Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem koeling?

Pagina: 1
Acties:

• Snekerman
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-07 20:00
Goedennacht.

Ik heb hier een laptop van een maat van mij. Deze laptop vertoond kuren waarvan ik ook niet zeker weet wat ik er mee aan moet.

Hij vroeg aan mij of ik er even naar wilde kijken.

Dus ik kijken en zie alleen wat adware. Nou geen probleem ik verwijder dat. En ga door met het testen van de laptop.

En daar komt de eerste BSOD als ik google moet geloven iets met een driver. De melding verdwijnt te snel voordat ik foto's kan maken.

Dus het start opnieuw op en voordat ik ook maar iets kan doen weer een BSOD. Dit keer memory failure.

Dus ik doe een geheugen test word de processor te heet en valt uit. Daarvoor was het ook al een paar keer te warm geworden.

Dus ik haal met veel pijn en moeite dat ding uitelkaar . zit de koelpasta er gewoon op. En deze is ook nog zacht.
Behalve die van de video kaart maar daar kan het toch niet aan liggen lijkt mij.
En om nou te zeggen dat de fan stoffig was nee niet echt.

Het enige wat mij opviel was dat de DC jack half gesmolten/verbrand is. Dus daar zet ik een nieuwe op.

Heeft iemand anders nog tips? Of ideeën waar het aan kan liggen?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Welke laptop is het? Zoek eens op google of er meer mensen zijn die dit probleem hebben? Ik weet toevallig dat de toshiba's van een paar jaar terug ook lekker warm werden.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Adware kan je windows install flink verkrachten. Ook als je de zooi weghaalt, kan er blijvende schade achterblijven die BSOD's veroorzaakt. Kortom, als je de mogelijkheid hebt, mik er eens een verse installatie op. Dan is dat in ieder geval afgestreept als oorzaak.

Je kan de BSOD's trouwens gewoon on-screen houden door de automatische reboot functie uit te zetten,

Welk model laptop gaat het trouwens over, en wat zijn de specs?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Snekerman schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:38:
Dus ik haal met veel pijn en moeite dat ding uitelkaar . zit de koelpasta er gewoon op. En deze is ook nog zacht.
Behalve die van de video kaart maar daar kan het toch niet aan liggen lijkt mij.
En om nou te zeggen dat de fan stoffig was nee niet echt.
Heb je na het bekijken van de koelpasta, de pasta ook vervangen. Of heb je alles weer terug in elkaar geschroeft? Bij het loshalen van de koelers moet je altijd de koelpasta vervangen.
Het enige wat mij opviel was dat de DC jack half gesmolten/verbrand is. Dus daar zet ik een nieuwe op.
Gesmolten? Heb je hier misschien een foto van, dit kan echt niet goed zijn. Is het toevallig een Asus k5x serie?

Wat voor voeding gebruikt hij? Een originele adapter of eentje uit china? (Replacement?)

• Snekerman
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-07 20:00
Bij deze een update.

BSOD geeft hij niet meer.

Wat blijkt nu? Voordat ik de laptop uitelkaar haalde had het ding 2GB werkgeheugen. En nu heb ik het weer inelkaar gezet en nu heeft het 4GB werkgeheugen. dus dat verklaard het e.e.a

en uitvallen doet het ook niet meer zo vaak. In de afgelopen anderhalve dag maar 1x dat was toen ik dit bericht aan het typen was ;) na langdurig gebruikt.

Daarna maar een stresstest gedaan. Daar tikt de temperatuur 70 graden aan maar dat duurt een tijdje. Ik ben er wel content mee, het is tenslotte geen nieuwe laptop meer (acer aspire 5530) en als hij het goed gedaan wil hebben dan brengt hij het maar naar een computerzaak.