Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Bij de keuze tussen de beste betaalbare smartphone voor mijn dochter was een criterium dat de telefoon wel poosje mee kan dus overgaat naar Android 5. In Juni was al toegezegd dat dit ook voor de Samsung Galaxy Core Prime zou gebeuren, dus die toen kado gedaan voor haar verjaardag. Maar tot op de dag van vandaag nog steeds niets... In augustus zag ik in dit overzicht dat internationaal de uitrol al is begonnen, maar nog niet in NL.

Nu heb ik de smartphone simlockvrij gekocht en er een Sim-Yo prepaid kaart in gestoken. Wie gaat de update dan beschikbaar stellen? Moet dit door de provider (Sim-Yo, dus KPN) gedaan worden of doet Samsung dat zelf in NL?

one life, live it!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
De updates worden door providers getest en vrijgegeven bij branded toestellen (vaak dus voorzien van providerspecifieke apps van bijvoorbeeld T-Mobile, Vodafone, Proximus...) en vanuit Samsung in fases uitgerold voor de unbranded toestellen. Echt logica zit hier niet in, soms is Noorwegen als eerste aan de beurt en Frankrijk als laatste, soms Nederland eerste en Belgie als laatste.. Zal vast te maken hebben gok ik met hoeveel er verscheept is naar bepaalde regios van een type toestel.

Anyway, je kunt op sammobile.com even kijken of de versie in de telefoon van je dochter inderdaad de laatste versie is, zo niet, daar kun je dan evt. een nieuwere versie downloaden ..

Succes ermee.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is bekend dat updates niet op hetzelfde tijdstip overal beschikbaar zijn. Je kan niet veel meer doen dan afwachten, of zelf in de weer gaan met custom roms. Aangezien het topic verder geen discussiewaarde heeft, gaat het op slot.

Dit topic is gesloten.