echt problemen geven, zolang je je maar houdt aan de globale SF2 structuur en mindset. Soms merk je gaandeweg pas dat een iets andere opzet handiger is en kun je wat bijsturen; dat lijkt me onderdeel van het proces. Natuurlijk kun je van te voren proberen een zo goed mogelijke indeling te maken, maar daar is meer informatie voor nodig dan wat er in de OP staat.

Ik denk dat je niet zozeer moet denken in frontend/backend. Je kunt immers prima een backend controller aanmaken in een willekeurige bundel en die op de juiste manier in de routing configuratie vastleggen. Het lijkt me in de basis wel handig om herbruikbare componenten die door het gehele project gebruikt gaan worden in een centrale bundel vast te leggen.

Overigens hoeft een bestaande 'houtje-touwtje' database geen probleem te zijn. Zet er Doctrine tussen en je kunt het wegabstraheren.