• BD13
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-08-2025
Beste tweakers,

Zoals jullie misschien net gelezen hebben in mijn andere topic, heb ik net een grafische kaart + nieuwe voeding in mijn desktop gedrukt.

Nu is het zo dat mijn pc (heel) soms niet wil opstarten en dat hij dan na een paar seconden uitvalt. Dit was al tijden niet voorgekomen maar vanmorgen begon die hier weer mee. Ik hoopte dat dit met een nieuwe voeding ook verholpen zou zijn, maar helaas is dit niet het geval. Hij krijgt wel stroom en de fans gaan wel draaien. (net als voorheen) Ligt dit probleem dan aan mijn moederbord ja of nee? Anders moet ik daar ook weer een nieuwe voor halen :(

Het geheugen of de processor is het denk ik niet omdat die het tussendoor altijd wel deden.
Ik heb op dit moment een Asrock 770 Extreme moederbord (AM3) van een jaar of 4-5 oud. Wat mij opviel tijdens het wisselen van mijn voeding, is dat er een kabel klem zat tussen mijn voeding en mijn moederbord (Ik heb er nooit bij gezeten dus is dat gedaan door de winkel waarvan ik de pc heb gekocht toen: dragoncomputers kerkrade). Volgens mij loopt deze kabel naar mijn aan/uitknop dus dit zou mogelijk ook het probleem kunnen zijn.

Ik hoop dat iemand hier meer van weet en mij hiermee kan helpen.

mvg,

BD13

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Haal het stekkertje eraf, vervang deze voor een tijdelijke losse of gebruik een schroevendraaier om contact te maken.
Als dat het probleem is zou het verholpen moeten zijn.
(daarom beter losse schakelaartje want steeds met schroevendraaier is ook niet goed)

edit.
(even testen of hij aangaat met de knop als het stekkertje eraf is!)

[ Voor 15% gewijzigd door evilweed op 17-09-2015 16:10 ]

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Verwijderd

Om welke voeding en grafische kaart gaat het?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2015 16:16 ]

• BD13
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:15:
Om welke voeding en grafische kaart gaat het?
MSI GTX 960 2GB OC + Antec VPF450 bronze+

Verwijderd

Oké daar ligt het dus waarschijnlijk niet aan.
Een simpel iets om te proberen is om een andere stroomkabel te gebruiken van je voeding naar het stopcontact. Heb zelf al een paar keer gehad dat een pc uitviel als je de kabel maar een beetje bewoog.

Maar je had het probleem dus ook al voordat je je voeding en videokaart had vervangen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2015 16:28 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:57

D4NG3R

kiwi

:)

Het kan prima alsnog aan de GPU en/of PSU liggen, de kans dat een product zonder bewegende onderdelen DOA aankomt is groter dan dat deze alsnog binnen de economische levensduur kapot gaat. ;)

Richting de TS: Je bent niet vergeten om de 2 PCI-E power connectoren aan te sluiten op de GPU? Of uberhaupt een andere kabel vergeten? Veel mensen vergeten de power connector vlak bij hun CPU (4 of 8 pinnen).

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 17-09-2015 16:27 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Ja daarom vroeg ik nog maar even of hij het probleem ervoor ook al had :)

• BD13
D4NG3R schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:25:
Het kan prima alsnog aan de GPU en/of PSU liggen, de kans dat een product zonder bewegende onderdelen DOA aankomt is groter dan dat deze alsnog binnen de economische levensduur kapot gaat. ;)

Richting de TS: Je bent niet vergeten om de 2 PCI-E power connectoren aan te sluiten op de GPU? Of uberhaupt een andere kabel vergeten? Veel mensen vergeten de power connector vlak bij hun CPU (4 of 8 pinnen).
Er zit maar 1 PCI-E connector op volgens mij, een 8-pins en dit zit er in 8)

Maar ik weet niet waarom, maar hij start nu wel en ook geen problemen met temps enzo. Videokaart zit rond de 50 graden dus ik vind het wel prima. Hoop dat dit ook zo blijft. Heb net een potje lol gespeeld en mijn fps ging van max 60 met mijn oude videokaart naar gemiddeld 120 (met spikes van 200). Ik vind het fraai
Pagina: 1