Toon posts:

Vragen over nieuwe computer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste Tweakers,

Vandaag heb ik eindelijk mijn nieuwe onderdelen binnen gekregen van mijn computer.

ik ben gelijk begonnen met het assembleren en ik heb een paar vragen waar ik niet uit kom.

Dit is de eerste keer dat ik een computer assembleer dus het zullen waarschijnlijk beginnersvragen zijn.

Misschien is het handig als ik de lijst met onderdelen laat zien:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6700K Boxed€ 368,90€ 368,90
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO€ 207,95€ 207,95
1Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING€ 762,75€ 762,75
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,95€ 104,95
1Noctua NH-D14€ 62,95€ 62,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 107,95€ 107,95
1Corsair RM750€ 120,95€ 120,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 173,84€ 173,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.910,24

Allereerst zou ik willen vragen of dit correct heb aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/icUIAk9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wHaM6Qe.jpg

En verder vroeg ik me af of dit voor problemen kan zorgen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ndElEMD.jpg

Mijn motherboard heeft de 4+4 aansluiting linksboven op het motherboard zitten. Ik heb de kabel zo zitten en hij zit een beetje voor de fan. Kan ik dit gewoon zo laten?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Eerste vraag heb ik zo niet 100% scherp.
Volgens mij heb je alles helemaal correct aangesloten maar dit is 99% zeker.
Het is niet dat ik die blokjes dagelijks in handen heb ;) :)

Mbt je 2e vraag; lekker laten zitten. Het zal ongetwijfeld van invloed zijn (vrije luchtstroom is altijd beter) maar of je het gaat merken is een 2e. Als ik een gok mag wagen, denk ik dat het misschien 0.1 graden celcius gaat schelen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou die kabel gewoon wat achter je zijpaneel schuiven, zodat hij wat minder voor je fan zit.

Je frontpanel is zo verder prima aangesloten

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:55:
Eerste vraag heb ik zo niet 100% scherp.
Volgens mij heb je alles helemaal correct aangesloten maar dit is 99% zeker.
Het is niet dat ik die blokjes dagelijks in handen heb ;) :)

Mbt je 2e vraag; lekker laten zitten. Het zal ongetwijfeld van invloed zijn (vrije luchtstroom is altijd beter) maar of je het gaat merken is een 2e. Als ik een gok mag wagen, denk ik dat het misschien 0.1 graden celcius gaat schelen.
Erg bedankt voor je snelle reactie!

Sorry voor de slechte afbeeldingen. De camera op mijn mobiel is niet optimaal.

Dus alles is correct aangesloten op het blokje? Dat is mooi om te horen.

Over de tweede vraag: Misschien kan ik een betere afbeelding maken waarbij je de blokkade beter kan zien. De kabel loopt overigens ook boven op mijn fan. Kan dit voor problemen zorgen?

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:55:
Ik zou die kabel gewoon wat achter je zijpaneel schuiven, zodat hij wat minder voor je fan zit.

Je frontpanel is zo verder prima aangesloten
Erg bedankt voor je snelle reactie!

Ik zal inderdaad morgen proberen om de kabels wat beter weg te werken.

Nog een vraagje over de kabel. Ik heb de kabel ook een beetje op mijn CPU cooler liggen. Kan dit voor problemen zorgen?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 21:59:

Nog een vraagje over de kabel. Ik heb de kabel ook een beetje op mijn CPU cooler liggen. Kan dit voor problemen zorgen?
Dat kan maar zo heel erg vreemd zijn. Gewoon de kabel achter het moederbord langs en pas boven het moederbord weer naar voren halen. Die gaten met dat rubber zitten daar niet voor niks immers.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:02:
[...]

Dat kan maar zo heel erg vreemd zijn. Gewoon de kabel achter het moederbord langs en pas boven het moederbord weer naar voren halen. Die gaten met dat rubber zitten daar niet voor niks immers.
Dat is ook wat ik eerst probeerde alleen past die kabel daar niet doorheen. De connector is te groot.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dan moet je het nogmaals proberen want het moet toch echt wel passen. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Mooi systeempje!

Indien je nog een andere schijf hebt dan alleen je SSD, sluit bij het installeren van windows alleen de schijf aan waar je windows op wilt zetten, dit voorkomt problemen later. (Ik had hetzelfde)

Verder moet je natuurlijk oppassen bij de cpu plaatsen in de mobo i.v.m. pinnetjes buigen, dat zou zonde zijn bij zo een i7. (<- ik ga er van uit dat je dit al wist :9)

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:10:
Dan moet je het nogmaals proberen want het moet toch echt wel passen. :p
Ben er net achtergekomen dat ik de connector in tweeën kon splitsen waarna ze wel door de gleuf pasten.

Misschien een willekeurige vraag maar ik zie nu pas dat mijn case veel vingerafdrukken heeft. Wat is de beste manier om van deze afdrukken af te komen?

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 23:38
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:38:
[...]

Ben er net achtergekomen dat ik de connector in tweeën kon splitsen waarna ze wel door de gleuf pasten.

Misschien een willekeurige vraag maar ik zie nu pas dat mijn case veel vingerafdrukken heeft. Wat is de beste manier om van deze afdrukken af te komen?
Dasty ontvetter ;). Even op een droge doekje inspuiten en weg vegen.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Pagina: 1