Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp laptopkeuze (voorbeelden)

Pagina: 1
Acties:

• maximroben
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-01-2016
Wat ga je met je laptop doen?
Gamen (geen al te zware games), videobellen(skype), streams kijken, studie-gerelateerde bezigheden, etc.

Wat is je budget?
Budget is 1050 euro max.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja , maar gewicht is een van secundair belang (ookal heb ik nu een macbook air). Heb graag op z'n minst 5 uur lange accuduur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Liefst i7, redelijke videokaart, SSHD/ ssd+hdd

Na een tijdje wikken en wegen ben ik op 3 modellen gekomen die mij het beste lijken:
pricewatch: Asus N551JB-CN021H
productreview: Lenovo IdeaPad Y50-70-59444967 review door TheWitcher
pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-15Q

Initieel was ik erg geneigd naar de lenovo, maar las in de tweede review dat wifi bereik erg slecht was. Ik heb uberhaupt veel problemen met wifi omdat ik op dit moment op zolder zit (heb wel een wifi range extender sinds kort) dus dit was wel even schrikken. Verder had de harddisk maar 5400 rpm, heb zelf niet genoeg verstand van technologie om te beoordelen of dit een struikelblok zal zijn (heb liefst natuurlijk een laptop die snel en soepel loopt). Kan je voor de Asus eventueel een SSD toevoegen of kan je maar een harddisk in die laptop hebben? Anders zou ik kunnen overwegen er een 250 gb ssd bij toe te voegen dan zit je voor 1000 euro op het beste alternatief hier?

Vroeg me ook af of de 5400 rpm hybride dan "beter" zal zijn dan een 7200 rpm hdd die de asus heeft. Verder had de toshiba het grootste werkgeheugen (16 gb) maar heb zelf geen idee wat dit dan voor implicaties heeft.

Al met al wil ik een laptop van rond de 1000 euro, waar je een leuk spelletje op kan spelen, vlekkeloos videostreamen, en het liefst vrij snel in gebruik.

Alle hulp is welkom!

[ Voor 5% gewijzigd door maximroben op 19-09-2015 03:59 ]

• maximroben
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-01-2016
pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-15Q
http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications

Ook nog deze Toshiba gevonden maar weet niet of dit merk een goeie reputatie heeft.
Iemand die me ook maar enigszins verder kan helpen?