Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wifi printer

Pagina: 1
Acties:

• gribo
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-10 09:03
Ik heb pas een wifi printer gekocht en kreeg die niet aan de praat als wifi printer mbv de installatie CD. Althans dat denk / dacht ik.

Ik kreeg hem wel aan de praat via een kabeltje en als netwerkprinter. Daar koop je dan een wifi printer voor.

Het gekke - voor mij - is dat ik wel als ik op netwerken scan ik de printer tegen kom tussen mijn eigen internetmodems (heb er nu toevallig even twee) en alle modems uit de buurt/straat.

Mijn vraag is nu moet ik soms gewoon in windows een netwerkverbinding maken met de printer alsof het een modem is? Om te kunnen wifi printen bedoel ik. Als het antwoord ja, is, is er dan geen probleem met de gewone internet verbindingen? Andersgezegd. Weet de pc en/of windows dat het internet via de ene wifi gaat en een printje via de andere?

Dit is mogelijk mijn tweede domme vraag vandaag en je zou kunnen zeggen: probeer het gewoon uit.
Mijn probleem is een beetje dat ik eerst wil weten hoe iets zit / werkt voor ik iets durf te doen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:45

lier

MikroTik nerd

Heel kort:

1) zorg dat de printer via WiFi verbonden is met je huidig draadloos netwerk
2) voeg de printer toe als netwerkprinter

Het lijkt me dat de handleiding van de printer hier uitsluitsel over geeft.
Om welke printer gaat het?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:01

OgWok

U.N.C.L.E.

2 internetmodems; ook toevallig met dubbele WiFi?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• gribo
Het probleem/mijn probleem zit bij 1). Hoe doe ik dat?

De printer is trouwens een Samsung M2022W laserprintertje en de pc - notabene - een Samsung all in one (Ativ one 5 style).

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:12

Tazzios

..

Meestal op de printer zelf draadloze netwerken zoeken juiste selecteren wachtwoord opgeven klaar.

Edit
Handleiding
http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201506/20150626103201483/NL/Dutch/Dutch/manual/BABBHHBB.htm#CHDFICBB?isTocLink=fixed

[ Voor 60% gewijzigd door Tazzios op 18-09-2015 09:29 ]

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is sowieso niet handig om je printer een WiFi netwerk te laten maken en daar met je laptop mee te verbinden. Dan heb je namelijk geen WiFi meer.

Wat je wilt is 1 WiFi netwerk van je router, en daar zowel je laptop als je printer op. Vervolgens kan je via Apparaten en printers => Een printer toevoegen de printer vinden in je lokale netwerk.

• gribo
Ik heb inderdaad nu even twee wifis maar de printer en het probleem had ik al toen ik nog maar een wifi had.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:30
OgWok schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:25:
2 internetmodems; ook toevallig met dubbele WiFi?
Dit ja, schets even hoe je netwerk in elkaar zit..

Als je twee routers gebruikt kan dat ook roet in het eten gooien

• gribo
@tazzios
Ja dat zou ik ook denken. Wat je zegt is wel inzoverre raar dat een printer geen beeldscherm en geen toetsenbord heeft. Het moet dus via de pc en (dus?) via de installatie cd. Maar dat werkt te niet al leek het een beetje te lopen zoals jij zegt.

Mijn vraag zou kunnen zijn: hoe doe je het zonder de installatie cd?

Overigens: dat de printer als netwerk opduikt bij het scannen op netwerken zal wel normaal zijn want ik zie ook printers van de buren bij zo een scan opduiken.

Verder vergeet de twee wifis want ik heb er maar een in gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door gribo op 18-09-2015 09:36 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:12

Tazzios

..

Mijn handleiding linkje al gezien die ik er later heb bijgezet? In het kort, het werkt met de WPS knop. Je moet alleen even kijken aan welk modem je de printer wilt koppelen.

• gribo
Ja, ik zag dat je er een link bijgezet had. Bedankt daarvoor. De inhoud daarvan gaat me vrees ik wel een beetje boven de bol. Hoewel. Ik kan wel wat hebben hoor maar als ik die link bekijk krijg ik de neiging om te zeggen. Wifi printers is niks voor mij. In de doos en terug ermee. Dan maar gewoon kabeltje prikprak.
Dat gaat trouwens ook met deze printer die ook niks koste en niet meer terugkan. Doos weg etc.

• gribo
Ik zou ook denken dat als het gewoon met de wps knop gaat dat dan een instructie van tientallen paginas niet nodig zou hoeven zijn. Zoals shakespear al zei: there is something rotten in the state of Danmark.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

Geen idee hoe het met deze printer gaat. Maar mijn canon maak ik gewoon verbinding met mijn netwerk (net als je dat op een laptop of telefoon doet). Dus zoeken naar netwerken. Mijn SSID invullen. Wachtwoord invullen en mijn printer is geconnect.
Dan software van Canon even installeren op laptop. En daar geef je aan dat je via wifi wilt connecten ipv usb,
2min later kan ik printen, scannen etc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• francoski
  • Niet online
Ik heb die handleiding eens door lopen lezen, wat een bagger printer. Je hebt 3 opties:

1. Een direct netwerk opzetten tussen je printer en je laptop. Dit zou ik niet doen.

2. Via de printer kan je met WPS je printer verbinden aan je WiFi netwerk.

3. Als je gewoon een WPA2-key wilt invullen dan zul je de printer met USB aan je laptop moeten hangen, hun CD erin gooien en dan de handleiding volgen: http://downloadcenter.sam...ual/BABBHHBB.htm#CHDIEGGH.
Maar let op: aan het eind proberen ze je weer een directe verbinding met je laptop te laten maken, doe dat niet!

Serieus wat maakt Samsung een rotzooi.

• gribo
@darkside
Ja zo zou het moeten gaan maar bij mij lukt het dus niet. Eerlijk gezegd sluit ik niet uit dat het niet aan mij ligt maar aan Samsung. Een gotspe is het wel. Een 2015 samsung printer aan een 2015 samsung pc aansluiten lukt niet!
Ik heb ook al wel eens gebeld met samsung maar wat ik daar hoorde - niks dus - beviel me ook maar matig. Bovendien is de pc inmiddels al tig keer geupdate dus drivers etc zouden goed moeten zijn.
Er is een excuus. De printer ziet er prachtig uit, is een laserprinter zou alles hebben en kost toch maar 45 euro of zoiets.

• gribo
@francoski
Bedankt!. Zal zeker eens proberen / kijken naar wat jij zegt. Ben familie van de terriers en dus opgeven / loslaten doe ik niet vlug.

Dat samsung in zekere zin rotzooi maakt heb ik hierboven al bevestigd. Dat geldt trouwens ook wel een beetje voor de all in one pc. Een prachtig ding, ik zou hem niet meer willen missen, hij werkt perfect en hij kostte geen drol. Maaaaar. Het was wel zo dat dat als hij aanstond drie van mijn vier internetradios op hol sloegen (continu rebooten), stond hij uit dan speelden ze als zonnetjes. Kortom er was iets met de interferentie niet in orde. Inmiddels heb ik dat wel kunnen oplossen maar vraag me niet hoe.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, als de prijs erg scherp is, is meestal ergens op beknibbeld. Vaak zat zit dat in gebruiksvriendelijkheidshoek...

Maar goed, gebruiksvriendelijk of niet, dat apparaat werkt waarschijnlijk wel. Wat lang niet altijd werkt is WPS, dus goede kans dat je daarom niet kunt verbinden. Hou je over optie drie, dus via L2 discovery tooltje instellingen erin zetten. Ik heb een wat duurder Samsung laserprinter die niet via WiFi maar Ethernet (VEEEL makkelijker want geen gezeik met interferentie of met keys enzo) verbindt en moet hetzelfde doen om bijv IP-adres in te stellen.

Ik zou je aanraden om veel minder emotie en prietpraat te posten en stap voor stap aan te geven wat je volgens handleiding voor inloggen via tool probeert en wat voor respons je krijgt. Vooral van belang is de stap waar wat jij ziet/kunt afwijkt van wat volgens handleiding zou moeten gebeuren. Dat is de sleutel tot het oplossen.

Komt bij dat je het in je laatste post hebt over iets met interferentie dat niet in orde is. Als je geen idee hebt hoe je da opgelost hebt, is het maar de vraag of je het echt opgelost hebt. Dat kan natuurlijk ook roet in het eten gooien bij WiFi-verbindingen. Allicht geen overbodige luxe om eens grondig uit te zoeken wat allemaal bij jou in de lucht hangt en of je WiFI netwerk(en) wel handig ingesteld zijn. Pas als je WiFi probleemloos werkt heeft het zin om apparaten als printers eraan te hangen. Als het echt slecht gesteld is qua interferentie in de 2.4GHz-band is het zelfs mogelijk dat het niet werkend te krijgen is (want deze printer ondersteunt geen 5GHz) :o

P.s. meerdere keren achter elkaar posten is niet nodig en lichtelijk asociaal (daarmee schop je steeds jouw topic boven die van anderen). Wil je reageren op meerdere berichten, doe dat dan in zelfde reactie (dmv 'quote') of wijzig achteraf je reactie (met 'wijzig).

Oslik blyat! Oslik!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Een apparaat is zo goed als de software die erbij zit. In jouw geval lijkt de software niet te best en werkt het niet (wat wil je voor € 45,--).

Zou in ieder geval zoveel mogelijk uitzetten wat kan storen, om het probleem te isoleren. Om te beginnen 1 WiFi netwerk, met 1 WiFi computer en de printer.

Helpt zeker als je een terrier bent, dat kan uitmaken. Maar de terrier kan ook de wereld niet achteruit laten draaien......

[ Voor 17% gewijzigd door OgWok op 18-09-2015 10:17 ]

• gribo
Tja, het leven is ingewikkeld en emoties of prietpraat maken het niet eenvoudiger.

Daar komt bij dat ik mijn vraag niet precies gedocumenteerd gesteld heb. Erger nog, ik had een andere vraag moeten stellen. Namelijk deze.

Heeft iemand al eens de Samsung M2022W wifi printer met succes aangesloten aan een netwerk?
En zoja met behulp van welke pc was dat.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Het merk pc heeft er niets mee te maken, om je probleem op te lossen. (Enige uitzondering: een Apple ;) )

• francoski
  • Niet online
gribo schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:16:
Heeft iemand al eens de Samsung M2022W wifi printer met succes aangesloten aan een netwerk?
En zoja met behulp van welke pc was dat.
Hier kom je niet verder mee. Probeer het werkend te krijgen met alles wat hiervoor geplaatst is, en plaats concrete problemen als je daar tegen aanloopt. Dan kunnen we helpen.

Of een computer een Samsung, Dell of Lenovo is interesseert bijzonder weinig. Het gaat om de software, dat zal over het algemeen Windows 7/8/8.1/10 zijn.

• gribo
Je zult wel gelijk hebben dat de pc niet relevant is al ben ik daar niet 100 procent zeker van. Misschien dat eerder relevant is welke windows versie op de pc draait. In mijn geval is dat win 8.1

[ Voor 7% gewijzigd door gribo op 18-09-2015 10:25 ]

• francoski
  • Niet online
dion_b schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:05:
Ik heb een wat duurder Samsung laserprinter die niet via WiFi maar Ethernet (VEEEL makkelijker want geen gezeik met interferentie of met keys enzo) verbindt en moet hetzelfde doen om bijv IP-adres in te stellen.
Beetje off-topic:
Mee eens dat de goedkoopste versie meestal niet de beste optie is. Totaal mee oneens dat een ethernet aansluiting de enige oplossing is. Ik heb diverse printers gewoon met Wi-Fi geïnstalleerd (voornamelijk Brother). Altijd door gewoon de key in te voeren op de printer. Dat is wat lastig omdat je geen toetsenbord hebt, maar het werkt wel gewoon. WPS zou de oplossing moeten zijn voor veel problemen, maar mijn ervaring is dat het juist de bron is van veel problemen.

• gribo
francoski schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:27:
Het is sowieso niet handig om je printer een WiFi netwerk te laten maken en daar met je laptop mee te verbinden. Dan heb je namelijk geen WiFi meer.

Wat je wilt is 1 WiFi netwerk van je router, en daar zowel je laptop als je printer op. Vervolgens kan je via Apparaten en printers => Een printer toevoegen de printer vinden in je lokale netwerk.
Nog eens terugkijkend naar alle reacties - waarvoor mijn dank - lijkt dit eigenlijk het meest op een antwoord op mijn vraag. Namelijk, met een printer die opduikt als je op netwerken scant moet je geen draadloze verbinding proberen te maken (in windows bij netwerken). Het is waarschijnlijk onzin om dat wel te doen of te proberen. Als dat zo is lijkt me de formulering "niet zo handig" wat zwak. Waarom je wifi dan niet meer zou werken snap ik bovendien niet, al zal dat wel aan mij liggen.

• francoski
  • Niet online
gribo schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 11:14:
[...]

Namelijk, met een printer die opduikt als je op netwerken scant moet je geen draadloze verbinding proberen te maken (in windows bij netwerken). Het is waarschijnlijk onzin om dat wel te doen of te proberen. Als dat zo is lijkt me de formulering "niet zo handig" wat zwak.
Het kan wel, en het zal vast werken, maar je moet om te printen verbinding maken met een ander WiFi netwerk, en dat is niet handig.
Waarom je wifi dan niet meer zou werken snap ik bovendien niet, al zal dat wel aan mij liggen.
Omdat een WiFi kaart maar met 1 netwerk tegelijk verbonden kan zijn. Strikt genomen werkt je WiFi wel, maar je hebt geen verbinding meer met je router, en dus niet meer met internet.
Dus of printer-laptop, of printer-router (en daarachter internet). Daarom adviseer ik om laptop-router-printer te doen, zodat je printopdrachten via de router lopen (nouja, switch eigenlijk) en je ook gewoon internet blijft houden, en niet van WiFi netwerk hoeft te wisselen om te printen/internetten.

Wat misschien wel kan is dat je wel direct verbinding maakt, en dan via een web-interface die printer kunt instellen.

[ Voor 4% gewijzigd door francoski op 18-09-2015 11:19 ]

• gribo
OK. Dit snap ik geloof ik. Een beetje maar wel voldoende. Het van wifi netwerk wisselen kan kennelijk wel en dat zou ook wel werken maar het is niet handig omdat het kennelijk niet automatisch gaat afhankelijk van wat je wilt doen namelijk printen of internetten.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, je zult de printer met je eigen netwerk moeten verbinden. En nee, die heeft geen muis en toetsenbordje, dus zul je het op een andere manier moeten doen. Driver CD's zijn vaak lastiger dan makkelijk, zoals blijkt, dus. Zonder kennis van het model zal ik het hierin zoeken:

* Verbinden met een USB kabel, en als een local printer installeren, en configureren via een config panel wat door de printer wordt meegestuurd
* Verbinden via ethernet en DHCP een IP adres aan de printer laten toewijzen, DHCP tabel aanspreken om het IP adres van de printer te vinden, en via dat IP adres (vaak een super licht config panel wat er in zit) de printer configureren om met wifi te verbinden
* Het Accesspoint van de printer (wat JOU dus via DHCP een IP adres geeft) gebruiken om te verbinden met de printer, en zo bij het control panel komen om de printer te configureren met je eigen verbinding contact te maken.

Je hebt onder Windows, als je naar 'configure wireless networks' gaat bij de verbinding vaak een optie 'copy to USB key' overigens, die je in sommige printers ook kan gebruiken. Wifi naar USB key gooien, USB key aan printer, printer hem laten importeren, en klaar: printing WS op je network!

• gribo
OK. Bedankt. Ik ga het zeker nog eens proberen. Als het lukt laat ik het weten en ook waar het aan lag, als ik daar achter kom.

Verwijderd

Wie weet de oplossing om een Samsung Xpress 2835DW laserprinter te verbinden met een Wi-Fi netwerk. Router is van Ziggo, Wifi netwerk is d.m.v. Time Capsule van Apple. Krijg het niet voor elkaar om met genoemde printer via een een Wi-Fi verbinding in te stellen/te laten werken! Printer print wel via usb-kabel, zowel op Windows laptop als iMac (2007).
Alle suggesties zijn welkom.
Harry Fernhout

Verwijderd

Beste Fish,
Deze stappen heb ik uiteraard al geprobeerd om de printer met mijn WiFi netwerk (UPC router+ Apple Airport Time Capsule) verbinding te laten maken, al dan niet met usb-kabel. Ik krijg het echter niet werkend! Printer is uiteraard gewoon geïnstalleerd en werkt ook als ik de printer rechtstreeks aan de computer (Mac of Windows) hang. Als ik echter via WiFi wil printen is de boodschap steeds: "de printer is niet aangesloten". Dus......????? Zijn er misschien andere oplossingen dan de Samsung uitleg, zoals in uw link is vermeld? Las overigens op internet dat de samenwerking tussen Samsung printers en een Mac inderdaad problematisch schijnt te zijn!

• nooberke
Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 01:05:
Beste Fish,
Deze stappen heb ik uiteraard al geprobeerd om de printer met mijn WiFi netwerk (UPC router+ Apple Airport Time Capsule) verbinding te laten maken, al dan niet met usb-kabel. Ik krijg het echter niet werkend! Printer is uiteraard gewoon geïnstalleerd en werkt ook als ik de printer rechtstreeks aan de computer (Mac of Windows) hang. Als ik echter via WiFi wil printen is de boodschap steeds: "de printer is niet aangesloten". Dus......????? Zijn er misschien andere oplossingen dan de Samsung uitleg, zoals in uw link is vermeld? Las overigens op internet dat de samenwerking tussen Samsung printers en een Mac inderdaad problematisch schijnt te zijn!
apparaten zijn heide aan hetzelfde wifi netwerk gekoppeld? Niet dat je toevallig met twee routers werkt

Verwijderd

Beste Nooberke,
Je hebt het bij het rechte eind!! Ik had inderdaad in mijn Apple Time Capsule netwerk tevens een Airport Extreme gekoppeld. Het idee was dat de apparaten: iMac, 2 iPhones.2 iPads sneller zouden worden als die over beide routers verdeeld zouden worden. En ik geloof nog steeds dat dit ook zo is...nog eens goed uitzoeken/uitproberen. wil die verbeterde snelheid eigenlijk wel behouden...
Nu ik echter de Airport Extreme heb uitgezet vindt de Samsung printer wèl het WiFi-netwerk en werkt de printer dan ook eindelijk, zowel via mijn iMac, als via AirPrint op mijn iPhone. Ik ga er vanuit dat dit ook werkt vanaf de iPads. (morgen nog even checken, is nu een beetje laat aan het worden!) Kortom, het probleem lijkt opgelost te zijn. Ik wil je dan ook heel graag bedanken voor de juiste suggestie, helemaal top! Mijn dank is dus groot! Mvg Harry

• nooberke
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 01:10:
Beste Nooberke,
Je hebt het bij het rechte eind!! Ik had inderdaad in mijn Apple Time Capsule netwerk tevens een Airport Extreme gekoppeld. Het idee was dat de apparaten: iMac, 2 iPhones.2 iPads sneller zouden worden als die over beide routers verdeeld zouden worden. En ik geloof nog steeds dat dit ook zo is...nog eens goed uitzoeken/uitproberen. wil die verbeterde snelheid eigenlijk wel behouden...
Nu ik echter de Airport Extreme heb uitgezet vindt de Samsung printer wèl het WiFi-netwerk en werkt de printer dan ook eindelijk, zowel via mijn iMac, als via AirPrint op mijn iPhone. Ik ga er vanuit dat dit ook werkt vanaf de iPads. (morgen nog even checken, is nu een beetje laat aan het worden!) Kortom, het probleem lijkt opgelost te zijn. Ik wil je dan ook heel graag bedanken voor de juiste suggestie, helemaal top! Mijn dank is dus groot! Mvg Harry
Als je beide als wifi zender wilt behouden dien je waarschijnlijk je Apple Router op een andere manier te installeren, volgens mij noemen ze dat bij Apple netwerk uitbreiden of iets dergelijks

Waarschijnlijk als je op Apple airport zoekt in combinatie met de term accespoint kan je het wel vinden aangezien de Apple als accespoint moet fungeren

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Sneller als je het over twee routers verdeelt?
Grotere onzin zelden gehoord, je creert alleen maar twee verschillende netwerken achter elkaar met dit soort problemen tot gevolg.
De devices in het ene netwerk zien de devices in het andere netwerk niet.
Weg met die twee routers en maak er een netwerk van.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:33
Waar ik met wireless Samsung printers al eens tegenaan ben gelopen is dat ze (althans, de modellen waar ik mee te maken had) alleen 802.11g ondersteunen. Dat werkt prima samen met moderne n/ac access-points, totdat je daarop configureert dat legacy clients (a/b/g) niet meer mogen connecten...

Ben(V): het hangt er nogal vanaf wat er precies bedoeld wordt, maar als dit correct gebeurt is dit geen onzin, maar zelfs best practice...

[ Voor 19% gewijzigd door ijdod op 03-12-2016 18:59 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Nee denken dat het sneller wordt als je met twee routers twee subnets maakt is echt onzin.

Dat er goede redenen kunnen zijn om twee netwerken te creeren weet ik ook wel maar niet om performance redenen en zeker niet als iemand niet begrijpt wat hij aan het doen is,

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1