Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Teardown toont dat iPad mini 4 bijna 20 procent kleinere acc

Pagina: 1
Acties:

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In het artikel wordt meermaals gerept dat de nieuwe iPad een kleinere accu heeft. Dit is uiteraard geheel correct wanneer men naar de afmetingen kijkt. De volgende alinea is naar mijn mening een beetje krom:
"De capaciteit van de accu is 19,1Wh, tegenover 23,7Wh van de vorige iPad mini. Daarmee is de accu bijna 20 procent kleiner. De iPad Air 2 kreeg vorig jaar van Apple een 16 procent kleinere accu mee dan de eerste iPad Air en dat leidde tot een meetbaar mindere accuduur."

Kleiner blijkt hier niet op de afmetingen te slaan, maar op de capaciteit. Blijkbaar bedoelt men dit ook in de titel op deze wijze. Zou het niet beter zijn om consistent "capaciteit" te gebruiken? Dus: "daarmee heeft de accu een bijna 20% lagere capaciteit".

Als werkelijk bedoelt wordt dat de dimensies van de accu kleiner zijn, dan zou ik van "daarmee" het woordt "daarnaast" maken. Ik denk echter niet dat dit wordt bedoelt.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Je hebt gelijk, het gaat over capaciteit. Dank voor de opmerkzaamheid :)

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zie dat je het hebt veranderd in de aangewezen alinea. De reden dat ik die alinea noemde kwam omdat daar naar voren kwam dat men het over de capaciteit had en niet over de dimensies.
In de titel en inleiding spreekt men ook na de wijziging nog van een 20% kleinere accu. Wellicht dient het daar ook aangepast te worden.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Je hebt wederom gelijk. De inleiding heb ik aangepast. In de kop kan ik geen bewoording vinden die past, dus die laat maar even. Wie in de veronderstelling is dat het gaat om dimensies, kan nu in elk geval in de eerste regel zien dat 'kleiner' hier niet fysiek bedoeld is :)
Thx!