werkt dit systeem?

Pagina: 1
Acties:

• Martijn noob
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-01 22:49
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen vooral 3d shooter games

Wat mag het systeem gaan kosten?
720 euro zonder monitor en windows 900 euro met vind het geen ramp als het daar een beetje boven gaat

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 3G ram videokaart voor de rest geen eisen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nope

Ga je overklokken?
In het begin nog niet dus hoef er geen rekening mee te houden ga alleen overklokken als ik me pc te sloom vind

Wat verwacht je van ons?
Xeonfan heeft een gaming pc samengesteld en heb hem een beetje verander vraag me af als deze onderdelen bij elkaar passen zo niet zeg er dan ook even bij waarom niet en wat ik dan wel nodig heb
Dit is de build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,-€ 178,-
1Asus H81M-K€ 43,-€ 43,-
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 241,-€ 241,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 37,95€ 37,95
1TP-Link TL-WN851N€ 9,04€ 9,04
1Philips 227E4LHAB Zwart€ 112,05€ 112,05
1Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit€ 39,90€ 39,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,-€ 40,-
1Seasonic M12II Evo 520W€ 62,95€ 62,95
1Crucial BX100 500GB€ 158,-€ 158,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 921,89

Heb er nog niks van gebouwt/besteld dus iets vervangen maakt me niet uit
tenzij het veel duurder is dan het product dat vervangen word

Alvast bedankt
Groetjes martijn :w

[ Voor 12% gewijzigd door Martijn noob op 19-09-2015 18:10 ]

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Waarom heb je de vragen weg gehaald? Nu kunnen we niet zien hoeveel je uit wilt geven. Je hebt bijna alle vragen weg gehaald. Lees het DAA beleid nog even door, en zet de vragen er even opnieuw bij, met het antwoord eronder.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Martijn noob
dat komt door het feit dat ik alleen wil weten als dit bij elkaar past en niet als het een goede built is of niet

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Dan moeten we nog steeds het een ander weten. Waarom je bijvoorbeeld wifi wilt gebruiken. Hoe je tot het systeem bent gekomen etc. :)

De voeding is trouwens ook niet echt heel goed. Je kan beter deze of deze nemen.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ongetwijfeld zal het aan gaan. Maar wat wil je er mee doen?
Gebaseerd op het antwoord kan er dan een beter antwoord uitkomen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Maak het je medeforumgenoten makkelijk en voeg de vragen nog bij. Zo kunnen we er hoegenaamd niks mee. Hoe meer informatie je geeft, hoe meer advies je kan verwachten.

Overigens valt checken of alles compatibel is, onder eigen onderzoek en zou je topic meteen een slotje krijgen. Breid je topicstart dus nog even uit met de "wijzig" knop rechtsboven. De vragen vind je onder DAA beleid.

Succes!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Slechte bang/Buck.
Maar klik op "Wijzig" knop en beantwoord de vragen zodat wij weten wat je er mee wilt doen.
Zo kunnen wij bepalen of er nog iets veranderd kan worden aan je samenstelling.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 22:17
Kort antwoord: Ja het systeem werkt.

Of het systeem goed werkt en kosten efficiënt is.... Daar is te weinig info voor

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:18
het moederbord heeft geen PCI slot voor de wifi kaart

• Martijn noob
Ik wou niet weten als die goed was voor wat ik ga doen want dat weet ik zelf wel =D ik wou alleen weten als het bij elkaar werkt want ik wil niet dan ik iets koop dat vervolgens niet werkt met werken bedoel ik bijv. Als de voeding de videokaart ondersteunt de Procesor werkt bij het moederbord enzo en heb gehoord dat dat werkt dus ben treveden toppie

• Martijn noob
martijn- schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 21:52:
het moederbord heeft geen PCI slot voor de wifi kaart
Oké dan ga ik wel voor een USB WiFi adapter want dat werkt dan toch wel?

Verwijderd

Heb jij samengesteld? ;( Ik herrinner me dat toch anders. Volgens mij had ik dat samengesteld.
Waarom heb je nou de 280X omgewisseld voor een 960? 280X is beter.
Waarom 500gb ssd? Je kan veel beter een kleinere ssd nemen, en een grote schijf voor opslag. De wifi had ik er ook niet bij gedaan, en dat werkt ook niet.
Voor de rest werkt het prima, dat had ik samengesteld. Ik stel niet iets samen wat niet werkt. 8)7
Alleen was mijn samenstelling zonder wifi, met 280X en een kleinere ssd met grotere normale schijf.
Zou ook niet weten waarom deze vraag niet in je oude topic kon. Dit is geen nieuw topic waard.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2015 15:42 ]

• Martijn noob
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 15:36:
Heb jij samengesteld? ;( Ik herrinner me dat toch anders. Volgens mij had ik dat samengesteld.
Waarom heb je nou de 280X omgewisseld voor een 960? 280X is beter.
Waarom 500gb ssd? Je kan veel beter een kleinere ssd nemen, en een grote schijf voor opslag. De wifi had ik er ook niet bij gedaan, en dat werkt ook niet.
Voor de rest werkt het prima, dat had ik samengesteld. Ik stel niet iets samen wat niet werkt. 8)7
Alleen was mijn samenstelling zonder wifi, met 280X en een kleinere ssd met grotere normale schijf.
Zou ook niet weten waarom deze vraag niet in je oude topic kon. Dit is geen nieuw topic waard.
heb je eigelijk wel gelijk in idd 500gb heb ik gedaan omdat ik vooral een sdd heb genomen omdat ik me games er wil opslaan zodat ze sneller laden en ik dacht dat 960 sneller was dan 280x sorry ben een noob die videokaart zal ik dan wel vervangen bedankt voor de tips zal alle credits naar jou doen _/-\o_ domme ik 8)7
dat ik het vroeg was meer omdat ik een ander videokaart + opslag er in had gedaan

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn noob op 19-09-2015 17:23 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

500GB SSD kan een prima idee zijn hoor, zat moderne, grote games die er dan net wat prettiger op passen, een HDD past er altijd nog wel in.

Ook zou ik voor gene goud dat scherm nemen, TN is het kwaad zelf, pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart is dan misschien 2 tientjes duurder, maar op werkelijk ieder bedenkbaar vlak beter, gezien het iets is waar je ook altijd naar kijkt, zou ik zelf echt die twee tientjes extra erin investeren.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Is die 2 seconden die je spel sneller laad 100 euro waard? Veel spellen zijn nog niet echt geoptimaliseerd voor ssd's. Daardoor is het nauwelijks sneller op een ssd.
Grote ssd is wel een goed idee hoor, daar niet van. Maar voor dit budget zou ik dan eerder wat meer uitgeven aan mijn videokaart, als aan een ssd. Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf beslissen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2015 17:36 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nou, ligt er heel erg aan welke games, Battlefield 3,4 en Hardline zijn een hell op een HDD, een nieuwe map laden duurt dan echt zo een minuut of meer, dan is het spel al bezig en kom jij er eens aan. ETS2, zeker met een lading mods, vind een SSD ook erg prettig. Dat is het verschil tussen 2 minuten laden of 20 seconden laden.

Als je dat soort games speelt, is het echt niet zo'n gekke investering, natuurlijk, er zijn ook zat games die er weinig baat bij hebben, maar dan moet TS eens vertellen wat ie nou wil doen.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

RobinHood schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:37:
Nou, ligt er heel erg aan welke games, Battlefield 3,4 en Hardline zijn een hell op een HDD, een nieuwe map laden duurt dan echt zo een minuut of meer, dan is het spel al bezig en kom jij er eens aan. ETS2, zeker met een lading mods, vind een SSD ook erg prettig. Dat is het verschil tussen 2 minuten laden of 20 seconden laden.

Als je dat soort games speelt, is het echt niet zo'n gekke investering, natuurlijk, er zijn ook zat games die er weinig baat bij hebben, maar dan moet TS eens vertellen wat ie nou wil doen.
Dat klopt, battlefield is een van de weinige spellen waar het echt veel scheelt. Ik heb alleen liever meer fps, dan wacht ik wel wat langer. Maar dat is aan jezelf natuurlijk.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Martijn noob schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 18:23:

Heb er nog niks van gebouwt/besteld dus iets vervangen maakt me niet uit
(tenzij het boven me budget is)
Wat is jouw budget dan? :?
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:34:
Is die 2 seconden die je spel sneller laad 100 euro waard? Veel spellen zijn nog niet echt geoptimaliseerd voor ssd's. Daardoor is het nauwelijks sneller op een ssd.
Waar haal je dit vandaan dan? Een game of programma is niet te optimaliseren voor een SSD. En nauwelijks sneller? Heb je dan een oude PC of zo? Het is echt een verschil tussen dag en nacht. Zelfs bij een game als Battlefield 3 merkte ik enorm verschil, om nog maar te zwijgen over programma's als Photoshop. Dat is echt geen 2 seconden verschil, eerder dat de SSD er twee seconden over doet. ;)

[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2015 17:48 ]

• Martijn noob
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:34:
Grote ssd is wel een goed idee hoor, daar niet van. Maar voor dit budget zou ik dan eerder wat meer uitgeven aan mijn videokaart, als aan een ssd. Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf beslissen.
daar heb je wel gelijk in ja aangepast!
daar bedoel ik zegmaar mee dat het niet te ver boven de prijs van het product dat je vervangt moet worden

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Martijn noob schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:44:
daar bedoel ik zegmaar mee dat het niet te ver boven de prijs van het product dat je vervangt moet worden
Dat snap ik, maar mijn vraag is wat je maximaal kwijt wilt aan je PC, zegmaar. Wat wil je uiteindelijk met de PC gaan doen? Enkel gamen of ook andere dingen? Voor het simpele Office-werk is zowat elke PC wel te gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 19-09-2015 17:49 ]

• Martijn noob
CptChaos schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:48:
[...]
Dat snap ik, maar mijn vraag is wat je maximaal kwijt wilt aan je PC, zegmaar.
900 euro inclusief windows en monitor dus ongeveer 720 euro

Verwijderd

CptChaos schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:42:
[...]
Wat is jouw budget dan? :?
[...]
Waar haal je dit vandaan dan? Een game of programma is niet te optimaliseren voor een SSD. En nauwelijks sneller? Heb je dan een oude PC of zo? Het is echt een verschil tussen dag en nacht. Zelfs bij een game als Battlefield 3 merkte ik enorm verschil, om nog maar te zwijgen over programma's als Photoshop. Dat is echt geen 2 seconden verschil, eerder dat de SSD er twee seconden over doet. ;)
Bij sommige spellen is er gewoon bijna geen verschil tussen een ssd, en een hdd. Dat wou ik gewoon zeggen. Max payne 3 is een mooi voorbeeld. Daar maakt het helemaal 0 uit of je een ssd of hdd hebt.
Ik heb zeker geen oude pc, maar dit is gewoon feit, sommige spellen laden bijna niet sneller met een ssd. Op alle pc's.
Jij pakt battlefield erbij, dat is een spel wat veel sneller laad op een ssd, maar dat is een van de weinige. Een hoop spellen laden niet of nauwelijks sneller met een ssd.
Ik heb het niet over windows, of programma's. Ik zei specifiek games. Dat zei ik niet voor niets.
Ik zeg ook niet dat de ssd maar weggelaten moet worden, zeg alleen dat het vaak wel een goed idee is om een wat kleinere ssd te nemen, met een grote hdd.
Games worden steeds groter, en 50 gb(of meer) is geen uitzondering. Dan kan je nog maar 6-7 games kwijt op de 500GB ssd. Dat is wel erg weinig vind ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2015 17:57 ]

• Martijn noob
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:52:
[...]

Bij sommige spellen is er gewoon bijna geen verschil tussen een ssd, en een hdd. Dat wou ik gewoon zeggen. Max payne 3 is een mooi voorbeeld. Daar maakt het helemaal 0 uit of je een ssd of hdd hebt.
Ik heb zeker geen oude pc, maar dit is gewoon feit, sommige spellen laden bijna niet sneller met een ssd. Op alle pc's.
Jij pakt battlefield erbij, dat is een spel wat veel sneller laad op een ssd, maar dat is een van de weinige. Een hoop spellen laden niet of nauwelijks sneller met een ssd.
Ik heb het niet over windows, of programma's. Ik zei specifiek games. Dat zei ik niet voor niets.
Ik zeg ook niet dat de ssd maar weggelaten moet worden, zeg alleen dat het vaak wel een goed idee is om een wat kleinere ssd te nemen, met een grote hdd.
Ook worden games steeds groter, en is 50 gb geen uitzondering. Dan kan je nog maar 6-7 games kwijt op de 500GB ssd. Dat is wel erg weinig vind ik.
klopt voor sommige mensen is 6-7 games geen probleem voor mij wel want ik ben zo iemand die voor een gratis game op steam zoekt het een week speelt en dan weer een nieuwe erbij pakt

Verwijderd

Martijn noob schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:57:
[...]
klopt voor sommige mensen is 6-7 games geen probleem voor mij wel want ik ben zo iemand die voor een gratis game op steam zoekt het een week speelt en dan weer een nieuwe erbij pakt
Onthoud wel, dat je dan 6-7 games kwijt kan, maar geen series, films of muziek.
Mijn films, series en muziek zijn al vlug 100-200 gb, weet niet hoe dat bij jou zit natuurlijk, maar 500gb als totale opslag is niet zo veel hoor.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik breng nog maar eens br00ky in "werkt dit systeem?" onder de aandacht. Hoe duidelijker je in de openingspost bent, hoe gerichter het advies is... Dan haal je een stuk meer uit je topic.

• Martijn noob
br00ky schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 17:59:
[Mbr]Ik breng nog maar eens br00ky in "werkt dit systeem?" onder de aandacht. Hoe duidelijker je in de openingspost bent, hoe gerichter het advies is... Dan haal je een stuk meer uit je topic.[/]
sorry voor de onduidelijkheid wou alleen maar weten als de onderdelen elkaar zouden ondersteunen ik ga hem even aanpassen

• Martijn noob
weet niet echt welke hdd ik moet kiezen iemand een tip?

Verwijderd

Als je geen budget vermeld kunnen we je niks aanraden.
Hoe veel geld, en hoe veel ruimte wil je hebben?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
In principe voldoet elke HDD. 1TB kost ~45 euro, 2TB ~70 euro. Alles rond die prijs is prima.

• Martijn noob
oh ja sorry maximaal 80 euro 1tb

• Martijn noob
br00ky schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 20:38:
In principe voldoet elke HDD. 1TB kost ~45 euro, 2TB ~70 euro. Alles rond die prijs is prima.
dat klopt maar wil wel weten welke de snelste is=D

Verwijderd

Maakt onderling allemaal niet zo veel uit. Niks merkbaars in ieder geval.
Maar dit is wel een goede schijf voor dat geld: pricewatch: Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB
2tb ook nog. Dat kan makkelijk voor 80 euro.
En als je de snelste wilt (en ook eens iets zelf wil uitzoeken ;) ) staat er boven pricewatch, daar kan je heel makkelijk alles sorteren, en uitzoeken wat je wil.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2015 20:42 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Inderdaad, boeit allemaal niks. De eerste de beste pricewatch: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB, pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB, pricewatch: Toshiba DT01ACA100, 1TB zijn al prima. Kies degene met de leukste naam zou ik zeggen ;).

Verwijderd

DT01ACA100, klinkt natuurlijk wel heel erg lekker :P Al klinkt wd10 EZEX natuurlijk ook heel leuk :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2015 20:56 ]

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

tja ik zal de WD10EZEX nemen. Tis toch WD.

o ja, de Toshiba heeft maar 32MB cache tegenover de seagate en de WD

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Verwijderd

d22wth schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:57:
tja ik zal de WD10EZEX nemen. Tis toch WD.

o ja, de Toshiba heeft maar 32MB cache tegenover de seagate en de WD
Tis toch WD? Dus? Seagate is net zo goed hoor, net als toshiba.
In bijna alle oem apparaten zit seagate of toshiba. Al die onzin dat het zogenaamd minder is... Als het slecht was, werd het niet zo veel door oem's/systembuilders gebruikt.
In de playstation zit bijvoorbeeld ook een seagate.
En wat vind je bijna niet in die apparaten? Je raad het al... WD.
Wd is goed, net als seagate, toshiba.
De grote fabrikanten doen gewoon niet voor elkaar onder. Bij harde schijven is dat al lang afgelopen. Er zijn een paar bedrijven, en die zijn gewoon allemaal prima.
Wat gaat die cashe volgens jou doen? Hoe gaat dat volgens jou helpen?

• Martijn noob
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 23:05:
[...]

Tis toch WD? Dus? Seagate is net zo goed hoor, net als toshiba.
In bijna alle oem apparaten zit seagate of toshiba. Al die onzin dat het zogenaamd minder is... Als het slecht was, werd het niet zo veel door oem's/systembuilders gebruikt.
In de playstation zit bijvoorbeeld ook een seagate.
En wat vind je bijna niet in die apparaten? Je raad het al... WD.
Wd is goed, net als seagate, toshiba.
De grote fabrikanten doen gewoon niet voor elkaar onder. Bij harde schijven is dat al lang afgelopen. Er zijn een paar bedrijven, en die zijn gewoon allemaal prima.
Wat gaat die cashe volgens jou doen? Hoe gaat dat volgens jou helpen?
maar over die toshiba heb ik slechte reviews gelezen over exemplaren gemaakt in china dus die neem in niet en bij wd waar ze toch wel positiever over dus ga voor de wd en bij de seagate iets over dat je een snelle of een niet snelle kan krijgen

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn noob op 20-09-2015 14:44 ]

Pagina: 1