Hoi iedereen, ik heb hier al aardig wat topics uitgeplozen maar vindt niet echt wat ik zoek. Ben namelijk op zoek naar een laptop voor m'n opleiding die ik kan meenemen naar de lessen. Heb al een zware desktop om van alles te doen, maar zoek nu iets mobiels wat wel de programma's aankan die nodig zijn. Thuis zou ik dan m'n bestanden via het netwerk naar m'n pc zetten, en vice versa, om zo op m'n desktop verder te werken.
Wat ga je met je laptop doen?
Is alleen voor grafische programma's zoals Photoshop, Illustrator, Indesign e.d. Gebruik semi-pro.
Geen gaming en dergelijke.
Wat is je budget?
Tussen de € 500 - 900. Zeker onder de € 1000, liefst minder aangezien het enkel is om m'n grafische programma's te gebruiken op verplaatsing.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Accuduur hoeft niet per se groot te zijn, sluit het meestal aan op het net.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Scherm: liefst 15.6 inch, 1920 x 1080 px
Processor: Intel Core i7
RAM: min. 8 GB
Opslag: min. 200 GB, liefst SSD (1 TB HDD is niet echt nodig aangezien de meeste documenten op m'n desktop zullen staan.)
Heb al veel vergeleken en zit te twijfelen tussen deze:
ASUS X555LJ-XX239H-BE (pricewatch: Asus X555LJ-XX239H-BE) € 799
ACER ASPIRE VN7-571G-745K (pricewatch: Acer Aspire VN7-571G-745K) € 999
Acer Aspire V3-371-70Z8 (pricewatch: Acer Aspire V3-371-70Z8) € 899
Alleen over die videokaart (Intel HD Graphics 5500) tegenover de andere 2 heb ik m'n twijfels. Is deze goed of maakt het niet zoveel uit? Maar deze heeft wel 240 GB SSD, stuk sneller dan HDD.
De Asus is wel interessant maar heeft geen 8 GB cache SSD, en ik weet niet zo goed als ik dat zou missen als dat er niet inzit. En het scheelt toch weer € 200.
Wat denken jullie? Sta ook altijd open voor andere voorstellen, laptop kiezen is niet makkelijk.
Wat ga je met je laptop doen?
Is alleen voor grafische programma's zoals Photoshop, Illustrator, Indesign e.d. Gebruik semi-pro.
Geen gaming en dergelijke.
Wat is je budget?
Tussen de € 500 - 900. Zeker onder de € 1000, liefst minder aangezien het enkel is om m'n grafische programma's te gebruiken op verplaatsing.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Accuduur hoeft niet per se groot te zijn, sluit het meestal aan op het net.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Scherm: liefst 15.6 inch, 1920 x 1080 px
Processor: Intel Core i7
RAM: min. 8 GB
Opslag: min. 200 GB, liefst SSD (1 TB HDD is niet echt nodig aangezien de meeste documenten op m'n desktop zullen staan.)
Heb al veel vergeleken en zit te twijfelen tussen deze:
ASUS X555LJ-XX239H-BE (pricewatch: Asus X555LJ-XX239H-BE) € 799
ACER ASPIRE VN7-571G-745K (pricewatch: Acer Aspire VN7-571G-745K) € 999
Acer Aspire V3-371-70Z8 (pricewatch: Acer Aspire V3-371-70Z8) € 899
Alleen over die videokaart (Intel HD Graphics 5500) tegenover de andere 2 heb ik m'n twijfels. Is deze goed of maakt het niet zoveel uit? Maar deze heeft wel 240 GB SSD, stuk sneller dan HDD.
De Asus is wel interessant maar heeft geen 8 GB cache SSD, en ik weet niet zo goed als ik dat zou missen als dat er niet inzit. En het scheelt toch weer € 200.
Wat denken jullie? Sta ook altijd open voor andere voorstellen, laptop kiezen is niet makkelijk.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2015 11:22 ]