Ik zoek een?
Nieuwe monitor, 16:9, rond de 22 inch
Wat is je budget?
Rond de 200eu, maar nog niet van toepassing
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaming PC
Core i5-4xxx
R9 280
Gebruikt voor Blizzard spellen, SCII, D3, HotS, Overwatch
Heren, dames,
op het moment heb ik een 7 jaar oud samsung scherm en die is nodig aan vervanging toe. Erg veel last van bleeding en clouding en het belangrijkste, ik krijg snel last van mijn ogen als ik langere tijd naar het scherm kijk.
Nu vraag ik me af of een 75Hz scherm voordeel zal opleveren. Allereerst een vraag over hoe de refresh rate nou precies werkt. Heb ik bij een 60Hz scherm elke 1/60s een nieuwe frame, ja, maar wat als mijn videokaart er maar 40fps uit weet te persen, heb ik dan elke 1/40s een frame, of duren sommige frames 1/60s en andere 2/60s? M.a.w is de refresh rate variabel en dan maximaal 60Hz of is het altijd 60Hz en past de videokaart het zo aan dat elke seconde toch 60 frames heeft met enkele dubbel?
Ik hoop dat dit een beetje begrijpelijk overkomt
Als de verversingssnelheid wel variabel is, heeft een 75Hz scherm dan veel voordeel? Ik vraag naar 75 want mijn videokaart zal 120/144 uiteraard niet aankunnen (buiten dat 120/144 te duur is).
Ook wil ik graag kleurecht hebben, dus dat wordt dan een IPS paneel?
Graag jullie opinie over 60 of 75Hz en dan een redelijk goed gamescherm.
Nieuwe monitor, 16:9, rond de 22 inch
Wat is je budget?
Rond de 200eu, maar nog niet van toepassing
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gaming PC
Core i5-4xxx
R9 280
Gebruikt voor Blizzard spellen, SCII, D3, HotS, Overwatch
Heren, dames,
op het moment heb ik een 7 jaar oud samsung scherm en die is nodig aan vervanging toe. Erg veel last van bleeding en clouding en het belangrijkste, ik krijg snel last van mijn ogen als ik langere tijd naar het scherm kijk.
Nu vraag ik me af of een 75Hz scherm voordeel zal opleveren. Allereerst een vraag over hoe de refresh rate nou precies werkt. Heb ik bij een 60Hz scherm elke 1/60s een nieuwe frame, ja, maar wat als mijn videokaart er maar 40fps uit weet te persen, heb ik dan elke 1/40s een frame, of duren sommige frames 1/60s en andere 2/60s? M.a.w is de refresh rate variabel en dan maximaal 60Hz of is het altijd 60Hz en past de videokaart het zo aan dat elke seconde toch 60 frames heeft met enkele dubbel?
Ik hoop dat dit een beetje begrijpelijk overkomt
Als de verversingssnelheid wel variabel is, heeft een 75Hz scherm dan veel voordeel? Ik vraag naar 75 want mijn videokaart zal 120/144 uiteraard niet aankunnen (buiten dat 120/144 te duur is).
Ook wil ik graag kleurecht hebben, dus dat wordt dan een IPS paneel?
Graag jullie opinie over 60 of 75Hz en dan een redelijk goed gamescherm.