Unity development: i5 vs i7

Pagina: 1
Acties:

• Lodew1
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik ben een desktop aan het bouwen voor gaming (o.a. Witcher 3, Battlefield 4), maar daarnaast wil ik ook Unity development er op kunnen doen. Geen gigantische games, maar vooral kleinschalige experimenten in o.a. virtual reality met Google Cardboard, de Oculus Rift DevKit2 en de Rift Consumer Version die in januari uitkomt.

Op dit moment ligt mijn keuze bij de i5 6600K, maar ik ben in dubio of het waard is om c.a. 80 euro meer te investeren voor de i7-4790K. De i7-6700K is natuurlijk een betere keus, maar ik heb daar het geld eigenlijk niet voor over. Mijn budget ligt rond de 270 euro.

Mijn vraag is dus; werkt een i5 soepel genoeg voor het werken met Unity en andere 3D programmas (Ik gebruik ook Cinema4D en Blender) of zou ik het hyperthreading van de i7 echt gaan missen? En dan heb ik het vooral over algemene workflow. Rendertijden ontwijk ik altijd al door met oordoppen in te gaan slapen en mijn pc te laten draaien :9 .

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Als je hyperthreading nodig hebt; is een xeon dan geen optie?? Qua prestaties rond de i7; iets langzamer, maar wel wat goedkoper. Houd overigens wel rekening met de socket voor je moederbord!!

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een xeon 1231v3 heeft een cinebench multithreaded score van ongeveer 690. Een i5 6600k heeft op stock een score van ongeveer 620. Er is dus met renderen al geen gigantisch verschil meer, terwijl de 6600 singlethreaded sterker is, wat vaak erg belangrijk is voor het werken met 3d apps.

Als je niet wil overclocken is de 4790k natuurlijk ook prettig met z'n hoge clocks, en rendert ook rapper.

HT doet niet zo heel veel voor algemene workflow over het algemeen. Maar dat is persoonlijk. Misschien wel jij wel maximaal snel previews renderen ofzo. Al moet je dan misschien kijken naar gpu renderen, voorzover mogelijk.

specs