Toon posts:

Mac mini loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen?bij de update van mij macmini os x yosemite, liep mijn Mac volledig vast..daarbij kregen we een melding dat we het besturingssysteem opnieuw moeten installeren,dus wou ik een Back-up maken maar vervolgens krijg ik steeds de melding dat de hardeschijflezer is beschadigd en dit niet mogelijk is. Nu bij het opstarten krijg de melding os x installeren maar ben ik dan al mijn gegeven kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:56

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je geen eerdere backup hebt, dan kan je wel eens alles kwijt zijn ja. Ik weet niet van wanneer je mini is, maar probeer eens in de diagnostische modus te kijken wat er mis is: https://support.apple.com/nl-nl/HT202731.
Als het de harde schijf is, dan kan je die wellicht vervangen en de boel werkend krijgen. Als dat niet het probleem is kan je door de oude schijf in een externe behuizing te zetten misschien nog wat data redden.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini