Hoi,
Misschien een "dom" vraagje maar ik kom er niet echt uit...
Ik heb om mijn test servertje W2K12R2 met Hyper-V role staan en draai volgende VM's draaien:
pfSense (Firewall)
AD01 (W2K12R2 met Active Directory Domain Services geconfigureerd)
RDS01 (W2K12R2 met Remote Desktop Services geconfigureerd)
Nu heb ik een aantal GPO's aangemaakt en deze werken allen, alleen wil ik bv. niet dat externe domeingebruikers aan mijn roles/features kunnen dus had ik het idee deze te unpinnen van de taakbalk en dan de servermanager te disablen.
Het disablen van de Server Manager zelf is allemaal geen probleem, echter het unpinnen van het icoontje op de taakbalk blijkt toch een probleem te volgen,
Ik heb al een aantal keer gegoogled en deze vertellen allen hetzelfde:
https://www.serverknowled...taskbar-group-policy-gpo/
Deze handelingen heb ik uitgevoerd, doch het icoontje blijft staan.
Dan las ik ergens dat dit enkel zou gelden wanneer er nieuwe profielen zich zouden aanmelden, maar ook werkt dit helaas niet bij mij en krijgen nieuwe gebruikers vrolijk dit icoontje toch te zien...
Ik vroeg mij af hoe echte systeembeheerder dit probleem oplossen in een terminal omgeving, ik kan mij haast niet voorstellen dat ze deze acties bv. bij grote omgevingen 100'den keren gaan toepassen manueel...
Ook zeg ik er graag bij dat dit uiteraard geen productie omgeving is
, dit allen is louter ter test en educatie van mezelf 
Mvg,
Steven
Misschien een "dom" vraagje maar ik kom er niet echt uit...
Ik heb om mijn test servertje W2K12R2 met Hyper-V role staan en draai volgende VM's draaien:
pfSense (Firewall)
AD01 (W2K12R2 met Active Directory Domain Services geconfigureerd)
RDS01 (W2K12R2 met Remote Desktop Services geconfigureerd)
Nu heb ik een aantal GPO's aangemaakt en deze werken allen, alleen wil ik bv. niet dat externe domeingebruikers aan mijn roles/features kunnen dus had ik het idee deze te unpinnen van de taakbalk en dan de servermanager te disablen.
Het disablen van de Server Manager zelf is allemaal geen probleem, echter het unpinnen van het icoontje op de taakbalk blijkt toch een probleem te volgen,
Ik heb al een aantal keer gegoogled en deze vertellen allen hetzelfde:
https://www.serverknowled...taskbar-group-policy-gpo/
Deze handelingen heb ik uitgevoerd, doch het icoontje blijft staan.
Dan las ik ergens dat dit enkel zou gelden wanneer er nieuwe profielen zich zouden aanmelden, maar ook werkt dit helaas niet bij mij en krijgen nieuwe gebruikers vrolijk dit icoontje toch te zien...
Ik vroeg mij af hoe echte systeembeheerder dit probleem oplossen in een terminal omgeving, ik kan mij haast niet voorstellen dat ze deze acties bv. bij grote omgevingen 100'den keren gaan toepassen manueel...
Ook zeg ik er graag bij dat dit uiteraard geen productie omgeving is
Mvg,
Steven