Ontwikkeling van energieprijzen

Pagina: 1
Acties:

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Beste Medetweakers,

Elk jaar stap ik over op een nieuwe energieleverancier (ik houd van die 'kom er bij' bonussen/kortingen). Meestal maak ik gebruik van het consumentenbond energie collectief. Nu is het zo dat er zo'n 4 (of 6?) keer per jaar zo'n collectief gehouden wordt. Ik heb nu weer een mooi aanbod maar kan pas vanaf 12 december overstappen omdat anders mijn korting vervalt van het huidige jaar. Die korting, € 100,- dacht ik, is natuurlijk mooi mee genomen maar gezien mijn verbruik ga ik meer dan de € 100 besparen met de nieuwe tarieven.

Voorgaande jaren heb ik altijd een paar maand van te voren al aangegeven dat ik vanaf datum x wou overstappen. Ik vraag me af of ik niet beter nog iets kan wachten. Die bonussen/kortingen blijven wel maar ik heb het vermoeden dat de energieprijzen nog wel even dalen - ik kan dat alleen totaal niet hard maken.
Hoe doen jullie dat? Overstappen zodra je weet dat je er op vooruit gaat? Of zijn er manieren / indicatoren die er op kunnen wijzen wat energieprijzen doen?

Wat ik weet:
De prijzen zijn per 1 juli aangepast, maar ik weet niet of die eens per kwartaal of per jaar aangepast worden of dat er ook door veel energieleveranciers tussendoor de prijzen aangepast worden.

Volgens de ABN dalen de energieprijzen nog wel even.

Maar ja, garanties zijn er natuurlijk niet. Toch?

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik ben mij ook al aan het orienteren . Kan per 1 januari overstappen. Zoals ik het nu invul op gaslicht.com ben ik bij nuon het goedkoopste. Dit komt door de welkomstbonus. Ik betaal dan voor Electra 1_ cent meer dan nu, gas blijft zoals het is. Dit is sinds begin dit jaar dus niet gewijzigd. Kijk ik puur naar tarief dan kan ik beter naar greenchoice. Die zijn bij electra 3 cent goedkoper en bij gas 4 cent. GC was begin dit jaar duurder dan ik nu heb (zit nu bij NLE, kwam van GC).