Toon posts:

GTX 980ti stuttering tijdens scrollen en videos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Recent een GTX 980ti aangeschaft en tot mijn ergernis heb ik tijdens de cutscenes in mijn games, tijdens het kijken van videos en ook wanneer ik pagina's scroll, last van stuttering. Heb al op verschillende plaatsen om advies gevraagd, maar tot nu toe geen oplossing. BUS gecontroleerd, alle drivers geupdate, etc. Misschien dat er hier iemand is die een idee heeft?
Specs:

Inno3D Ichill X4 GTX 980ti
CPU i7 4770K
32 Gb RAM
Monitoren: Acer V193HQL, LG Flatron W2486L

Alvast bedankt!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:47
wat voor voeding heb je?

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik ga er vanuit dat je Linux draait, omdat je niet zegt welk OS. Daarnaast ga ik er vanuit dat je in firefox browsed.

Staat in firefox in about:config de volgende tag op true?:

layers.acceleration.force-enabled

Even serieus: je zult wat meer moeite moeten doen, en wat meer informatie moeten geven.

1. Waar precies heb je stutter? In-game of in-browser. En zoja: welke games, welke browser, en welke settings; en belangrijker: is dit ook zo bij andere games en browsers? Zeggen welk besturingssysteem is ook handig... de Linux aanname, hoewel onwaarschijnlijk, is niet eens zo gek. Meeste gamers zitten op win10.
2. Welke specificaties heb je precies? Een collega-GOT-er moest al vragen welke voeding je hebt...
3. Wat was je vorige videokaart? Drivers wel goed gewiped?
4. Hoe presteert je videokaart in benchmarks, en is dat in de lijn van de verwachting met gelijksoortige videokaarten?

[ Voor 63% gewijzigd door Umbrah op 18-09-2015 15:44 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Umbrah schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:42:
Ik ga er vanuit dat je Linux draait, omdat je niet zegt welk OS. Daarnaast ga ik er vanuit dat je in firefox browsed.

Staat in firefox in about:config de volgende tag op true?:

layers.acceleration.force-enabled
Wat voor glazen bol gebruik jij? Ik zit al een tijdje te zoeken naar een upgrade voor mijn ISeeU0rb omdat deze niet altijd correcte resultaten geeft, ik zoek er een met een waarheids factor van minimaal 90%.

@TS
Heb je je vorige drivers wel goed gecleaned zoals Umbrah al aangeeft? Als je dat niet hebt gedaan deinstalleer je oude en draai dan in veilige modus DDU.

Heb je al eens oudere drivers geprobeert? Nvidia heeft de laatste tijd niet echt stabiele drivers en overgaan op oudere helpt in veel gevallen.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:57:
[...]
Nvidia heeft de laatste tijd niet echt stabiele drivers en overgaan op oudere helpt in veel gevallen.
Mild uitgedrukt nog... het is echt weer op Vista niveau, en toen heeft nVidia praktisch solo dat hele OS het stempel 'onstabiel' gegeven...

Wat betreft mijn crystal orb drivers: die draait op een Intel IGP met FrietBSD.

Overigens hoeft het niet eens een videokaart probleem te zijn bedenk ik me, de CPU kan net zo goed throttlen (en ja, dan gaat de GPU ineens met een bottleneck werken). Test CPU en GPU eens afzonderlijk, terwijl je ook de temperatuur live meet. Furmark is een geweldige tool om een GPU echt het vuur onder de schenen te leggen terwijl het een temperatuur grafiek overlayed. Het doet echter 100% niks met de CPU, dus je kan echt 100% afzonderlijk testen.

[ Voor 4% gewijzigd door Umbrah op 18-09-2015 16:03 ]