Toon posts:

GAME PC [ €2000 ]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Ultra settings freak here) maar ook om wat te coderen en te video editen in de toekomst.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2000 euro zonder monitor, muis etc.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16GB RAM, i7, 980Ti?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, Nvidia, Asus

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet stil zijn en goed uitzien.

Ga je overklokken?
Zeker processor en misschien later videokaart

Wat verwacht je van ons?
Advice bij het systeem dat ik heb samengesteld, eerlijke meningen van wat nuttig is en wat niet. :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 368,80€ 368,80
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 207,95€ 207,95
1Gigabyte GV-N98TG1 GAMING-6GD€ 700,-€ 700,-
1NZXT H440 Wit€ 112,90€ 112,90
1Corsair Hydro H110i GT€ 122,95€ 122,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 144,40€ 144,40
1XFX XTR 650W€ 106,-€ 106,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 173,84€ 173,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.936,84

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Dat moederbord is een gigantisch dikke overkill.

Op welke resolutie ben je van plan te gaan spelen?

Volgens mij is trouwens die voeding ook niet een van de beste.

Heb je trouwens geen HDD nodig voor massa opslag? Zoals video projecten etc.

[ Voor 43% gewijzigd door Anonymoussaurus op 18-09-2015 21:05 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Verwijderd

Topicstarter
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:03:
Dat moederbord is een gigantisch dikke overkill.

Op welke resolutie ben je van plan te gaan spelen?

Volgens mij is trouwens die voeding ook niet een van de beste.

Heb je trouwens geen HDD nodig voor massa opslag? Zoals video projecten etc.
Bedankt voor je feedback. Waarom deze modderboard is een dikke overkill? Ik wil op full hd gaan spelen. Tweede SSD wil ik nog later kopen en video editen doe ik als hobby.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Nou, vanaf 60 euro heb je ook al 1151 socket moederborden. Voor minder geld heb je evenveel features als het moederbord wat jij hebt uitgekozen.

Als je op full HD wilt spelen, dan is deze setup al helemaal overkill.

De setup die jij hebt uitgekozen, is eerder gericht op 1440p/4K gamen. Met een 970/980/290(x)/390(x) zit je ook wel goed voor 1080p gamen.

• nick0294
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-10 22:27
als je wilt overklokken heb je wel moederbord met z170 chipset nodig zon bordje heb je niet voor 60 euro
moederbord wat jij gekozen hebt ziet er prima uit!

en als je toch veel geld uitgeeft kan je beter een waterkoeling nemen die net een tikje beter is zoals de
pricewatch: Corsair Hydro H110i GTX

verder ziet het er prima uit

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:58
De ts is volgens mij toch echt gebonden aan z170 borden ivm de wens tot overklokken.
Verder zou ik idd ook wat hdd's voor opslag gebruiken. Dat is aanzienlijk goedkoper dan ssd's.

Verder hou ik me er buiten 😊

Waar ik wel over twijfel is de meerwaarde van een waterkoeling. Volgens mij zijn die niet beter of stiller dan lucht. Je blijft volgens mij fans nodig hebben.

Als je trouwens zo'n ssd gaat gebruiken als werkschijf bij video-editing, dan is die Samsung SM951 misschien nog wel interessanter.

[ Voor 14% gewijzigd door LA-384 op 18-09-2015 21:48 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

nick0294 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:38:
als je wilt overklokken heb je wel moederbord met z170 chipset nodig zon bordje heb je niet voor 60 euro
moederbord wat jij gekozen hebt ziet er prima uit!
Daarom zei ik "vanaf 60 euro heb je ook al 1151 socket moederborden". Daarna zei ik dat hij voor een stuk goedkoper (vanaf de 100 euro) ook al een moederbord kon kopen met een z170 chipset..
Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Asus Z170-P D3
en als je toch veel geld uitgeeft kan je beter een waterkoeling nemen die net een tikje beter is zoals de
pricewatch: Corsair Hydro H110i GTX
Die staat al in zijn lijstje..

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 18-09-2015 21:45 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

LA-384 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:42:

Waar ik wel over twijfel is de meerwaarde van een waterkoeling. Volgens mij zijn die niet beter of stiller dan lucht. Je blijft volgens mij fans nodig hebben.
Fans hebben ze zeker nog nodig, maar het maakt het systeem wel stiller. Ik zelf vind waterkoeling nooit echt de moeite waard. Tegenwoordig zijn er ook al super goede luchtkoeler die je systeem ook al super stil maken. Zelfs als je gaat overklokken.

• LA-384
Dan nog zal zo'n waterkoeling alleen interessant zijn als ook de videokaart er door wordt gekoeld. Dat is toch meestal de grootste herriemaker. Zeker in het topsegment.
Verkeerde aanname.

[ Voor 7% gewijzigd door LA-384 op 18-09-2015 21:54 ]

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

LA-384 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:51:
Dan nog zal zo'n waterkoeling alleen interessant zijn als ook de videokaart er door wordt gekoeld. Dat is toch meestal de grootste herriemaker. Zeker in het topsegment.
Ik denk dat mijn case fans het meest hoorbaar zijn van al mijn hardware die een fan hebben. _O-

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ik moet zeggen dat het aantal RAM en de i7, een goede keus is. Voor video editten is een i7 een goede keuze.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht AIO WC te kopen voor beter look maar de resultaten vind ik ook niet slecht. Als je budget van 2k heeft waarom dan niet?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:08

br00ky

Moderator Harde Waren
De looks van de rest van je systeem heb je anders niet heel veel moeite in gestopt ;). Je moederbord heeft rode accenten, je RAM groen en geel en je GPU grijs.

@AnonymousWP, je loopt hier lang genoeg rond om de edit-knop te kunnen vinden :).

[ Voor 22% gewijzigd door br00ky op 18-09-2015 22:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:07:
De looks van de rest van je systeem heb je anders niet heel veel moeite in gestopt ;). Je moederbord heeft rode accenten, je RAM groen en geel en je GPU grijs.

[mbr]@AnonymousWP, je loopt hier lang genoeg rond om de edit-knop te kunnen vinden :).[/]
Ja, ik weet maar ik ga toch niet painten :) RAM groen en heel? :o

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Daarom geef ik ook aan, als je dan toch op looks wil letten, kijk dan naar onderdelen die matchen qua kleur. Je geeft duidelijk aan dat het er mooi uit moet zien. Ik zou dit persoonlijk niet mooi vinden zoals het nu bij elkaar is gezocht.

Overigens ben ik het ook wel eens met wat hierboven al eens is gezegd, voor je doel is je systeem vrij stevig. "Ook wat coderen en videobewerken" kan natuurlijk prima met een i5. Voor gamen op 1080p is een 980ti natuurlijk geld verbranden. Een 970 is dan net zo prima en die kost grofweg de helft.

Waterkoeling is leuk voor de looks, maar daar betaal je dan al gauw 60-70 euro extra voor. Voor de helft of zelfs nog minder heb je immers al een high-end lucht koeler.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 22:38:
Daarom geef ik ook aan, als je dan toch op looks wil letten, kijk dan naar onderdelen die matchen qua kleur. Je geeft duidelijk aan dat het er mooi uit moet zien. Ik zou dit persoonlijk niet mooi vinden zoals het nu bij elkaar is gezocht.

Overigens ben ik het ook wel eens met wat hierboven al eens is gezegd, voor je doel is je systeem vrij stevig. "Ook wat coderen en videobewerken" kan natuurlijk prima met een i5. Voor gamen op 1080p is een 980ti natuurlijk geld verbranden. Een 970 is dan net zo prima en die kost grofweg de helft.

Waterkoeling is leuk voor de looks, maar daar betaal je dan al gauw 60-70 euro extra voor. Voor de helft of zelfs nog minder heb je immers al een high-end lucht koeler.
970 voor ultra, full hd en 60fps in games zoals GTA5, Witcher 3 vind ik niet genoeg. Ik had gtx 980 paar manden geleden en ik kon makkelijk zien dat deze kaart had problemen bijvoorbeeld in Crysis 3 op ultra dus ik weet ongeveer op welke niveau zit ik.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je dat er voor over hebt, is dat natuurlijk prima.

Blijft staan dat de looks wat mij betreft nog niet ideaal zijn. Bij een witte case denk ik bijv. al snel aan de Krait moederborden van MSI, zoals bijv. de pricewatch: MSI Z170 KRAIT GAMING. Zo zou je toe kunnen werken naar een compleet zwart/witte build bijv.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 23:29:
Als je dat er voor over hebt, is dat natuurlijk prima.

Blijft staan dat de looks wat mij betreft nog niet ideaal zijn. Bij een witte case denk ik bijv. al snel aan de Krait moederborden van MSI, zoals bijv. de pricewatch: MSI Z170 KRAIT GAMING. Zo zou je toe kunnen werken naar een compleet zwart/witte build bijv.
Ja deze is wel mooi maar SATA porten zitten heel slecht op de moederbord en dat kan problematisch zijn als je gaat videokaart inbouwen. Als ik zou zwart/witte moederbord nemen zou ik ASUS 170-A kopen maar rode accenten op de Maximus vind ik niet erg.

• LA-384
Daar heb je zeker een punt. De gekozen videokaart is idd langer dan het moederbord, waardoor minder SATA poorten gebruikt kunnen worden, mocht je een tweede kaart willen toevoegen. Bij een enkele kaart zou dat geen probleem moeten zijn.

Waar je wel rekening mee dient te houden is de videokaart t.o.v. de behuizing. De specificaties van de NZXT H440 geven een maximum videokaartlengte van 294mm. De gekozen kaart is 295mm lang. Dit lijkt me vrij precies te komen, gezien het getal niet is afgerond naar 300mm.

Ik zie nu ook dat deze kaart wel tot de categorie "luidruchtig" behoord. Je kunt je dus afvragen hoe stil je systeem zal zijn en daarmee dus ook of waterkoeling wel nodig is, afgezien van de "wow-factor".

[ Voor 16% gewijzigd door LA-384 op 19-09-2015 13:41 ]

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:52:
[...]

Ik denk dat mijn case fans het meest hoorbaar zijn van al mijn hardware die een fan hebben. _O-
Ik zie in je signature dat je een EVGA 970 hebt. Dat is zeker niet een stille 970, misschien wel muv de factory gekoelde modellen de luidsruchtigste.
Ondanks dat de 450D niet de stilste kast is in zijn klasse vanwege de open voorkant is in bijna alle gevallen de gpu het luidruchtigste onderdeel in een game pc. Zonder meer. Fandiameter speel daarbij de hoofdrol!
Ps evt fancontrollertje?

Dan nog even dit. Waterkoeling koop je in eerste instantie voor de looks. In tweede instantie voor koelvermogen (in het bijzonder voor overklokkers). Je moet het alleen niet gaan vergelijken met 2 tientjes luchtkoelers maar met de iets duurdere. De wc set kost immers ook meer! Ga je op deze manier vergelijken dan kom je tot dezelfde conclusie, eerst looks dan koelvermogen!

Qua geluid kun je beter weer luchtkoeling nemen. Niks is stiller dan een goede luchtkoeler. Wederom niet de modellen van 2 tientjes. De Scythe Mugen 4 PCGH is prijstechnisch een van de (misschien wel de) beste keus. Nog steeds erg veel koelvermogen en slechts 12,5dB met load. voor 4 tientjes. De modellen van Noctua zijn qua prijs misschien iets minder interessant maar ze leveren wel de beste prestatie. Met noctua moet je het niet erg vinden om naar een poepkleur te kijken trouwens :)
Voor fans (radiateurs, case etc) geld ''in principe'' grotere diameter is stiller. In principe haal ik even aan omdat je zelf wel kunt bedenken dat voor budget fans ledjes meuk etc dat niet altijd op gaat.
Stil betekend degelijk en goed gereviewd spul aanschaffen en in het algemeen niet het goedkoopste spul.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Leijenaar schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:24:
[...]

Ik zie in je signature dat je een EVGA 970 hebt. Dat is zeker niet een stille 970, misschien wel muv de factory gekoelde modellen de luidsruchtigste.
Ik hoor mijn videokaart anders NOOIT ;). Tijdens browsen etc is hij 35 graden en staan de fans netjes uit. Ook tijdens het gamen gaan mijn fans maar tot maximaal 30% van de 100%. Dan wordt mijn GPU maximaal 73 graden. Hij is dan alsnog fluisterstil en hoor ik de fans totaal niet. Misschien dat het een probleem was toen de 970 van EVGA net uit kwam. Ik heb mijn videokaart en systeem gebouwd op 18 januari 2015.

Dat ik mijn case fans hoor, wilt niet zeggen dat het geluid maakt alsof er een straaljager buiten staat..
Ik hoor mijn systeem alleen als ik met mijn oor bij de front fans ga zitten. Dan is het geluid nog super zacht.
Dan nog even dit. Waterkoeling koop je in eerste instantie voor de looks. In tweede instantie voor koelvermogen (in het bijzonder voor overklokkers). Je moet het alleen niet gaan vergelijken met 2 tientjes luchtkoelers maar met de iets duurdere.
Daarom zei ik ook
Tegenwoordig zijn er ook al super goede luchtkoelers die je systeem ook al super stil maken.
En die koelers kosten natuurlijk wel wat. Niemand gaat er vanuit gaan dat je voor 18 euro een high end koeler hebt zoals een Noctua NH-D15..

Een Mugen 4 PCGH edition is bijvoorbeeld een prima koeler om mee over te klokken, en tóch stil is.

[ Voor 14% gewijzigd door Anonymoussaurus op 19-09-2015 15:45 ]

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Ah ja had eingelijks alleen de eerste alinea specifiek als quote bedoeld.
Maar ik zie dat ik een @ts achterwege heb gelaten vanaf de 2e alinea. Dat bedoelde ik meer in het algemeen op de onstande discussie hier. En idd heb je dat gezegd :)

Misschien zit er qua dB nog verschil tussen de sc en ftw van EVGA. Qua kloksnelheid wel lichtjes. Geen idee eigenlijks. Volgens de tweakers review met meerdere 970 was die van EVGA de meest dB producerende onder load.
Zonder load wint die van mij. De Gigabyte 970 is een van de weinige waarvan de fans niet uit staan idle. Is dan wel maar 27 graden.
In mijn CM Silencio 652s kan ik dat alleen horen als ik het paneel eraf haal. Met full load zijn de 3 windforce fans wel heerlijk stil. Dat dan weer wel.
Ondanks dat de Gigabyte als een van de hoogsten geklokt is was voor mij de driedubbele display port de belangrijkste reden van aanschaf.

hier staan niet mijn pc onderdelen!

Pagina: 1