Hoog-rendement Stampede.

Pagina: 1
Acties:

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:04
Mede-auteur:
  • thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 09:49

thedon46

lieve }:O }:O ,
Ik ben in contact gekomen met DC en DPC bij de stampede 10.
De afgelopen keren met wat vrienden onder een alias collectief met de grote jongens proberen mee te doen.
Sinds dien heb ik altijd meegedaan aan de stampede en draai soms tussendoor wat DC projecten.
Thuis draai ik mee tijdens de stampede met
-i7 game pc (77 watt)
-i3 server (65 watt)
-i5 laptop (15watt)
-Xeon oude server (95 watt)
-C2D laptop (34 watt)
-PentiumM laptop (24watt)
-raspberry pi (2watt)

Dit zorgt naast aardig wat punten ook voor aardig wat warmte.
Omdat de stampede afgelopen jaar in mei werd gehouden werd het zo warm in huis dat ik op een bepaald moment computers heb uit gezet (doodzonde).

Ik wil de Crew vragen of de volgende stampede(s) in de winter gehouden kunnen worden zodat we niet alleen onze cpu's maar ook de restwarmte daarvan nuttig gebruiken. Mijn voorkeur zou specifiek uitgaan naar januari.

Wat zijn de meningen hier over?

Poll: Ideale stampede maand
December
Januari
April (houden zoals het is)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=395381&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 0% gewijzigd door thedon46 op 17-09-2015 14:41 ]

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 07:14

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

"Traditioneel" is de stampede in April en doen we die ook liever niet later, in verband met hitteproblemen zoals door jouw/jullie beschreven. Afgelopen jaar was daar een uitzondering op, door omstandigheden. De crew wil dat zeker niet vaker gaan doen.

Dat gezegd hebbende.. Nog vroeger waren er meerdere stampedes per jaar (lees: pak hem beet iedere 9 maanden) en is het op een gegeven moment in april komen te vallen waarna er is gezegd het nog maar 1 keer per jaar te willen doen. De stampede "moet" dus helemaal niet in april "omdat het traditie is". Het is gewoon toevallig zo gegroeid. Wat eerder in de winter een stampede doen, heeft voor de hitteproblemen zeker pluspunten. Maar er zijn wel wat dingen die je daarbij in overweging moet nemen.

Het is natuurlijk zo dat je in januari problemen kan hebben met de start: je begint in een vakantieperiode, stemmen/teams maken is midden in de vakantieperiode zelf, waar veel mensen bij familie zullen zitten/op vakantie zijn. Voor de organisatie van een stampede is zoiets natuurlijk verre van ideaal. Kijken we naar februari, heb je daar standaard maar 28 dagen (komend jaar toevallig wel 29), wat dan ook weer een paar dagen minder brute productie oplevert. Het kan wel, maar als je dan maart pakt heb je zo 3 dagen extra stampede. Alleen dan zit je wel al weer dicht op april, wat nu gebruikelijk is. Je zou als alternatief ook nog kunnen denken aan december, maar dan heb je het risico dat tijdens de vakantieperiode productie gaat inzakken.

Wat dat betreft zijn de keuzes in de poll te beperkt. December en januari zijn planningtechnisch minder handig, maar het hoeft dan niet per se april te zijn. Ik onthou mij van stemmen. :)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-09 17:39
ik zeg gewoon lekker in april houden. Vroeger waren er al enkelingen die een eindjaars of nieuwjaars flush doen. Dus ik zou het daar een beetje uit de buurt houden. Ook van carnaval trouwens :+

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:35

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik ben wel fan van tradities :P

Hou maar in april dat is zo ongeveer de enige maand zonder "overige feest toestanden, zomerhitte en/of vakantie".

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enthernal
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-02 10:24
april lijkt me een beste keuze. Velen (mezelf meegerekend) laten /5 het gros van de tijd links liggen tot februarie/maart wanneer de lentekriebels ons terug lokken :) Zoals we dit jaar gezien hebben, slechts een maand later en je merkt het verschil direct. Doe je het twee maand eerder dan zal de helft het waarschijnlijk niet weten tot het voorbij is.

waar ik overigens wel voorstander van ben (en waar ik eerst dacht dat dit topic over hing) is een tweede GPU only (hoge redement }:O ) stampede. Die kan wat mij betreft gerust in hartje winter, meer warmte, in de huiskamer en dankzij waterkoeling fluisterstil O-)