Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhunink
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-08-2022
Ik heb twee schermen gekocht en wil deze aansturen vanaf de HDMI poort van een Raspberry Pi.
De afstanden zijn echter fors: 15 meter tot de splitter en dan nog eens 10 meter (scherm 1) en 7 meter (scherm 2).

HDMI kabels en splitters heb ik nog niet in huis. Daarom de vraag:
Waar doe ik verstandig aan, op welke manier kan ik zorgen dat beide schermen fatsoenlijk functioneren over zo'n forse afstand?

Alle tips, opmerkingen en suggesties zijn meer dan welkom!

Afbeeldingslocatie: https://www.lucidchart.com/publicSegments/view/ae5eeb35-ac36-444c-a463-d2973d3e4f8a/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik verstekers als http://www.allekabels.nl/...M2On9qAgMgCFQs8GwodT2kN9Q of http://www.allekabels.nl/...PO3sZOBgMgCFSsEwwod-_QKSg zie, waarbij een maximale afstand van 30/40meter kan worden gehaald, denk ik dat dat geen overbodige luxe (en misschien wel een must) in jouw situatie is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2015 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Is het onmogelijk om de Raspberry achter het scherm te plaatsen?

Ik bedoel, je hebt stroom (anders krijg je het scherm niet aan) en als internet daar niet mogelijk is stop je er een WiFi-dongle in. En als allebei de schermen niet per-se het zelfde (tegelijk) moeten tonen kun je achter allebei een Raspberry hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhunink
francoski schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:08:
Is het onmogelijk om de Raspberry achter het scherm te plaatsen?

Ik bedoel, je hebt stroom (anders krijg je het scherm niet aan) en als internet daar niet mogelijk is stop je er een WiFi-dongle in. En als allebei de schermen niet per-se het zelfde (tegelijk) moeten tonen kun je achter allebei een Raspberry hangen.
Beide schermen moeten tegelijk exact hetzelfde beeld (filmpje) geven. Bovendien is de Raspberry nog met andere dingen verbonden waardoor ie op z'n minst op 12 meter afstand moet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
dhunink schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:11:
[...]

Beide schermen moeten tegelijk exact hetzelfde beeld (filmpje) geven. Bovendien is de Raspberry nog met andere dingen verbonden waardoor ie op z'n minst op 12 meter afstand moet :(
Kan het een optie zijn om een tweede Raspberry te kopen? Waarschijnlijk moet je namelijk aardig wat geld in kabels en versterkers en dergelijke investeren, en een Raspberry is niet eens zo duur :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhunink
nooberke schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 10:13:
[...]

Kan het een optie zijn om een tweede Raspberry te kopen? Waarschijnlijk moet je namelijk aardig wat geld in kabels en versterkers en dergelijke investeren, en een Raspberry is niet eens zo duur :-(
Paar tientjes meer of minder is niet direct een probleem. Extra raspberry is alleen niet praktisch binnen onze setup en scripts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:20

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

wireless HDMI?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Versleije
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdenys
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-06-2021
Er is een goedkope oplossing die bij mij uitstekend werkt!

Te koop bij action voor 4.99 een HDHI interface switch met ingebouwde versterker die lengtes tot 15m mogelijk maken. De input laat een lengte tot 10m toe. Ik zie geen verslechtering van de beeldkwaliteit, ik hen er twee monitors aanhangen rep 2560x1440 en 1920x1028. Perfect ding voor dat geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjobaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-04-2023
Kan je mij een link sturen van dat product bij de action ben wel benieuwd?
Pagina: 1