[Windows 10][SONY VAIO] Speelt geen video

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:07
Ik heb hier een Sony Vaio Laptop staan van +- 4 jaar oud.
Hier draaide oorspronkelijk Windows 7 op en de laptop is onlangs geupgrade naar Windows 10.

Alles werkt eigenlijk prima, met uitzondering van 1 probleem; alle video bestanden willen wel spelen, maar ik hoor alleen geluid en zie geen beeld.

Het maakt niet uit of het .wmv, .mov of .mp4 bestanden zijn, ik hoor alleen geluid. Ook als ik een youtube video probeer te bekijken zie ik niets, maar alleen een zwart beeld. Het geluid hoor ik wel.

Ik heb inmiddels Windows 10 vernieuwd, codec packs geinstalleerd, windows media player verwijderd en opnieuw geinstalleerd, De drivers voor de videokaart bijgewerkt. Ondanks dat blijft het probleem aanwezig.

Als ik VLC installeer kan ik de video's wel zonder problemen afspelen. Youtube overigens nog steeds niet.

Welke stappen kan ik nog volgen om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Goed, het is een wat drastische oplossing, maar het uitschakelen van de HD Radeon Mobility HD5000 series in apparaatbeheer lijkt de oplossing te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 20:33

TheVMaster

Moderator WOS
Robbie T schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:41:
Goed, het is een wat drastische oplossing, maar het uitschakelen van de HD Radeon Mobility HD5000 series in apparaatbeheer lijkt de oplossing te zijn.
Het installeern van een codec pack is met Windows 10 helemaal niet (meer) nodig. Volgens mij heeft Sony ook ergens geroepen dat je niet moet upgraden naar Windows 10, omdat ze hun drivers nog (lang) niet op orde hebben....

Windows 10 is ook ineens uit de lucht komen vallen natuurlijk, dus ik snap ook wel dat de beschikbaarheid van Windows 10 voor Sony als een verrassing komt.... |:(

Windows 10....dat lijkt me toch een client OS >>> MOVE WOS! :)

[ Voor 84% gewijzigd door TheVMaster op 18-09-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Het installeren van een codec pack is voor zover ik weet inderdaad ook niet nodig, maar goed om toch maar wat dingen uit te sluiten.

Het upgrade bericht van Sony heb ik gemist, daarnaast was de laptop al geupgrade door een ander (is niet mijn laptop).

Maar goed, vooralsnog probleem opgelost.

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Sony ondersteund geen upgrade van Windows 7 naar Windows 10.

[ Voor 11% gewijzigd door 8mile13 op 19-09-2015 13:52 ]