• BD13
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-01-2020
Best tweakers,

Ik wilde vandaag een nieuwe voeding installeren in mijn desktop maar ik zit nu met het volgende: de 24-pins atx kabel zit muurvast. Hebben jullie tips hoe ik deze los kan krijgen zonder mijn moederbord te beschadigen? (Het clipje kan ik gewoon opendrukken maar somehow zit die vast) Aangezien dit de eerste keer is dat ik me hieraan waag wil ik natuurlijk niet meteen de boel naar de klote helpen. Als ik er veel kacht op zet heb ik het gevoel dat het moederbord mee buigt en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling :?

Ik hoop dat jullie een goede tip voor me hebben.

mvg,
BD13

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou er een platte schroevendraaier tussenzetten en dan heel voorzichtig draaien, om zo de stekker in beweging te krijgen. Doe dat steeds kleine stukjes op verschillende plekken om het gelijkmatig te houden.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Decipher666
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 14:35
Room42 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:51:
Ik zou er een platte schroevendraaier tussenzetten en dan heel voorzichtig draaien, om zo de stekker in beweging te krijgen. Doe dat steeds kleine stukjes op verschillende plekken om het gelijkmatig te houden.
Wat evanescent zegt! Daarnaast kun je wat tegen druk op het moederbord geven om te zorgen dat die minder meebuigt. Die dingen kunnen inderdaad aardig vast zitten soms.

Daarnaast trek je sneller de kabel kapot dan je moederbord maar dat is alsnog zonde van je oude voeding :)

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 22:35
Aan de zijkant van de plug zit mogelijk een haakje. Uit ervaring weet ik dat die soms erg lastig los laten. Mogelijk moet je voorzichtig met iets zoals een schroevendraaier deze haak eraf drukken MAAR doe dit heel voorzichtig. Als je uitschiet kan je zo maar een kras over je mobo hebben en is die kaduuk!

GTA VI - All aboard the hype train!!

• r-vos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-04-2020
Sowieso je mainbord tegen houden op het moment dat je aantrekt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Klipje opendrukken en een beetje wiebelen als ie echt vastzit. Dat je moederbord een beetje meebuigt is niet erg, die dingen zijn namelijk best flexibel. Ik zou 'm wel een beetje tegenhouden als je 'm eruit trekt, je wilt natuurlijk niets breken of te ver doorbuigen.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:17
En niet aan de kabels trekken.

• BD13
Decipher666 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:53:
[...]

Wat evanescent zegt! Daarnaast kun je wat tegen druk op het moederbord geven om te zorgen dat die minder meebuigt. Die dingen kunnen inderdaad aardig vast zitten soms.

Daarnaast trek je sneller de kabel kapot dan je moederbord maar dat is alsnog zonde van je oude voeding :)
Mijn oude voeding gaat toch weg haha dus dat is niet het probleem. Maar man wat zit dat kreng vast. Ik ga het wel proberen met een schroevendraaier dan. Iedereen bedankt voor de snelle reacties in ieder geval _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BD13
Hoppa hij is los! Hopelijk niks kapot maar dat merk ik vanzelf als de nieuwe voeding erin zit :)

• Decipher666
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-06 14:35
BD13 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:02:
Hoppa hij is los! Hopelijk niks kapot maar dat merk ik vanzelf als de nieuwe voeding erin zit :)
Goed bezig 8)

• Chotto Toire
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 10:37
Ik ben wel even geïnteresseerd: heb je 'm met de schroevendraaiertruc losgekregen of anders? Goed bezig in ieder geval. :)

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:24

WoBBeL

*zwaai*

BD13 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:02:
Afbeeldingslocatie: http://thumbs.dreamstime.com/z/fraud-computer-crime-hacker-crowbar-concept-33048872.jpg

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BD13
Chotto Toire schreef op donderdag 17 september 2015 @ 14:38:
Ik ben wel even geïnteresseerd: heb je 'm met de schroevendraaiertruc losgekregen of anders? Goed bezig in ieder geval. :)
met de schroevendraaier er tussen, zo heb ik de nieuwe er overigens ook in moeten drukken. Die wilde ook al niet.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 22:35
Ik snap ook niet waarom die klote 24 pin vaak zo extreem vervelend erin en eruit gaat :P

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sowieso is het nogal een 'legacy'-stekker, qua techniek (lees: ouderwets). Maar goed, vast wel lekker goedkoop om te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 18-09-2015 01:21 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 14:00
Room42 schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 01:21:
Sowieso is het nogal een 'legacy'-stekker, qua techniek (lees: ouderwets). Maar goed, vast wel lekker goedkoop om te maken.
Nou, nu je het zegt: alle aansluitingen worden moderner en kleiner, behalve die 24 pins kabel.
Pagina: 1