Wanneer Core i5-6500/6600 algemeen op voorraad?

Pagina: 1
Acties:

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-01 09:34
1 september zijn officieel de Intel Skylake desktop processors core i5 6500 en 6600 in de verkoop gegaan. Of misschien moet ik zeggen: aangekondigd. Ik wil een van die twee kopen maar de grote webshops hebben ze nog steeds niet. Weet iemand wanneer ze algemeen verkrijgbaar worden?

(Ik heb geen behoefte de overklokbare K variant te kopen; die al langer algemeen verkrijgbaar is.)

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ik zit in het zelfde schuitje en vraag mij hetzelfde af. |:(
Ik wacht nu al een tijdje op een 6500/6600, maar deze zijn slechts bij 3-4 shops verkrijgbaar waarvan 2 bedenkelijke reviews krijgen.

Informaticus of vakkundig Googler?

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-01 15:48
Behalve het kopen is het ook niet mogelijk om een review ergens te vinden van deze processors.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De prijs van de 6600k ligt maar heel iets boven die van de 6600, de 6600k zal ook veel meer als losse CPU verkocht worden. Je zou voor dat kleine verschil gewoon de k versie kunnen halen i.p.v. nog weken wachten en 2-3 tientjes besparen.
De 6600k zal hetzelfde presteren als een 6600, je zou dan ook deze review kunnen lezen om een goede indruk te krijgen over de CPU.
http://nl.hardware.info/r...eneratie-core-cpus-getest

• badluckboy
Ernemmer schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:19:
De prijs van de 6600k ligt maar heel iets boven die van de 6600, de 6600k zal ook veel meer als losse CPU verkocht worden. Je zou voor dat kleine verschil gewoon de k versie kunnen halen i.p.v. nog weken wachten en 2-3 tientjes besparen.
De 6600k zal hetzelfde presteren als een 6600, je zou dan ook deze review kunnen lezen om een goede indruk te krijgen over de CPU.
De tdp van de non k is een stuk lager.

• Ernemmer
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk en een mooi meegenomen voordeel.

Even een copy-paste vanuit wikipedia

''De Thermal Design Power, ook wel Thermal Design Point genoemd en afgekort TDP, is de maximale hoeveelheid warmte die het koelsysteem van een chip geacht wordt nog af te kunnen voeren''

Ook wel logisch dat de tdp van de k hoger is aangezien die vaak gebruikt wordt voor overklokken. TDP zegt helemaal niks over het verbruik van de CPU.

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 19-09-2015 09:20 ]

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-02 19:36
Ik zit er ook op te wachten :/
Op enkele Aziatische sites begin je stilaan reviews te zien. Verder ook heel veel shops in Duitsland die hem in stock zouden hebben. Maar of dat klopt...
Ernemmer schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 20:19:
De i5-6600 is ook inclusief koeler. Dus je spaart ook nog die kost uit.

• Neuron Collider
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13-11-2025
Volgens mijn roddelpers zou hij op 28 september overal uitgerold zijn. Je ziet hem nu dagelijks een beetje meer insijpelen.

Veel sterkte mede-ongeduldigen

Verwijderd

Ernemmer schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 09:20:
Ook wel logisch dat de tdp van de k hoger is aangezien die vaak gebruikt wordt voor overklokken. TDP zegt helemaal niks over het verbruik van de CPU.
Door wat wordt die warmte dan gegenereerd? Stroomverbruik misschien?

• Ernemmer
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 22:42:
[...]

Door wat wordt die warmte dan gegenereerd? Stroomverbruik misschien?
Ja, door het overklokken zal hij veel meer stroom verbruiken, als je hem niet overklokt dan zal hij hetzelfde gebruiken als een 6600.

• Mantis
Oh ja, verder kan je ook nog besparen op het mobo wanneer je een non-K versie kiest. De H170 chipset is nagenoeg identiek aan de Z170 maar mist overclocking support. Scheelt ook weer eens 20 euro.

Verwijderd

Mantis schreef op zondag 20 september 2015 @ 17:58:
Oh ja, verder kan je ook nog besparen op het mobo wanneer je een non-K versie kiest. De H170 chipset is nagenoeg identiek aan de Z170 maar mist overclocking support. Scheelt ook weer eens 20 euro.
Dat je een K versie van een Intel processor hebt wil niet zeggen dat je gaat overklokken, hiermee is het dus ook niet nodig om een Z moederbord aan te schaffen.
Wat ik bedoel is,

Een i5 6600K kan prima op de H170, je zal alleen niet kunnen overklokken dus de i5 zal werken als een non-k versie.

• TheTinusNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:42:
[...]

Dat je een K versie van een Intel processor hebt wil niet zeggen dat je gaat overklokken, hiermee is het dus ook niet nodig om een Z moederbord aan te schaffen.
Wat ik bedoel is,

Een i5 6600K kan prima op de H170, je zal alleen niet kunnen overklokken dus de i5 zal werken als een non-k versie.
Ja het kan, maar het is weggegooid geld, dus waarom zou je dat willen?

Ik vind het alleen vreemd dat die 6500 en 6600 nu nog steeds niet goed leverbaar zijn en ook nog eens ver boven een eventuele adviesprijs. Dat terwijl ze nu al een poos geleden uit de doeken zijn gedaan.

Verwijderd

TheTinusNL schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:47:
[...]

Ja het kan, maar het is weggegooid geld, dus waarom zou je dat willen?
TDP verschil tussen non-K en K is er niet bij de standaard geklokte snelheid.

Voordelen van het kiezen van een K Versie is dat je in de toekomst toch kan overklokken indien je dit wil, de optie is er.

Die 2 tientjes die je misloopt bij het aanschaffen maar daar tegenover is de K versie wel nu al beschikbaar, terwijl er over de non-K versie nog geen vaste datum is.

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01 23:26
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2015 @ 22:50:
[...]
Die 2 tientjes die je misloopt bij het aanschaffen maar daar tegenover is de K versie wel nu al beschikbaar, terwijl er over de non-K versie nog geen vaste datum is.
Komt nog wel bij dat je bij een non-K processor een H170 bordje kan kopen, die ook nog een euro of 30-40 goedkoper is dan een Z170 bord voor overclocking.

[ Voor 4% gewijzigd door Rhin op 20-09-2015 23:23 ]

• Mantis
Blijkbaar is de stock in Duitse webwinkels toch reëel: http://www.pcgameshardwar...5-6500-Testlabor-1170011/ Verder heb ik goede ervaring met Notebooksbilliger dus de kans is groot dat ik gewoon daar mijn nieuwe PC samenstel :)

Verwijderd

Rhin schreef op zondag 20 september 2015 @ 23:23:
[...]

Komt nog wel bij dat je bij een non-K processor een H170 bordje kan kopen, die ook nog een euro of 30-40 goedkoper is dan een Z170 bord voor overclocking.
Als je op dat moment niet gaat overklokken kan je je K versie ook in een H170 pluggen, alleen mis je de feature overklokken waar je wel is waar maximaal 20 euro voor neerlegt.

Wat ik uiteindelijk bedoel is, als je een systeem bouwt waarmee je niet van plan bent mee over te klokken, maar wel bereid bent om te investeren in een K versie voor het geval je ooit wil overklokken.

Een i5 6600 kan op een H170, standaard geklokt en overklokken is niet mogelijk :) .

• TheTinusNL
  • Niet online
Ik zie dat Afuture en Azerty ze nu ook in hun assortiment hebben.
De pricewatch: Intel Core i5-6600 Boxed is nog wel oké geprijsd ten opzichte van de pricewatch: Intel Core i5-4690 Boxed (zijn directe voorloper)!
Al zou het mooi zijn als hij op het prijspunt van de 4690 zou komen, aangezien ze beide dezelfde adviesprijs van Intel krijgen. Jammer dat de euro zo zwak is, je zou hem voor adviesprijs USD$224 = €200 moeten krijgen. :/
Ook de pricewatch: Intel Core i5-6500 Boxed krijgt dezelfde adviesprijs mee als de pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed. Deze zou je ook voor USD$202 = €180 moeten kunnen krijgen. :|

Ik wacht nog een week of twee af en dan zie ik wel hoe het er voor staat. :D

• Mantis
Ik heb begin deze week een 6600 gekocht bij Notebooksbilliger. Deze was gewoon in stock, helaas een paar andere zaken in m'n bestelling niet en dus mag ik toch nog wachten :')

• Speed®
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
Wat is er mis met een 6400 tov een 6500? Behalve dan die 0,5GHZ?

Jaja sorry voor de n00b vraag ;-)

• TheTinusNL
  • Niet online
Speed® schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 07:48:
Wat is er mis met een 6400 tov een 6500? Behalve dan die 0,5GHZ?

Jaja sorry voor de n00b vraag ;-)
Je geeft het zelf al aan. :P
Ook de geïntegreerde GPU loopt 100MHz lager (950) t.o.v. de 6500 (1050), die op zijn beurt weer 100MHz lager loopt dan de 6600 (1150).
Verder zijn ze identiek.

• badluckboy
Iemand reviews kunnen vinden van deze cpu's?
Pagina: 1