wie kan dit verklaren???

Pagina: 1
Acties:

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:44
Ik heb iets meegemaakt dat ik maar niet kan begrijpen. Toen ik laatst weer eens met m'n homemade waterkoeling bezig was en voor t gemak mijn koperen blokkie met een lijmklem op de de cpu klemde en vervolgens de boel opstartte gebeurde er niks. Ik schrikken want even daarvoor startte hij nog wel op, toen hield ik de koeler met de hand tegen de cpu.
Dus ik die lijmklem er weer af doen, weer met de hand, en ja hoor toen startte hij wel weer op!

De klem zat met vijzeltje met plastic kapje tegen het koelblokje en met de stalen kant ("bovenkant" van klem) tegen de plaat waar het moederbord op zit. (Om te voorkomen dat het mobo krom werd had ik een stukje plastic tussen mobo en die plaat)
Ik dacht het zal wel iets met electrische velden te maken hebben, dus ik klemde wat papier tussen de plaat en het stalen deel van de klem en jawel hoor, alles werkte weer.

Waarom werkte het niet zonder dat papiertje? :? :?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Sluiting in je systeem..?
Als al dat metaal niet geaard is ontstaan er (voor je processor ongezonde) velden. Misschien zoiets..?

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• Initial G
Mijn stopcontact is niet geaard, mijn coax van mijn TV-kaart wel trouwens. :)

Maar wat voor velden moeten dat dan zijn, want er was geen stroomkring!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 12:41
Behoorlijk wazig..

Ik kan me niet voorstellen dat het ook maar iets met elektrische velden te maken heeft.. Anders zou er geen metaal van de kast bij het mobo in de buurt mogen komen, en mag je geen metalen koelers bovenop je proc zetten :)

Sluiting lijkt me overigens ook vreemd, want dat zou je heel goed moeten merken..

Behoorlijk vaag dus.

Effe oftopic.. Ben je niet bang dat je teveel kracht zet op je core met een lijmtang?

• Initial G
Effe oftopic.. Ben je niet bang dat je teveel kracht zet op je core met een lijmtang?
voorzichtigheid is idd geboden, maar het werkt prima, zelfs zonder spacer.

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 12:01 schreef GKLQuake het volgende:
*knip*
Waarom werkte het niet zonder dat papiertje? :? :?
Ik denk dat het niet 't paiertje was, maar ergens een slecht contact.
Efkens ergens een storing op een aansluiting of zoiets.

Je kan natuurlijk ook een contactbreuk op het bord hebben.. ;( maar dat denk ik niet.
Waarschijnlijk gewoon een beetje oxydatie of vuil ergens tussen een contact overgang van een connector.

;)

• Initial G
Op dinsdag 19 juni 2001 14:29 schreef Hooi het volgende:

[..]

Ik denk dat het niet 't paiertje was, maar ergens een slecht contact.
Efkens ergens een storing op een aansluiting of zoiets.

Je kan natuurlijk ook een contactbreuk op het bord hebben.. ;( maar dat denk ik niet.
Waarschijnlijk gewoon een beetje oxydatie of vuil ergens tussen een contact overgang van een connector.

;)
denk t niet...
Pagina: 1