All inclusive game pc (800 euro)

Pagina: 1
Acties:

• Furious7e
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-01 22:52
Dag Tweakers,

Hoogste tijd om een nieuwe pc te kopen. Ik heb de meeste onderdelen al gevonden door zelfstudie en met behulp van de BBG september. Graag vraag ik van jullie of jullie willen kijken of alle onderdelen compatibel zijn.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en streamen. Games die ik speel zijn de Wargame series, Total war reeks, Europa Universalis 4 en binnenkort Fallout 4.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Alles bij elkaar zo'n 800 euro. Een paar euro's meer is geen ramp.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zojuist een tweedehands Club3D 280X Royalqueen gekocht.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD voor het besturingssysteem. Voor de rest een degelijke processor en genoeg geheugen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer moet zo stil mogelijk zijn. Vandaar de keuze voor de Fractal kast en de CPU koeler.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie een finaal oordeel over de pc kunnen vellen. Of alles compatibel is? Of ik de goede windows versie heb gekozen? Of de koeler in de gekozen behuizing past?

Ook heb ik een goede monitor nodig. Ik wil hier niet alleen op gamen, maar in goede kwaliteit films en series op kunnen kijken

Welnu, hier is het systeem waar het om gaat:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 178,-€ 178,-
1ASRock Fatal1ty B85 Killer€ 68,95€ 68,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,-€ 88,-
1Samsung S24D590PL Zwart€ 179,90€ 179,90
1Microsoft Windows 8.1 Pro NL OEM 64bit€ 39,90€ 39,90
1Scythe Mugen 4€ 34,-€ 34,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,-€ 40,-
1Antec VPF Series 450W€ 49,95€ 49,95
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 808,60

En deze videokaart heb ik tweedehands op de kop getikt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Club 3D Radeon R9 280X royalQueen€ 218,95€ 218,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 218,95

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Esumontere

Floep, banaan.

Dat ziet eruit als een prima lijstje, niets meer aan doen!

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 17:13
^^^^ helemaal mee eens goed lijstje

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Je zou eventueel voor een ietswat kwalitatief betere voeding kunnen gaan. Je gekozen antec is wel een budgetvoeding (wel een goede budgetvoeding though).

Verder eens met de eerdere posts: je lijstje ziet er prima uit zo.

• Furious7e
Bedankt voor de snelle reacties!
Gaat de windowsversie die ik heb gekozen werken met deze build? Ik las ergens dat bepaalde windows licenties niet bedoeld zijn voor zelfbouw pc's.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:39
Please correct me if i am wrong.

Technisch gezien mogen OEM licenties niet verkocht worden aan particulieren, en zijn OEM licenties bedoelt voor PC winkels om op hun PC's te zetten. Als particulier moet je volgens mij een retail versie hebben.

Een OEM licentie gaat wel gewoon werken, maar alleen zolang de grootste deel van je hardware hetzelfde blijft (volgens mij wordt je licentie gekoppelt aan je moederbord). Zolang dus je moederbord hetzelfde blijft gaat het allemaal werken.

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:35
Hulde, wat een mooie lijst! _/-\o_ _/-\o_
Verder zo ik alleen de cpu koeler vervangen naar een: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 deze is wat stiller (en goedkoper :) ) en aangezien je niet gaat overclocken heb je de betere koelprestaties van de Mugen 4 toch niet nodig.

• Furious7e
Ardjee schreef op donderdag 17 september 2015 @ 18:29:
Please correct me if i am wrong.

Technisch gezien mogen OEM licenties niet verkocht worden aan particulieren, en zijn OEM licenties bedoelt voor PC winkels om op hun PC's te zetten. Als particulier moet je volgens mij een retail versie hebben.

Een OEM licentie gaat wel gewoon werken, maar alleen zolang de grootste deel van je hardware hetzelfde blijft (volgens mij wordt je licentie gekoppelt aan je moederbord). Zolang dus je moederbord hetzelfde blijft gaat het allemaal werken.
Oke Ardjee, bedankt voor je toelichting. Ik zou dus zo'n OEM versie kunnen kopen en eventueel mijn videokaart later nog kunnen upgraden zonder dat windows dan plotseling niet meer werkt.
MeneerJoep schreef op donderdag 17 september 2015 @ 20:12:
Hulde, wat een mooie lijst! _/-\o_ _/-\o_
Verder zo ik alleen de cpu koeler vervangen naar een: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 deze is wat stiller (en goedkoper :) ) en aangezien je niet gaat overclocken heb je de betere koelprestaties van de Mugen 4 toch niet nodig.
Bedankt meneer Joep! Er zat inderdaad al het nodige aan vooronderzoek in:) Als de Gelid Solutions stiller is dan de Mugen is dat voor mij zeker een goed alternatief, aangezien ik inderdaad niet ga overklokken.

• Furious7e
De onderdelen zijn besteld! Iedereen die mij met zijn feedback geholpen heeft: hartelijk dank!:D Alleen het bouwen wordt nog even spannend. Daar heb ik weinig ervaring mee. Gelukkig ken ik iemand die het wel vaker zelf gedaan heeft.

In hoeverre moet ik nog oppassen met statische elektriciteit? Ik lees vaak dat je de cv moet aantikken, maar ik heb gaskachels in mijn huis. Ook ligt er vloerbedekking wat nogal slecht schijnt te zijn:/

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
Als je gewoon voor je begint met bouwen iets van metaal aanraakt.
Meestal dus simpel cv kachel, maar wat ook gemakkelijk is je behuizing.
Dan zal er niks gebeuren.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Brandonvds schreef op donderdag 24 september 2015 @ 18:06:
Als je gewoon voor je begint met bouwen iets van metaal aanraakt.
Meestal dus simpel cv kachel, maar wat ook gemakkelijk is je behuizing.
Dan zal er niks gebeuren.
Pak dan het aarde beet van een stopcontact uit de keuken. Tegenwoordig zijn leidingen van CV installatie van kunststof in plaats van koper.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Furious7e
Ik heb voor de zekerheid maar zo'n esd polsbandje mee besteld. Is bijvoorbeeld de gasleiding van mijn gaskachel ook geaard? Dan kan ik daar het bandje aan vast maken.

En in hoeverre is het potentieel schadelijk als ik op een kamer met vloerbedekking werk? Moet ik bijvoorbeeld een stuk karton op de vloer leggen waar ik op kan staan terwijl ik aan de pc werk?

• royyor71
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-10 14:41
Furious7e schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 17:47:
Ik heb voor de zekerheid maar zo'n esd polsbandje mee besteld. Is bijvoorbeeld de gasleiding van mijn gaskachel ook geaard? Dan kan ik daar het bandje aan vast maken.

En in hoeverre is het potentieel schadelijk als ik op een kamer met vloerbedekking werk? Moet ik bijvoorbeeld een stuk karton op de vloer leggen waar ik op kan staan terwijl ik aan de pc werk?
Ja zeker je gasleiding is geaard en zolang je geen geitenwollen sokken aan doet of zenuwachtig gaat trappelen zal het erg meevallen qua statische elektrischiteit.

• Furious7e
Bedankt voor alle hulp mensen! Ik heb de desktop gister gebouwd en hij staat klaar voor gebruik.

Maar nu de grote vraag: welk besturingssysteem zal ik er op zetten. Win 7, 8 of 10? Win 7 is heel wat goedkoper maar ook al erg oud. Aan de andere kant heb ik er betere ervaringen mee dan win 8. Win 10 weet ik nog niks van.

Zelf neig ik naar win 7 maar ik ben bang dat de support over enige tijd beëindigd wordt. En worden de nieuwste direct x versies ondersteund in win7?
Pagina: 1