Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

W2K12R2 - GPO -> Serverbeheer op de taakbalk

Pagina: 1
Acties:

• Steven-b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-10-2024
Hoi,

Misschien een "dom" vraagje maar ik kom er niet echt uit...

Ik heb om mijn test servertje W2K12R2 met Hyper-V role staan en draai volgende VM's draaien:

pfSense (Firewall)
AD01 (W2K12R2 met Active Directory Domain Services geconfigureerd)
RDS01 (W2K12R2 met Remote Desktop Services geconfigureerd)

Nu heb ik een aantal GPO's aangemaakt en deze werken allen, alleen wil ik bv. niet dat externe domeingebruikers aan mijn roles/features kunnen dus had ik het idee deze te unpinnen van de taakbalk en dan de servermanager te disablen.

Het disablen van de Server Manager zelf is allemaal geen probleem, echter het unpinnen van het icoontje op de taakbalk blijkt toch een probleem te volgen,

Ik heb al een aantal keer gegoogled en deze vertellen allen hetzelfde:
https://www.serverknowled...taskbar-group-policy-gpo/

Deze handelingen heb ik uitgevoerd, doch het icoontje blijft staan.
Dan las ik ergens dat dit enkel zou gelden wanneer er nieuwe profielen zich zouden aanmelden, maar ook werkt dit helaas niet bij mij en krijgen nieuwe gebruikers vrolijk dit icoontje toch te zien...

Ik vroeg mij af hoe echte systeembeheerder dit probleem oplossen in een terminal omgeving, ik kan mij haast niet voorstellen dat ze deze acties bv. bij grote omgevingen 100'den keren gaan toepassen manueel...

Ook zeg ik er graag bij dat dit uiteraard geen productie omgeving is :), dit allen is louter ter test en educatie van mezelf :)

Mvg,
Steven

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehh, als jij de rechten goed hebt staan kunnen ze toch niks in server manager....

• Steven-b
@KillerAce,

Dat klopt maar ik wil ook effectief het icoontje weg hebben d.m.v. een GPO, als je een kleine omgeving hebt kan ik best begrijpen dat je het even manueel doet, maar wat doe je als je bv. een omgeving hebt met 100 user's? (Ik weet het is misschien wat overdreven, maar het moet toch kunnen?)

Mvg,
Steven

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:21
Dat is inderdaad brak, ik ken je probleem. Ik dacht dat ik het toen had opgelost met een VBS scriptje, zoiets als deze: http://www.glenng.no/wordpress/?p=5

Mocht je een Nederlandstalig OS gebruiken, dan moet je voor b.v.: "Unpin from Taskbar" letterlijk de Nederlandse vertaling pakken.

[ Voor 30% gewijzigd door Danielson op 18-09-2015 15:18 ]

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Steven-b schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:14:
@KillerAce,

Dat klopt maar ik wil ook effectief het icoontje weg hebben d.m.v. een GPO, als je een kleine omgeving hebt kan ik best begrijpen dat je het even manueel doet, maar wat doe je als je bv. een omgeving hebt met 100 user's? (Ik weet het is misschien wat overdreven, maar het moet toch kunnen?)

Mvg,
Steven
Maar waarom zouden jouw users inloggen op een server (tenzij het om een terminal server gaat)?

• Soetje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-11 18:35
Hetgene wat je zoekt vind je terug in deze lockdown policy: http://www.it.ltsoy.com/w...top-services-server-2012/

Valt onder het hoofdstuk "Remove Administrative Tools and Powershell", of je met de overige instellingen wat wil is aan jou verder uiteraard.

• Steven-b
@Killah_Priest, Het gaat inderdaad om een terminal server.

Soetje, Ik heb de handelingen die beschreven stonden toegepast, deze stonden ook min of meer beschreven met de URL die ik heb aangeleverd, echter heb ik nu loopback processing ook eens geprobeerd... helaas zonder succes, ik neem best wel aan dat ik iets verkeerd doe maar ik zie het compleet over het hoofd.

Mvg,
Steven

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Waarom niet gewoon de link met een GPP weggooien?

%appdata%\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Steven-b
Hoi,

Sorry voor de latere reply, het is inmiddels gelukt met de info die Soetje heeft aangeleverd. Thx hiervoor!
Ik had nog een aantal stappen gemist.

Verder is het me ook gelukt de Start UI te manipuleren en ben nu opzoek naar hoe ik eventueel die Apps zou kunnen blokkeren of aanpassen.

Mvg,
Steven
Pagina: 1