Ik heb een nieuwe SSD gekocht (MX200) zodat ik mijn laptop kon upgraden. Maar omdat de MX200 sneller is dan mijn mijn MX100 in mijn desktop wou ik ze graag omwisselen. Ik heb dus de MX100 gecloned op de MX200 en alles draait nu fatsoenlijk vanaf de MX200. Nu wil ik mijn MX100 Wipen zodat ik weer lekker schoon kan beginnen op mijn laptop. Ik heb eerst Crucial's storage executive client gedownload en even rondgekeken. Ik zag toen dat mijn MX100 een firmware update had. Dus ik dacht een firmware update kan nooit kwaad. Dus ik heb ff snel de update geïnstalleerd ben toen verder gegaan naar waarvoor ik eigenlijk het programma voor gedownload had, het "sanatize drive" tabje. Toen ik er op klikte kon ik alleen mijn MX200 selecteren en niet mijn MX100. Maar ik kon mij herinneren (weet ik niet zeker) dat voor ik de update had binnen gehaald hij er nog wel bij stond. Maar omdat ik met het programma van Crucial mijn SSD niet kon wipen ben ik opzoek gegaan naar een nieuw programma. Ik kwam toen uit bij Parted Magic, het is eigenlijk een OS gebouwd op linux waarmee je een hele hoop dingen met drives kan doen. (Wipen, Partities maken, klonen etc.) Ik heb Parted Magic op een usb stick gezet en het opgestart. Toen ik naar het "erase drive" programmatje ging stond mijn MX200 en Mijn WD Blue er bij, maar mijn MX100 miste. Dus toen heb ik all mijn Sata devices uit mijn moederbord gehaald en alleen mijn MX100 er in gelaten. Ik heb hierna Parted Magic weer opgestart en toen ik naar het "erase drive" programmaatje ging ik de melding: "This routine can only be run on disks supporting the Security Mode feature set.". Het lijkt me sterk dat mijn MX200 en mijn WD Blue die "Feature set" wel hebben en mijn MX100 niet. Op internet kon ik niet veel nuttigs vinden dus ik kwam het maar even op tweakers vragen. Dus mijn vraag is heeft de MX100 die "feature set" wel of niet of kun je hem aan of uit zetten, en als hij het niet heeft hoe wipe ik mijn MX100 dan?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!