Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet in de schuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hopelijk is dit het goede forum waar ik de vraag plaats :?

op dit moment ligt er een kabel van het woonhuis naar de schuur, nou ben ik eens aan het meten gegaan maar houd het al snel op, in de schuur eindig ik met een utp kabel, halfweg is deze onderbroken en verder getrokken met een 6 aderige kabel en in de meterkast is er weer een UTP kabel aan geknoopt.... ( destijds is de schuur nieuw gebouwd maar heeft een frotkees deze kabel getrokken)

verder lees ik veel over WIFI dat via internet loopt. (de schuur wordt gevoed vanuit het woonhuis met een krachtkabel die daar weer onderverdeeld wordt naar 230V groepen). dus is dat wel misschien wel mogelijk?
(werd mij 5 jaar geleden verteld dat dat niet ging?)

het is destijds al geprobeerd met verschillende wifi extenders en dat soort materiaal, maar de muren zijn hier schijnbaar zo dik dat wifi er niet door komt... ( is mij destijds verteld door de elektrazaak).

We willen het netwerk straks gaan gebruiken voor wat te gamen en eventueel films te kijken en voor een wifi punt voor in de garage.

Ik hoop op een goede oplossing

Met vriendelijke groet,
Joost

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:41

lier

MikroTik nerd

Joost, je zit in het goede (sub) forum :)

Mijn advies: trek een nieuwe kabel. Onderbouwing kan je in de tientallen vergelijkbare topics vinden (GoT heeft een zoek functie).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als het mogelijk is, inderdaad gewoon een nieuwe kabel trekken, is toch wel de beste oplossing, voor waarschijnlijk het minste geld.

Powerline kan, maar ik weet niet wat het doet over afstanden, en het is alsnog minder stabiel dan een normale kabel.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
allereerst bedankt voor jullie snelle reactie!:)
heb al aan verschillende kanten aan de kabel getrokken maar die lijkt ergens te blijven haken helaas :(
was zelf intussen aan het kijken geweest naar zoiets http://www.bol.com/nl/p/t...-3-pack/9200000022679746/ ben ik dan in de juiste richting aan het kijken of totaal verkeerd . ga me nu verdiepen in de vergelijkbare topics

met vriendelijke groet,

Joost

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:54
Hoelang is de afstand precies? Gezien de kabel buiten wordt gelegd, zit deze in een (elektra) pvc-buis? (Dit ivm eventueel bliksem-inslag)

Verwijderd

Topicstarter
om en na bij 10 meter laatste punt huis en meterkast schuur, totale afstand meterkast - meterkast 40 meter?
dankje voor je reactie

de voedingskabel is een grondkabel en zit in een pvc buis (dit is 6 jaar geleden aangelegd)
verder hebben we nog geen inslagen gehad of andere gekke dingen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2015 19:04 ]

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:51

Speedmaster

Make my day...

Het advies is hier boven al gegeven. Kostten technisch en resultaat is het de beste oplossing om een nieuwe kabel te trekken. Graaf een nieuwe buis in of vervang de bestaande voor een nieuwe, hier heb je alleen maar voordeel van en het resultaat is stabiel en betrouwbaar internet met hoge snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Het hoeft niet het beste van het beste internet te zijn, kabel vervangen gaat helaas niet lukken aangezien dan de tegelvoer van ons mam er ook uit gehaalt moet worden en dat lijkt me geen optie helaas, een dezer dagen dan toch maar een powerline setje proberen.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:51

Speedmaster

Make my day...

Ergens in de hoek, desnoods achter een kast, gaatje in de tegelvloer en onder de fundering naar buiten.
Power-line gaat niet werken doordat je een krachtstroomkabel naar de schuur hebt lopen en geen normale 220v kabel. Alleen over 220v is het mogelijk om gebruik te maken van je stroom netwerk.

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Powerline is zeker wel mogelijk. Je moet alleen even uitzoeken op welke fase de powerline binnen zit en die in de schuur op dezelfde fase zetten. Even proberen dus welke van de groep(en) in de schuur na de onderverdeling naar 230v op dezelfde fase zit als daar waar je de powerline binnen op hebt aangesloten. Gewoon één voor één proberen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Powerline zou ik ten zeerste afraden, kans op een goede verbinding is minimaal. In het buitengebied (en als iemand met 'boer' in de nick het heeft over schuur klinkt het heel erg als buitengebied) is een wireless bridge (WiFi met twee richtantennes) nog een beter idee.

Wil je desondanks met PLC aan de gang, zorg dat je goed spul neemt. Dat betekent adapters die MiMo doen en dus niet alleen signalen over fase maar ook over aarde sturen. Dat geeft je kans om zelfs bij andere fase data erover te krijgen (eh, mits de aarde doorgetrokken is vanuit huis en die schuur niet stiekem eigen aardepen heeft). Dergelijke adapters worden verkocht als "1200Mbps" of "2000Mbps". Let op dat er geen verschil is tussen 1200Mbps en 2000Mbps qua performance, de marketeers van Broadcom zijn nog onrealistischer dan die van concurrent Qualcomm. In beide gevallen kun je best-case 200Mbps halen. Worst case is 0Mbps en geen verbinding. Van tevoren is nauwelijks te achterhalen wat je gaat halen. En als je electrische apparatuur in die schuur hebt staan (melkmachines ofzo?) kan dat de performance totaal onderuit halen.

Voor zelfde geld koop je twee outdoor WiFi-n 5GHz APs die je als bridge kunt instellen. Daarmee haal je met line-of-sight rond de 200Mbps, tenzij het heel hard regent.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1