Graag wil ik voor mezelf een game pc bouwen van rond de 1000 euro die ongeveer 4 a 5 jaar meegaat om te kunnen gamen op 1080P, maar heb nog al een aantal vragen/ twijfels over mijn 3 samengestelde builds. Weet zelf niet zo goed wat nou het verstandigst is. Verder speel ik CoD, Fifa, GTA V etc.
Heb een beetje kennis dus ik hoop dat alles zo goed mogelijk is samengesteld en compatibel is.
Verder heb ik nog nooit een pc in elkaar gezet dus weet ook niet zo goed of ik dit nu zelf moet gaan proberen (ben bang dat iets kapot gaat) of dit door iemand moet laten doen.
Verder koop ik alles bij Azerty dus de prijs valt iets hoger uit dan hieronder vermeld.
Alle adviezen/ tips zijn welkom!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen en natuurlijk beetje office/ internetten
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb hier nog Windows 8 liggen en een 256GB SSD en 1TB HDD. Speakers, toetsenbord en muis heb ik ook in het bezit. Verder heb ik de volgende monitor: 21.5 inch 1920x1080 Samsung S22D300HY.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten behalve de 3 hierboven genoemd
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta voor alle merken open
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uiteraard zo stil mogelijk en een fraai uiterlijk zoals deze bijgevoegde behuizing. Een andere optie is uiteraard ook mogelijk zolang de behuizing niet breder is dan 21cm
Ga je overklokken?
Momenteel weet ik niet exact hoe dit werkt, maar het lijkt me wel leuk om later eens te doen om zo een hogere prestatie uit mijn cpu te halen, mocht ik dit nodig hebben voor games in de toekomst
Wat verwacht je van ons?
Advies/ aanmerkingen/ aanbevelingen
Ik heb de volgende build gemaakt:
Ik twijfel zelf nog aardig tussen deze build en een non overklok build en een skylake systeem.
Verder zijn mijn vragen:
- Moet ik voor deze gpu kiezen of toch voor een R9 390?
- Is het gekozen mobo goed of toch een ander? Of een andere mobo en een andere cpu die niet overklokbaar zijn. Of een Skylake i5, mobo en ram?
- Past de gekozen koeler op de i5 6600K processor mocht ik voor een skylake systeem kiezen?
- Alles compatibel?
- De gekozen voeding goed of toch een Seasonic of Corsair?
Al bedankt voor het lezen van deze topic en verder hoop ik dat jullie mij hierbij kunnen helpen
Heb een beetje kennis dus ik hoop dat alles zo goed mogelijk is samengesteld en compatibel is.
Verder heb ik nog nooit een pc in elkaar gezet dus weet ook niet zo goed of ik dit nu zelf moet gaan proberen (ben bang dat iets kapot gaat) of dit door iemand moet laten doen.
Verder koop ik alles bij Azerty dus de prijs valt iets hoger uit dan hieronder vermeld.
Alle adviezen/ tips zijn welkom!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk gamen en natuurlijk beetje office/ internetten
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb hier nog Windows 8 liggen en een 256GB SSD en 1TB HDD. Speakers, toetsenbord en muis heb ik ook in het bezit. Verder heb ik de volgende monitor: 21.5 inch 1920x1080 Samsung S22D300HY.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten behalve de 3 hierboven genoemd
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta voor alle merken open
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Uiteraard zo stil mogelijk en een fraai uiterlijk zoals deze bijgevoegde behuizing. Een andere optie is uiteraard ook mogelijk zolang de behuizing niet breder is dan 21cm
Ga je overklokken?
Momenteel weet ik niet exact hoe dit werkt, maar het lijkt me wel leuk om later eens te doen om zo een hogere prestatie uit mijn cpu te halen, mocht ik dit nodig hebben voor games in de toekomst
Wat verwacht je van ons?
Advies/ aanmerkingen/ aanbevelingen
Ik heb de volgende build gemaakt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 238,50 | € 238,50 |
| 1 | MSI Z97 GAMING 5 | € 139,95 | € 139,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 357,95 | € 357,95 |
| 1 | Corsair Obsidian 450D | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 41,- | € 41,- |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9R | € 49,01 | € 49,01 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 14,42 | € 14,42 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 74,75 | € 74,75 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.034,58 | |
Ik twijfel zelf nog aardig tussen deze build en een non overklok build en een skylake systeem.
Verder zijn mijn vragen:
- Moet ik voor deze gpu kiezen of toch voor een R9 390?
- Is het gekozen mobo goed of toch een ander? Of een andere mobo en een andere cpu die niet overklokbaar zijn. Of een Skylake i5, mobo en ram?
- Past de gekozen koeler op de i5 6600K processor mocht ik voor een skylake systeem kiezen?
- Alles compatibel?
- De gekozen voeding goed of toch een Seasonic of Corsair?
Al bedankt voor het lezen van deze topic en verder hoop ik dat jullie mij hierbij kunnen helpen
[ Voor 50% gewijzigd door theman36 op 19-09-2015 13:15 ]