• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:30
Beste Medetweakers,

Ik heb afgelopen week een auto gehuurd (Opel Corsa) en mijn Galaxy S6 in het vakje voorin onder de midden console gelegd en als navigatie systeem gebruikt.

Het viel mij vandaag op dat de randen van mijn telefoon niet meer glad zijn op twee punten, rechts onder en links boven. :|

Volgens mij komt dat doordat de telefoon in het bakje heeft gelegen in de auto, het lijkt mij niet de bedoeling dat een dergelijk bakje schade veroorzaakt aan persoonlijke eigendommen bij normaal gebruik..

Mijn eerste vraag is of dit te repareren is? Ik zie veel reparatie bedrijven die de achterkant of het beeldscherm van de S6 kunnen repareren maar ik zie niks over de zijkanten van de telefoon.

Ik zie dat als het beeldscherm hiervoor vervangen moet worden, dat dit al meer dan twee honderd euro gaat kosten en vroeg mij af hoe dit juridisch/verzekeringstechnisch geregeld is, of dat ik gewoon pech heb?

Ben ik hiertegen verzekerd of moet ik Opel dan wel het verhuur bedrijf aansprakelijk stellen? Bij de auto zit een inzittendenverzekering, maar op de verhuur site van de auto staat enkel iets over letselschade en schade aan kleding maar niks over persoonlijke eigendommen. Daarnaast heb ik natuurlijk een deel eigen risico, maar daarvan weet ik niet of dit alleen voor schade aan de auto zelf geld of ook voor andere schades.

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor, maar overdrijf je hier niet een beetje? Ten eerste lijkt het me zeer sterk dat je telefoon bij normaal rijgedrag beschadigt door een plastic bakje en ten tweede denk ik dat ze je vierkant uitlachen als je met dit verhaal aan komt. Maar goed, upload anders eens wat foto's, want misschien schat ik het verkeerd in.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:43
Heb je een foto van het bakje en hoe de telefoon erin ligt? Ik kan me niet voorstellen dat als het bakje van plastic is het je telefoon beschadigd namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 23:22
Erhmm had de huurauto nou een eigen willetje en is die met z'n slechte persoonlijkheid moedwillig op je telefoon gaan inhakken ... of heb je wellicht zelf niet zo'n slimme keuze gemaakt door een telefoon ergens in te leggen waarin het kan schuiven en doen .. en mag je ook gewoon zelf de consequenties van je gedrag aanvaarden ?

Als ik het verhuurbedrijf was en ik kreeg zo'n bericht zou ik gelijk kijken of m'n bakje niet toevallig beschadigd is geraakt door de gebruiker van de huurauto :p

En als je heel erg gesteld bent op het uiterlijk van je telefoon dan moet je er zo'n lelijk hoesje omheen doen zodat het uiterlijk punt gaaf blijft .. wat je dan kunt aanschouwen als je in een met kussensgevulde ruimte en met handschoentjes aan je stukje techniek voorzichtig uit z'n hoesje haalt en bewonderd .. en daarna weer netjes terug stopt :+

[ Voor 46% gewijzigd door gekkie op 17-09-2015 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je hebt gewoon pech, voortaan voorzichtiger doen :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:00
Je telefoon op een plek neerleggen waar deze (flink) heen en weer kan schuiven in bochten is sowieso niet zo handig.

Afbeeldingslocatie: http://images.autowereld.com/high/94186-181newcorsa.jpg
Zoals het hier afgebeeld staat kan het aardig heen en weer slingeren in bochten.

Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1eyxqhbf5o6.jpg
En in het wat oudere model is het officieel een bekerhouder (en muntjes).

[ Voor 20% gewijzigd door LordSinclair op 17-09-2015 16:14 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben ik hiertegen verzekerd of moet ik Opel dan wel het verhuur bedrijf aansprakelijk stellen?
Het is gebruiksschade. Noch de auto, noch de fabrikant noch de verhuurder kan je niet aansprakelijk houden voor dingen die je zelf doet, met je eigen spullen. Beste kan je dus rondkijken of er wellicht iemand is die hem repareren kan. Ikzelf zou dat overigens niet doen; het is een gebruiksproduct en die slijten na verloop van tijd toch wel, doe je niks aan.

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 17-09-2015 16:16 ]

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
CptChaos schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:14:
[...]
Het is gebruiksschade. Noch de auto, noch de fabrikant noch de verhuurder kan je niet aansprakelijk houden voor dingen die je zelf doet, met je eigen spullen. Beste kan je dus rondkijken of er wellicht iemand is die hem repareren kan. Ikzelf zou dat overigens niet doen; het is een gebruiksproduct en die slijten na verloop van tijd toch wel, doe je niks aan.
En als je dat niet wilt moet je er een Bumpercase omheen doen zodat de randen niet beschadigen. Helaas pindakaas.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ok, even tijd voor een reality-check en levensles: Schade die door eigen toedoen veroorzaakt is, is je eigen verantwoordelijkheid.

Dus tenzij je een aankoopverzekering van bijvoorbeeld je cc hebt of een extra telefoon-verzekering hebt die eigen veroorzaakte schade dekt, heb je pech :)

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 17-09-2015 18:03 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 19:51
Beetje raar verhaal..

Net alsof ik mijn Note 4 laat vallen tijdens fitness en dan de schuld geven aan de sportschool omdat hun vloer niet van rubber is :+

De S6 is nou eenmaal glad (glas en metaal)
Dan vraag je er toch een beetje om als je geen bumper of cover gebruik.

Volgens mij is het glas los van dat metalen behuizing... (het is gewoon het frame als het goed is)

Anders zou je even naar een video moeten kijken waar ze hem uit elkaar halen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Knamix op 17-09-2015 19:09 ]

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:30
Okay, prima jullie hoeven niet gelijk zo lomp te doen.. Ik vroeg me alleen of hoe het zat.. jeez

Anyhow, blijkbaar zit het frame dus aan het scherm. Kost maar liefst 310 euro om te fiksen.. Kan ik net zo goed een nieuwe kopen (http://www.iphone-repair-...samsung-galaxy-reparatie/)

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verzekerings/reparatiezaken horen hier niet thuis. Eventueel kan je in het Shopping Forum terecht, maar het lijkt me dat je eerst best even zelf contact kan opnemen met herstelbedrijven, al dan niet voor het opvragen van een offerte. Het verhuurbedrijf aansprakelijk stellen lijkt me inderdaad kansloos ;)

Al met al gaat hier dus een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.