Fragmenteerde FAT32 disk

Pagina: 1
Acties:

• joelluijmes
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-09 21:35
Hallo, ik ben bezig met een projectje waar ik mijn eigen FAT32 library voor schrijf. Dit test ik op een dump van een SD. Opzich heb ik alle essentiële dingen echter, snap ik het cluster chaining nog niet, dit lijkt niet voor te komen op mijn SD?

Zelf dacht ik misschien geldt dat alleen bij een gefragmenteerd volume? Of zit ik gewoon naar verkeerde info te kijken? Onder andere wordt het hier uitgelegd (zoek en andere sites leggen ook het zelfde uit..)

Waarom ik denk dat het niet bij mijne voorkomt is namelijk als je de start cluster van een directory entry volgt je meteen in de content van de file zit. Mocht de grootte van de file de cluster overschrijden gaat die gewoon verder in de volgende.

Mocht iemand hier meer over weten hoor ik het graag. Wat ook zou helpen is een kleine dump te maken van een FAT32 volume en die up te loaden :). (Bijvoorbeeld met HxD of een andere hex editor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Geen idee of je hier iets aan hebt...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/UMye9pGE4SmG1J3CBQ5cXcTm/full.jpg

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij