Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
*De nadruk bij het gebruik ligt om het gebruik van photoshop creative cloudpakket (photoshop, illustrator, lightroom), hiervoor wil ik hem optimaliseren.
*VMWare (voor netwerktoepassingen), CAD, streaming,
*qua games wil ik vooral aoe3 spelen, iets wat niet veel vergt.
* Wanneer ik surf, word en excel gebruik, wil ik een dualscreen setup.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de kast mik rond de 1000 euro, als ik echter een goede prestatiewinst kan boeken wil ik tot 1500 gaan.
[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, boxen, 2 externe hdd 3.0.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Lichte GPU, Voeding, SSD, CPU, mobo, netwerkadapter voor wifi, RAM geheugen, CPU-koeling, koelpasta, elektrostatische mat, elektrostatische band, 140 mm fans.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidea, intel vanwege prestatie/geluid
Een GPU die GPU Acceleration ondersteunt bij illustrator, bied dit een aanzienlijk voordeel?
De opties: low-end quadro K600 (K2000 K2200D K2000D, als deze een echte meerwaarde bieden)
GTX: serie 700 (of zou een GTX 960 toch ook goed z'n werk doen)
Zou er bij de low-end quadro's vanwege de band-width (busgrootte) zich een bottleneck voordoen?
De K600 is DDR3 waarschijnlijk niet compatibel met m'n mobo. Veek CUDA's zullen waarschijnlijk wel wat goeds doen?
2Gb VRAM wordt aanbevolen, zou 4 Gb een meerwaarde bieden, ik wil immers niet dualscreen gaan bewerken? Nu denk ik van niet.
https://helpx.adobe.com/n...em-requirements.html#2015
Voor illustrator
Hoe zwaar wordt je geheugen belast tijdens illustrator?
Zijn 4 modules van 8Gb beter dan 2 modules van 16 Gb?
Ik ben geen voorstander van 2 videokaarten,
Ik wil een systeem dat automatisch back-ups maakt, Raid, zou dat lukken met m'n externe hardeshijven zonder dat dat een invloed heeft op de prestaties tijdens het fotobewerking. Werkt dat met externe harde schijven?
Bied hyperthreading een meerwaarde? (i7)
Ik ben geneigd om een skylake processor te kiezen, vanwege PCIe 3.0 (futureproof), de lage TDP (minder warmte en minder elektriciteitsverbruik (denk ik dan)).
Zou ik eventueel naar een oudere processorgeneratie moeten gaan vanwege meer cores?
Op z'n minst 1 SSD, een tweede als dat een meerwaarde bied.
Nu zie ik nog weinig verschil tussen een M.2 SSD of een SATA SSD
M.2SSD over de PCIe 3.0 is nog niet voor meteen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
*Ik wil hem graag stil, creative cloud performant, Coil noise lijkt me een gruwel. Een toren/ midi-toren.
*ik wil na een tijdje de GPU opwaarderen, M.2 SSD.
*Ik zou na 2-3 jaar een nieuwe GPU kopen.
Ga je overklokken?
Overclocken hoeft voor mij niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop op een aantal vragen antwoord te krijgen. Om dan uiteindelijk de uiteindelijke keuze na te zien op compatibiliteitsblunders. Bottlenecks wil ik graag vermijden.
pricewatch: HP NVIDIA Quadro K2000 2GB €446.95
*De nadruk bij het gebruik ligt om het gebruik van photoshop creative cloudpakket (photoshop, illustrator, lightroom), hiervoor wil ik hem optimaliseren.
*VMWare (voor netwerktoepassingen), CAD, streaming,
*qua games wil ik vooral aoe3 spelen, iets wat niet veel vergt.
* Wanneer ik surf, word en excel gebruik, wil ik een dualscreen setup.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor de kast mik rond de 1000 euro, als ik echter een goede prestatiewinst kan boeken wil ik tot 1500 gaan.
[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, boxen, 2 externe hdd 3.0.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Lichte GPU, Voeding, SSD, CPU, mobo, netwerkadapter voor wifi, RAM geheugen, CPU-koeling, koelpasta, elektrostatische mat, elektrostatische band, 140 mm fans.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidea, intel vanwege prestatie/geluid
Een GPU die GPU Acceleration ondersteunt bij illustrator, bied dit een aanzienlijk voordeel?
De opties: low-end quadro K600 (K2000 K2200D K2000D, als deze een echte meerwaarde bieden)
GTX: serie 700 (of zou een GTX 960 toch ook goed z'n werk doen)
Zou er bij de low-end quadro's vanwege de band-width (busgrootte) zich een bottleneck voordoen?
De K600 is DDR3 waarschijnlijk niet compatibel met m'n mobo. Veek CUDA's zullen waarschijnlijk wel wat goeds doen?
2Gb VRAM wordt aanbevolen, zou 4 Gb een meerwaarde bieden, ik wil immers niet dualscreen gaan bewerken? Nu denk ik van niet.
https://helpx.adobe.com/n...em-requirements.html#2015
Voor illustrator
16Gb of 32 Gb RAM geheugen om scratch-disks te vermijden.NVIDIA Quadro 2xxx
NVIDIA Quadro 2xxxD
NVIDIA Quadro 6xx
NVIDIA GeForce GTX Series (4xx, 5xx, 6xx, 7xx, Titan)
Optioneel: Als u GPU-prestaties wilt gebruiken: de hieronder weergegeven NVIDIA-videokaart (medium/high-end aanbevolen); 1 GB aan VRAM (2 GB aanbevolen); en de nieuwste NVIDIA-stuurprogramma's voor optimale prestaties (aanbevolen stuurprogrammaversie: 335.23 of nieuwer (voor de GeForce-serie), versie 332.76 of nieuwer (voor de Quadro-serie)
Voor lightroom
OpenGL 3.3- en DirectX 10-compatibele grafische kaart voor GPU-functies
Hoe zwaar wordt je geheugen belast tijdens illustrator?
Zijn 4 modules van 8Gb beter dan 2 modules van 16 Gb?
Ik ben geen voorstander van 2 videokaarten,
Ik wil een systeem dat automatisch back-ups maakt, Raid, zou dat lukken met m'n externe hardeshijven zonder dat dat een invloed heeft op de prestaties tijdens het fotobewerking. Werkt dat met externe harde schijven?
Bied hyperthreading een meerwaarde? (i7)
Ik ben geneigd om een skylake processor te kiezen, vanwege PCIe 3.0 (futureproof), de lage TDP (minder warmte en minder elektriciteitsverbruik (denk ik dan)).
Zou ik eventueel naar een oudere processorgeneratie moeten gaan vanwege meer cores?
Op z'n minst 1 SSD, een tweede als dat een meerwaarde bied.
Nu zie ik nog weinig verschil tussen een M.2 SSD of een SATA SSD
M.2SSD over de PCIe 3.0 is nog niet voor meteen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
*Ik wil hem graag stil, creative cloud performant, Coil noise lijkt me een gruwel. Een toren/ midi-toren.
*ik wil na een tijdje de GPU opwaarderen, M.2 SSD.
*Ik zou na 2-3 jaar een nieuwe GPU kopen.
Ga je overklokken?
Overclocken hoeft voor mij niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop op een aantal vragen antwoord te krijgen. Om dan uiteindelijk de uiteindelijke keuze na te zien op compatibiliteitsblunders. Bottlenecks wil ik graag vermijden.
pricewatch: HP NVIDIA Quadro K2000 2GB €446.95
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 249,75 | € 249,75 |
| 1 | MSI Z170A PC MATE | € 114,95 | € 114,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming (N760 TF 2GD5/OC) | € 212,55 | € 212,55 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Titanium | € 114,80 | € 114,80 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA | € 105,50 | € 105,50 |
| 1 | Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold | € 104,90 | € 104,90 |
| 1 | Crucial BX100 500GB | € 161,99 | € 161,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.064,44 | |