• Jochemlukaart
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-09 08:47
Beste Tweakers,

Ik heb sinds 2 weken problemen met mijn monitor(en). Ik heb een Iiyama prolite GB2488HSU monitor. Mijn PC bestaat uit de volgende onderdelen;
I7 4790K
Cooler master seidon 120v
Asus maximus ranger VII mobo
Corsair RM 1000
8gb ram
En vanaf morgen een MSI R9 390 gpu

Het probleem is telkens dat mijn monitor er mee kapt en ik weet niet waarom. Als ik de monitor aansluit gebeurt er soms niets en heel af en toe werkt de monitor. Wanneer het scherm ermee kapt heb ik dus gewoon zwart beeld en kan ik niet in het menu van het scherm of de aan/uit knop gebruiken op het scherm. Ik moet de netstroom kabel dan verwijderen en het 'aan' ledje blijft dan ook nog 10 seconden aanstaan...
Ik heb inmiddels al 2 keer een vervangend scherm gekregen maar dit probleem keert telkens terug. Daarnaast heb ik verschillende kabels gebruikt zoals DVI en HDMI. Als ik mijn laptop op de monitor aansluit heb ik precies hetzelfde probleem. Het lijkt mij sterk dat Iiyama mij 3 keer een kapotte monitor opstuurt en daarom vraag ik me af of jullie misschien weten wat het probleem kan zijn wat elke keer de monitor kapot maakt. Ik heb mijn eerste scherm trouwens meer dan een maand gebruikt zonder problemen. Kan het aan de stroomtoevoer liggen ofzo iets dergelijks? Ik hoop dat jullie misschien een verklaring hebben voor dit probleem.

Groetjes,

Jochem

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:55

Esumontere

Floep, banaan.

Is het stopcontact geaard?

• Jochemlukaart
@ Esumontere.
Het is een vrij oud huis, weet niet goed of de stopcontacten geaard zijn om eerlijk te zijn. Ik gebruik een nieuwe verdeelstekker waar de monitor is ingeplugd, deze is wel geaard in ieder geval.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zal maar eens beginnen met de vraag WTF moet je met een 1000W voeding?

Maar buiten dat: Gebruik je ook telkens dezelfde kabels of heb je die ook al een keer vervangen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Jochemlukaart
Die heb ik gekregen van een maatje van me. Ik weet zelf ook wel dat dit overkill is ;)

Ik heb al een keer de stroomkabel vervangen van mijn scherm. Dit loste ook niets op helaas.

[ Voor 37% gewijzigd door Jochemlukaart op 17-09-2015 15:43 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik heb het niet over de stroomkabel, maar over de DVI en HDMI kabels.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
D4NG3R schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:45:
Hij heeft het ook niet over de stroomkabel maar over de voeding. ;) En ja, de DVI/HDMI kabels zijn al vervangen. Staat netjes in de post.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ChojinZ schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:46:
[...]

Hij heeft het ook niet over de stroomkabel maar over de voeding. ;) En ja, de DVI/HDMI kabels zijn al vervangen. Staat netjes in de post.
Hij spreekt toch echt over de stroomkabel van het scherm en zegt nergens uitsluitend dat de DVI en HDMI kabels vervangen zijn:
Jochemlukaart schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:20:
Daarnaast heb ik verschillende kabels gebruikt zoals DVI en HDMI.

• Jochemlukaart
Ik heb 3 verschillende HDMI kabels geprobeerd, heb helaas maar 1 DVI kabel die bij het scherm kwam.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als het bij alle 3 de HDMI kabels gebeurt ga ik er niet van uit dat het probleem daar ligt. (Theoretisch gezien kan je natuurlijk 3 brakke HDMI kabels hebben gehad, maar zo kan je doorgaan in het oneindige. :') )

Heb je de boel al een keer getest op een ander stopcontact (het liefst eentje die op een andere stroomgroep zit) en eventueel zonder verlengsnoer?

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 17-09-2015 15:52 ]

• ChojinZ
D4NG3R schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:48:
[...]

Hij spreekt toch echt over de stroomkabel van het scherm en zegt nergens uitsluitend dat de DVI en HDMI kabels vervangen zijn:

[...]
Nee hoor, kijk maar naar zijn edit. En daarnaast, dan zou de opmerking over 'ik weet, het is overkill' ook nergens op slaan. ;)

maargoed, het is nu inmiddels wel duidelijk lijkt mij...

@ TS:

Ben je in de gelegenheid om de monitor uit te lenen en deze een tijd lang bij een vriend/familielid/collega te laten draaien? Je zou kunnen kijken of hij het daar wel blijft doen. Zo zou je kunnen uitsluiten of het aan de stroom of de pc ligt.

En al gegoogled op het probleem? Het is geen know issue?

[ Voor 32% gewijzigd door ChojinZ op 17-09-2015 15:56 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Jochemlukaart
Ik denk inderdaad dat het ook niet ligt aan de kabels. Heb een beetje idee dat het aan stroomtoevoer ligt, maar heb hier niet zo veel verstand van. Daarnaast heeft mijn huisgenoot ook een zelfgebouwde pc, die heeft nog nooit problemen gehad met monitoren of wat dan ook. Even voor de duidelijkheid ik heb de stroomkabel vervangen van mijn monitor naar de verdeelstekkerdoos en daarnaast inderdaad verschillende HDMI kabels geprobeerd ;)

Ik heb al gegoogeld uiteraard. Kan nergens iets vinden over iemand die hetzelfde probleem als mij heeft. Ik ga eens kijken of die bij mijn huisgenoot wel gewoon zijn werk doet. Goed idee

[ Voor 17% gewijzigd door Jochemlukaart op 17-09-2015 16:04 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ChojinZ schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:54:
[...]

Nee hoor, kijk maar naar zijn edit. En daarnaast, dan zou de opmerking over 'ik weet, het is overkill' ook nergens op slaan. ;)

maargoed, het is nu inmiddels wel duidelijk lijkt mij...
Waar heb je het nou over? Ik stel een vraag over de overkill voeding en over de kabels:
D4NG3R schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:40:
Ik zal maar eens beginnen met de vraag WTF moet je met een 1000W voeding?

Maar buiten dat: Gebruik je ook telkens dezelfde kabels of heb je die ook al een keer vervangen?
Waarop de TS reageert met:
Jochemlukaart schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:42:
Die heb ik gekregen van een maatje van me. Ik weet zelf ook wel dat dit overkill is ;)

Ik heb al een keer de stroomkabel vervangen van mijn scherm. Dit loste ook niets op helaas.
Daarna geef ik aan dat ik op de videokabels doelde:
D4NG3R schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:45:
Jochemlukaart schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:50:
Ik heb 3 verschillende HDMI kabels geprobeerd, heb helaas maar 1 DVI kabel die bij het scherm kwam.
Ik heb z'n edits gewoon gelezen en reageerde daar ook op. In de TS staat dat hij 'verschillende kabels gebruikt zoals DVI en HDMI' daar kan ik niet uit opmaken of hij doelt op 'verschillende kabels' als in 1x DVI en 1x HDMI of 'verschillende kabels' als in meerdere van die 2 typen.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 17-09-2015 16:12 ]

• ChojinZ
D4NG3R schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:09:
[...]

Waar heb je het nou over? Ik stel een vraag over de overkill voeding en over de kabels:

[...]

[...]

Daarna geef ik aan dat ik op de videokabels doelde:

[...]

[...]

Ik heb z'n edits gewoon gelezen en reageerde daar ook op. In de TS staat dat hij 'verschillende kabels gebruikt zoals DVI en HDMI' daar kan ik niet uit opmaken of hij doelt op 'verschillende kabels' als in DVI en HDMI of 'verschillende kabels' als in meerdere van die 2 typen.
Ik geloof dat wij elkaar niet snappen. Maar laat ook maar.... zoals ik al eerder zei: Het is nu wel duidelijk wat de TS bedoelt. En daar gaat het tenslotte om.... ;)
Jochemlukaart schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:00:
Ik denk inderdaad dat het ook niet ligt aan de kabels. Heb een beetje idee dat het aan stroomtoevoer ligt, maar heb hier niet zo veel verstand van. Daarnaast heeft mijn huisgenoot ook een zelfgebouwde pc, die heeft nog nooit problemen gehad met monitoren of wat dan ook. Even voor de duidelijkheid ik heb de stroomkabel vervangen van mijn monitor naar de verdeelstekkerdoos en daarnaast inderdaad verschillende HDMI kabels geprobeerd ;)

Ik heb al gegoogeld uiteraard. Kan nergens iets vinden over iemand die hetzelfde probleem als mij heeft. Ik ga eens kijken of die bij mijn huisgenoot wel gewoon zijn werk doet. Goed idee
Kan je huisgenoot niet een tijdje de monitor aan zijn systeem hangen?

[ Voor 33% gewijzigd door ChojinZ op 17-09-2015 16:15 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ChojinZ schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:12:
[...]

Ik geloof dat wij elkaar niet snappen. Maar laat ook maar.... zoals ik al eerder zei: Het is nu wel duidelijk wat de TS bedoelt. En daar gaat het tenslotte om.... ;)
Agree to disagree zal ik maar zeggen.
Jochemlukaart schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:00:
Al helemaal dan zou ik dit even testen, eventueel op het stopcontact waar hij is aangesloten:
D4NG3R schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:51:
Heb je de boel al een keer getest op een ander stopcontact (het liefst eentje die op een andere stroomgroep zit) en eventueel zonder verlengsnoer?
Je geeft aan dat het om een ouder huis gaat, dan zou het maar zo kunnen zijn dat de stroomkabels of groep brak is/zijn waardoor je schermen ook brak gaan doen, de voeding van de PC heeft hier schijnbaar minder moeite mee als dat het geval blijkt te zijn.

• Jochemlukaart
Dit zou misschien het probleem kunnen zijn, maar alle andere apparatuur die ook op deze groep is aangesloten (printer, PC voeding, geluidsinstallatie etc.) doen het wel allemaal. Daarnaast deed mijn eerste scherm het gewoon prima voor meer dan een maand.. Ik denk dat ik toch maar ga vragen voor een restitutie van mijn aankoopbedrag en dan een andere monitor ga aanschaffen.

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
Ga even naar je buurman toe om te testen of alles daar wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemlukaart
Ja, sorry dat ik dat er niet bij heb vermeld, maar dat heb ik dus gedaan. Helaas bij hem ook hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Jochemlukaart schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:06:
Ja, sorry dat ik dat er niet bij heb vermeld, maar dat heb ik dus gedaan. Helaas bij hem ook hetzelfde probleem.
Dan is het of het scherm, of de stroomvoorziening (aannemende dat de monitor aansloot op zijn pc).

[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 18-09-2015 01:42 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Pagina: 1