Nieuwe i5 processor voor pc

Pagina: 1
Acties:

• rkeetje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-04-2024
Ik zoek een?
Nieuwe processor voor mijn computer. Hij moet geen bottleneck vormen voor het gamen en ook prima meegaan als ik rond de kerstvakantie een nieuwe videokaart koop (ik zit te denken aan iets van een gtx 970)

Dit heb ik opgesteld en ik denk dat dit ook wel aan mijn wensen voldoet:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,-€ 178,-
1Cooler Master Hyper 412S€ 30,25€ 30,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 208,25

Wat is je budget?
Dit komt niet heel erg krap, ik zit nu aan de €200 en veel veel boven de €300 wil ik eigenlijk niet gaan.
Als jullie mij kunnen overtuigen dat als ik meer uitgeef mijn geld beter besteed wordt dan mag het er ook wel duurder uitvallen, maar persoonlijk denk ik dat wat ik nu heb prima is,

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Een i5 processor leek mij voldoende

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
dit is mijn huidige systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 53,95€ 53,95
1ASRock H81 Pro BTC€ 55,-€ 55,-
1MSI GeForce GTX 660 Gaming€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.11 ST3500620AS , 500GB€ 0,-€ 0,-
1Aerocool GT Black Advance Edition€ 32,-€ 32,-
1Kingston HyperX Fury black HX316C10FBK2/8€ 45,95€ 45,95
1Corsair Builder CX430 V2€ 54,95€ 54,95
1Crucial BX100 120GB€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 303,80

Ik wil met het systeem nu dus gewoon alle games op 1080 p kunnen spelen. Van mij hoeven de settings dan niet op zijn hoogst, dat kan wel als ik over een poosje een nieuwe videokaart koop.

Ik speel meestal spellen zoals watch dogs, call of duty aw, pes 2016, battlefield 4 en lichtere games.

Verder gebruik ik mijn computer voor de normale dingen als office, browsen en dergelijke dingen, maar aangezien dit met mijn pentium processortje nu ook al prima gaat ga ik er niet van uit dat na het upgraden dit opeens minder vlot gaat.

Wat vinden jullie van de processor + koeling. Persoonlijk denk ik dat de processor prima is, maar van processorkoelingen weet ik iets minder af.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:23

br00ky

Moderator Harde Waren
De processor is in dit geval iig een nobrainer. 4460 is een prima keus. Qua koeler kan je je weinig builen vallen. Hij moet in je behuizing passen, dat is het wel ongeveer. De pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 is een populaire keus. De 412S zie je minder langskomen, maar is ook een prima ding.

Verwijderd

rkeetje schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:08:

Wat vinden jullie van de processor + koeling. Persoonlijk denk ik dat de processor prima is, maar van processorkoelingen weet ik iets minder af.
Voldoet de koeler die bij de Intel Core i5 4460 komt niet?

Ik mis de voeding trouwens in de specificatielijst. Die is wel van goede kwaliteit? Heb je anders een merk en type?

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
De boxed koeler is idd ook prima. Een aftermarket koeler is aan te raden als je ofwel:
- ook bij iets hogere load een fluisterstil systeem wilt;
- Je de CPU lange tijd volledig gaat belasten (renderen, compilen, etc.. Weet eigenlijk niet of gaming hier ook onder valt?);
- je gaat overklokken;
- je vind het er gewoon stoer uitzien.

Verder zit je met deze CPU inderdaad goed, veel meer uitgeven heeft weinig zin. Als je nog 100 euro budget over hebt zou ik dat mooi bewaren voor die videokaart die er van de kerst aankomt.

• rkeetje
Bedankt voor de reacties.
De voeding was ik vergeten bij het lijstje te doen, maar die zit er nu wel bij. Het is niet 1 waar de meeste tweakers positief over zijn, maar hij doet het prima ;)

Nu heb ik ook de standaard koeler bij mijn processor, maar ik merk dat die best wel warm wordt regelmatig. Ik kan de koeling natuurlijk ook later er bij kopen als ik merk dat de standaard koeler niet goed genoeg is. Mijn computer staat namelijk wel in een meestal dicht kastje. Openzetten is geen probleem en dat helpt ook wel tegen de warmte, maar dan zit je weer met het geluid 8)7

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:57
hoe warm is warm? want de een vind 60 tijdens gamen als warm. en de ander vind pas rond de 80-90 zorgbarend. de stock koeler heeft genoeg koeling aanwezig. maar maakt iets meer lawaai om dat te bereiken.

• rkeetje
Bij een beetje belasting zit hij rond de 95 graden. Ik denk dat vrijwel iedereen dat wel warm vind :P

Bij normaal gebruik (browsen enz.) is hij ongeveer zeventig.
Daarom wil ik ook nu upgraden, omdat ik nu zelfs pes niet durf te spelen.

[ Voor 40% gewijzigd door rkeetje op 18-09-2015 12:29 ]

Verwijderd

Dan heb je de koeler heel erg slecht gemonteerd of hang die half los erop.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Eh, 70 graden idle is inderdaad wel bizar warm. Als het hele kastje zo warm is zou ik er toch eens ventilatiegaten in zagen (evt. met een fan). En anders is er idd iets mis met de montage van je koeler.

-edit-
Zonder betere koeling heeft het ook geen zin een CPU upgrade te doen, want die zit nu al constant te throttelen.

[ Voor 23% gewijzigd door mcDavid op 18-09-2015 13:20 ]

• rkeetje
Bedankt nogmaals voor de reacties :)

Dan denk ik dat ik eerst maar de standaardkoeling ga proberen en een extra fan in de behuizing.

Verder zullen een paar ventilatiegaten in de kast waar de behuizing in staat ook geen overbodige luxe zijn.
Pagina: 1