Werk desktop uit 2011 upgrade advies

Pagina: 1
Acties:

• moonspell1234
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10 19:31
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is bedoeld als werkstation, foto bewerking (adobe pakketten), database verwerking, meerdere VPN/Citrix verbindingen onderhouden

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs/Kwaliteit upgrade componenten - afhankelijk van de grootte van de upgrade of totaal upgrade tot 600 €

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb onderstaande configuratie, PC uit augustus 2011 zelf samengesteld, doet het nog prima maar Windows 10 klaagt over de Nvidea kaart, ik heb nog een Asus en een onboard kaart, maar vrees dat dit niet voldoende zal zijn. Heb nu 2x 24 inch, later misschien upgraden naar 27 inch schermen

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 0,-€ 0,-
1AMD Radeon HD 5670€ 0,-€ 0,-
1Club 3D GeForce 7950 GT€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 0,-€ 0,-
2Dell Ultrasharp U2412M Zwart€ 249,95€ 249,95
1Zalman CNPS10X Performa€ 34,99€ 34,99
1Kingston HyperX KHX16C9X3K2/16X€ 0,-€ 0,-
1Seasonic M12II 520W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 103,46€ 103,46
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 388,40

Advies
- De grafische kaart vervangen ?
- Nieuw RAM geheugen ?
- Nieuwe processor
- Pas alles dan nog op het moederbord of best direct vervangen ?

In welke mate kan ik zaken vervangen bij mijn WINDOWS 7 Home Premium 64 bit nog geldig blijft.
Of best eerst upgraden naar Windows 10 voor ik zaken upgrade ?

Elke suggestie is welkom, volg hardware ontwikkeling niet echt op.
Bedankt

Verwijderd

Het is eigenlijk nog best een prima systeem. Je geeft aan dat het op zich nog prima werkt en het nieuwe spul is nou ook weer niet zoveel sneller (denk aan iets in het bereik van ~30%)

Waarom denk je dat de videokaart die je hebt niet genoeg is? Waarom heb je er überhaupt twee? Zo te zien vraag je nauwelijks tot niets van je videokaarten. Mocht je qua poorten of performance toch niet goed uitkomen, kan je altijd nog een goedkoop kaartje plaatsen. Dan kan je in Photoshop gelijk de hardwarematige acceleratie aanzetten.

Voor de rest kan je kijken naar wat luxedingen. Een grotere SSD of meer geheugen zijn natuurlijk altijd leuk, al kom je met beide niet echt tekort. Om nou alleen vanwege een oude videokaart te gaan upgraden omdat Windows mekkert is toch wat zonde :)
In welke mate kan ik zaken vervangen bij mijn WINDOWS 7 Home Premium 64 bit nog geldig blijft.
Of best eerst upgraden naar Windows 10 voor ik zaken upgrade ?
Is het een OEM-versie? Dan mag je je moederbord niet vervangen, anders wordt de boel als een nieuwe computer gezien (al kan je soms als je belt naar Microsoft nog wel wat voor elkaar krijgen). Is het een retail-versie dan mag je doen wat je wilt en upgraden naar volledig nieuwe hardware.

Let wel dat Windows soms kan gaan mekkeren als je te veel wijzigt, maar dan moet je dus even bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2015 02:54 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Een Gforce 7950 is ook echt extreem oud, en ik snap ook niet waarom die er in zit. Heb je die nodig om je 2 schermen aan te sluiten? Ik zou proberen beide schermen op 1 videokaart aan te sluiten, puur alleen al om mogelijke driver gezeik tussen een AMD & Nvidia gpu te voorkomen.

De rest van je hardware ziet er nog wel acceptabel uit.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Ik zou alleen je gpu vervangen, (indien je spellen speelt, anders ook gewoon lekker laten zo) misschien naar een 970/290 (x) als je regelmatig speelt, anders een 380 of iets dergelijks.
Als je gezeur houd met je drivers maar geen spellen speelt, kijk dan eens naar een 750.

Voor de rest tja misschien een ssd 500gb

• moonspell1234
Bedankt voor de tips !

De PC op zich werkt ook nog prima, is de eerste keer dat hij zolang (sinds 2011) meegaat :)
Ik speel verder geen spelletjes op de PC, dus het lijkt me niet echt dat er componenten erg prestatie winst gaan opleveren.
Dan laat ik verder alles lekker zo (misschien dat de SSD wel wat extra capaciteit kan gebruiken, overweeg ik zeker)

De windows 7 is inderdaad een OEM licentie.

- De grafische kaart van Nvidea gebruik ik inderdaad niet meer heeft 2 DVI aansluitingen vandaar dat ik hem terug in mijn pc heb gestopt.
- De AMD Radeon heeft een DVI en een VGA
- Het moederbord heeft ook DVI uitgang.

Dus is gooi de oude Nvidea eruit (het lijkt erop dat ik hem niet echt nodig heb)
en sluit de 2 schermen aan op de DVI en VGA uitgang van de Radeon grafische kaart.
(of gebruik ik de DVI van het moederbord beter voor het 2de scherm)

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-12 16:51
om verder gemekker van je systeem te voorkomen kun je het beste de nvidea drivers ook verwijderen als je de kaart toch niet meer gebruikt.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

• moonspell1234
Goeie tip, nog niet bij stilgestaan :)

Verwijderd

Elmo_b schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 09:19:
Ik zou alleen je gpu vervangen, (indien je spellen speelt, anders ook gewoon lekker laten zo) misschien naar een 970/290 (x) als je regelmatig speelt, anders een 380 of iets dergelijks.
Als je gezeur houd met je drivers maar geen spellen speelt, kijk dan eens naar een 750.

Voor de rest tja misschien een ssd 500gb
Waarom zou je een 380 kopen als je zelden speelt, dat is echt totale overkill. Zelfs enthousiaste games kunnen daarmee prima uit de voeten :D Ik zou dan liever voor een low-power-kaartje kiezen dat al veel meer rekenkracht heeft dan TS gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2015 19:15 ]

Pagina: 1