• r.and.r
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-08 20:46
Geachte mede-Tweakers

Ik ben sinds vandaag afgestudeerd in Toegepaste Informatica - Applicatie Ontwikkeling (België) :+
Voordien, in mijn secundair heb ik Elektro-Mechanica gedaan. Om mijn benzine te betalen deed (en doe) ik reparatie van kassa-systemen bij de klant. Dit wil zeggen veel op de baan zitten, veel vrijheid,..

Ik vroeg me af of ik met dit diploma iets in die aard zou kunnen doen en hoe zo een beroep precies heet?
Ook vroeg ik me af of 'op de baan' minder verdient dan een gewone IT-bureau job?

Alvast bedankt!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15
'Op de baan zitten' :?

Google helpt met niet veel verder

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:26

Mike78

Always

FailFr8er schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:50:

Op de weg zitten. :P

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 15:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik gok veel onderweg in de auto :P

een naam zou ik er zo niet voor weten maar iets in de richting van een technische dienst?

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• r.and.r
FailFr8er schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:50:

Jup sorry, in Belgë zeggen ze het zo.
Ter verduidelijking: Een job waar dat je naar elke klant toe rijd om eventuele problemen fixt of upgrades doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
service engineer :)

Maar over het algemeen betalen creerende banen (programmeur) meer dan beherende banen (reparateur).

Een vaste of mobiele baan hoeft niet per se uit te maken aangezien er ook genoeg goed verdienende consultants bestaan.

• r.and.r

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Service engineer, product support, technische dienst.. dat zijn een paar termen die dat soort werk kunnen aangeven, wil nogal eens verschillen per bedrijf/sector.

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
of Field Engineer. een engineer die inderdaad in het veld werkt, en veel onderweg is :)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28
Rukapul schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:53:
Maar over het algemeen betalen creerende banen (programmeur) meer dan beherende banen (reparateur).
Mwa, in sommige takken van sport wordt grof betaald voor een goeie service engineer. Juist als je wel van reizen (een beetje exotisch) houdt, kun je daar een heel leuk baantje in vinden.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Brent schreef op donderdag 17 september 2015 @ 16:27:
[...]

Mwa, in sommige takken van sport wordt grof betaald voor een goeie service engineer. Juist als je wel van reizen (een beetje exotisch) houdt, kun je daar een heel leuk baantje in vinden.
Tuurlijk. Of in de offshore bijvoorbeeld :)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28
Precies ;) Ik heb er helaas de opleiding niet voor, maar als ik hoor wat een kennis doet (en verdient), dan ben ik behoorlijk jaloers ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 16:59

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Offshore service engineer kan inderdaad interessant zijn. Er zijn niet veel mensen die dat willen doen want meestal werkt men 12 uur op 12 uur af, 7 dagen op 7 dagen af - oftewel je bent een volledige week weg van het vasteland en tijdens die week werk je 12 uur per dag en in die andere 12 uur heb je geen reet te doen omdat je "vast" zit op die offshore-installatie, en de volgende week ben je de hele week vrij. Ik weet natuurlijk niet of jou dat überhaupt interessant lijkt, maar zo ja, dan zou dat een top-optie kunnen zijn.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:44
Je bent nu voor jezelf begonnen. Als het je lukt omdat goed van de grond te krijgen en of uit te breiden en zo uiteindelijk je eigen business te beginnen, dan is dat bijna altijd beter dan een desk-job.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Bensimpel

Positieve meneer

Off shore betekent niet per see op zee, kan ook buiten het land zijn waarin het bedrijf is gevestigd, bedrijven betalen hier best lekker voor hoor.

😆 - Denk ook eens om ;)

Pagina: 1