Toon posts:

Videokaart iMac defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn iMac vertoont strepen in het scherm en valt na verloop van tijd uit (zwart scherm). Mijn vermoeden is dus dat mijn videokaart defect is. Na talloze fora op internet te hebben bestudeerd begrijp ik dat het mogelijk is om de videokaart van mijn iMac te vervangen. Ik ben op internet dit bedrijf tegen gekomen: https://www.pcservice.nl/videokaart-imac-vervangen/ hun claimen de kaarten op voorraad te hebben en snel te kunnen handelen. Maar zo'n reparatie is toch best prijzig.

Ik er een mogelijkheid om deze reparatie zelf uit te voeren? Is hier een handleiding van? Het gaat om een iMac 27" uit 2011.

Alvast bedankt!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:10
Het is zij, hun kan nooit onderwerp zijn :).

Nu ff de grammaticasnob uit, ik denk dat het best mogelijk is om dat zelf te doen, mits je weet hoe het in een normale PC moet. Volgens mij is het heel simpel de kaart vervangen door een andere (werkende) kaart.

Op de foto van die site staat wel een videokaart die van een koeler losgemaakt wordt, nu weet ik niks van Mac's, maar als dat het geval is, is het iets lastiger de videokaart te vervangen. Zeker niet onmogelijk maar wel iets moeilijker.

• Rhin
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Op zich kan je dat prima zelf doen volgens mij, ik vind er in ieder geval genoeg instructies voor:
YouTube: iMac GPU / videocard repair
YouTube: Casual iMac Video Card Repair - Casual Techs
YouTube: How to Replace Imac 24 Video Card

Dan is het natuurlijk wel volledig op eigen risico.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:03

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Was het nu Sebastius of iemand anders dat veel macs doet en die zei dat je moet op passen dat je je glasplaat niet laat vallen ;)
jup: Bas z'n knutselblog: En er was licht! (iMac repair)

[ Voor 37% gewijzigd door Damic op 18-09-2015 20:05 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• TechNico
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09-12-2025
@TS

Is het allemaal nog gelukt met de videokaart?
Mijn videokaart vertoond ook problemen en ik ben aan het kijken of dat ding nog te repareren is of dat er een nieuwe in moet.

Een nieuwe videokaart koste bij deze club tussen de 600en 800 euro volgens een medewerker op de chat.
Dat zonder arbeid.

Dan zit je dus met arbeid al snel op 800 tot 1000 euro.

Hoe ben jij uitgekomen qua kosten?