Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk voor evenement opzetten

Pagina: 1
Acties:

• Promax GTX
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-08-2021
Hallo,

Over enkele weken zal er een evenement plaatsvinden waar een eigen internet verbinding eigenlijk onmisbaar is. Het evenement wordt gehouden in een hal naast een hotel gedurende een heel weekend.
Op het evenement komt een aardige groep pers af, voornamelijk fotografen. Deze fotografen willen graag hun foto's op zaterdagavond versturen naar hun werkgevers.
Vorig jaar hebben ze hierbij gebruik gemaakt van het netwerk dat bij het naastgelegen hotel hoort. Dit netwerk bleek echter niet geschikt voor de grote hoeveelheid foto's die tegelijkertijd verstuurd moesten worden. Vandaar dat ik op zoek ben naar een oplossing hiervoor.

Ik heb praktisch geen verstand van netwerken, maar ik denk dat het het best is dat de fotografen hun LAN kabel ergens op aan kunnen sluiten.

Wat heb ik allemaal nodig op zoiets op te zetten?

Alvast bedankt

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:21
Een goede internetverbinding.
Verder voor het interne netwerk is een bedraad netwerk vaak sneller. Maar draadloos is er met goed spul ook best een goede snelheid te halen. Maar zolang er geen goede internet verbinding binnenkomt maakt het allemaal vrij weinig uit.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:56
Als je er geen verstand van hebt: besteed het uit?
En verder wat .Maarten al zegt, het begint met een goede internetverbinding. En in dit geval is upload belangrijker dan download denk ik. Dus begin daar eens: wat zijn de mogelijkheden tot een snelle (tijdelijke) internetverbinding? Daar een router oid achter hangen zal verder niet heel spannend zijn.

[ Voor 88% gewijzigd door sig69 op 18-09-2015 20:06 ]

Roomba E5 te koop

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 14:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bel de eigenaar van de zaal en vraag eerst eens of er internet in die zaal is en wat voor soort.
Als het er nog niet is dan zal het lastig worden tenzij je wil betalen om het aan te laten leggen. Dat kan duur zijn (al hoeft het niet).

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-11 23:35
2 oplossingen

1) elke goede pers fotograaf heeft tegenwordig wel een goede umts/g4 verbinding op zijn fototoestel/laptop/tablet. (oke ze maken er liever geen gebruik van ivm data kosten)

2) als er isra punt is uitbesteden als je er zelf geen verstand van hebt. http://www.kpn-event.com/vast.asp

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

sig69 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:02:
En verder wat .Maarten al zegt, het begint met een goede internetverbinding.
Ik zou eerst proberen om te kijken of er iets geinventariseerd kan worden. Wat is "een grote hoeveelheid foto's die verstuurd moet worden" en hoe groot zijn deze foto's?

Het praat veel makkelijker als je weet wat je nodig bent. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:56
Je hebt gelijk, maar ik las "pers" en "fotografen", die sturen doorgaans geen jpegs van 100kb heen en weer

Roomba E5 te koop

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Klopt, een RAW foto kan zomaar 20 MB per stuk zijn. Als 20 fotografen dan bv, tegelijk 50 foto's van 20 MB willen gaan uploaden moet er al 20 GB worden ge-upload. Dan moet je al een meer dan behoorlijke upload hebben om dit in een acceptabele tijd voor elkaar te gaan krijgen.

Afgezien van dat gaat TS er al van uit dat de fotografen beschikken over een LAN-verbinding. Ik zou niet zondermeer blind uitgaan van die aanname...

Vandaar de opmerking om eerst eens te gaan inventariseren. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1