Installeren Windows 8.1 in Boot Camp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 22:53
Ik probeer Windows 8.1 Pro te installeren op een MacBook Pro (2015). Ik heb een licentie voor 8.1 Pro 64-bit NL & een USB 3.0 16GB stick aangeschaft. Bootcamp (5.1.4) heeft de USB stick geformatteerd en de benodigde bestanden erop gezet. Hierbij is een 8.1 ISO (ook NL) gebruikt die ik via Microsoft heb gedownload. Partitie van 100GB voor Windows aangemaakt en gereboot. Setup voor Windows wordt gestart. Op een gegeven moment geef ik de licentie code in. Daarna krijg ik een foutmelding: "Kan de licentievoorwaarden voor Microsoft-software niet vinden. Zorg ervoor dat de installatiebronnen geldig zijn en start vervolgens de installatie opnieuw."

Enig idee wat er aan de hand is? Google helpt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savengaard
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 10:27
Is de ISO ook een Windows 8.1 Pro versie?
Misschien een andere ISO windows 8.1 pro downloaden en die bootable maken.

Heb je de mogelijkheid om vanaf een windows machine de usb stick bootable te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
savengaard schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:28:
Is de ISO ook een Windows 8.1 Pro versie?
Misschien een andere ISO windows 8.1 pro downloaden en die bootable maken.

Heb je de mogelijkheid om vanaf een windows machine de usb stick bootable te maken?
Ja, het is de juiste ISO. Ik heb de licentie online gekocht. Daarbij zat ook een download link naar een tool waarmee je de juiste ISO kunt genereren.

Booten vanaf de USB stick is geen probleem, want de setup wordt gestart op mijn macbook.

Ik heb 't inmiddels ook met een USB 2.0 stick geprobeerd, maar dat geeft dezelfde melding :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Laatst online: 05-10 00:10
pvtonger schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:55:
[...]
Daarbij zat ook een download link naar een tool waarmee je de juiste ISO kunt genereren.
Als 't een echte windows 8.1 iso is, en 't met 2 verschillende usb-sticks niet werkt.
Ligt het dus hier aan.

http://www.intowindows.co...-8-1-bootable-usb-on-mac/

Probeer 't eens met de Mac zelf, i.v.m. een extra tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
diefightdie schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 15:58:Als 't een echte windows 8.1 iso is, en 't met 2 verschillende usb-sticks niet werkt.
Ligt het dus hier aan.

http://www.intowindows.co...-8-1-bootable-usb-on-mac/

Probeer 't eens met de Mac zelf, i.v.m. een extra tool
Dat is precies wat ik heb gedaan. Met Bootcamp is de USB stick aangemaakt. Op een Windows PC heb ik de ISO aangemaakt via deze pagina. Met dat tool kun je ook een bootable USB maken, maar daar heb ik niet voor gekozen. Denk dat ik dat wel nog ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Laatst online: 05-10 00:10
pvtonger schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:15:
[...]

Dat is precies wat ik heb gedaan. Met Bootcamp is de USB stick aangemaakt. Op een Windows PC heb ik de ISO aangemaakt via deze pagina. Met dat tool kun je ook een bootable USB maken, maar daar heb ik niet voor gekozen. Denk dat ik dat wel nog ga proberen.
Wist ik niet, kon ik ook niet uit je verhaal halen dat je bootcamp al had geprobeerd.

Wat ik raar vind dat je een .iso moet aanmaken? (Nieuw voor mij!)
Een windows iso downloadde ik altijd direct, die hoefde ik nooit 'aan te maken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savengaard
Met de pagina die je linkt download je een media creation tool van MS. Als je dat programmaatje start kies dan voor USB flash drive om de installatie op op te slaan ipv opslaan als .ISO bestand. Hiermee maakt ie em gelijk bootable.

Daarna start je bootcamp assistent op je macbook. Vink bovenste optie af, vink de optie "download the latest windows drivers..."aan en sla die op een andere usb op. ( usb moet wel FAT geformatteerd zijn )

Vink de onderste optie ook aan en maak een partitie aan voor windows. Hierna krijg je als goed is een restart
Tijdens het opnieuw opstarten option key inhouden, bootable USB kiezen en dan de installatie eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
diefightdie schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:22:Wist ik niet, kon ik ook niet uit je verhaal halen dat je bootcamp al had geprobeerd.

Wat ik raar vind dat je een .iso moet aanmaken? (Nieuw voor mij!)
Een windows iso downloadde ik altijd direct, die hoefde ik nooit 'aan te maken'.
De derde zin uit de openingspost was niet duidelijk genoeg? >:)

Ik heb een OEM licentie. Daarmee kun je niet direct ISO's downloaden, maar zul je gebruik moeten maken van het creation tool. Volgens mij is het eindresultaat hetzelfde, maar goed. Was ook nieuw voor mij.
savengaard schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:31:
Met de pagina die je linkt download je een media creation tool van MS. Als je dat programmaatje start kies dan voor USB flash drive om de installatie op op te slaan ipv opslaan als .ISO bestand. Hiermee maakt ie em gelijk bootable.

Daarna start je bootcamp assistent op je macbook. Vink bovenste optie af, vink de optie "download the latest windows drivers..."aan en sla die op een andere usb op. ( usb moet wel FAT geformatteerd zijn )

Vink de onderste optie ook aan en maak een partitie aan voor windows. Hierna krijg je als goed is een restart
Tijdens het opnieuw opstarten option key inhouden, bootable USB kiezen en dan de installatie eens proberen!
Ga ik proberen. Thanks.

[ Voor 39% gewijzigd door pvtonger op 18-09-2015 16:36 ]

• pvtonger
savengaard schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 16:31:

Ik heb in Windows de USB laten maken. De installatie loopt nu wel goed. Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savengaard
pvtonger schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 11:23:
[...]

Ik heb in Windows de USB laten maken. De installatie loopt nu wel goed. Bedankt _/-\o_
Mooizo :)
Pagina: 1