Verwijderd

Topicstarter
Sindskort woon ik voor een paar maanden in Frankrijk. Ik wil geen internetaansluiting nemen omdat mijn verblijf hier tijdelijk is.

In het complex waar ik woon vind ik meerdere hotspots en inloggen hierop met mijn orange mobielabonnement is geen probleem.
Echter ik wil graag al mijn devices kunnen verbinden op een hotspot. Dus ik heb een router gekocht, geflashed met OpenWRT en verbonden via de hotspot. Het werkt, maar alleen als ik via de orange site met een inlognaam en wachtwoord inlogt en na verloop van tijd (ongeveer om de 5 uur) wordt de verbinding verbroken en moet ik opnieuw inloggen. Dit is een beetje irritant als ik uitzending gemist kijk of een film etc.

Mijn vraag is weet iemand of het mogelijk is om via OpenWRT automatisch te reconnecten? In de instellingen van OpenWRT kan ik overigens nergens vinden waar ik een password en gebruikersnaam voor orange kan invullen. Hopelijk kan iemand met meer kennis van zaken mij verder helpen!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2015 13:46 ]

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 20:03
Ik snap je probleem, maar mijn kennis van OpenWRT is nihil, maar een mifi router geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 10:28
Je wilt dus dat je router automatisch elke 5 uur inlogt op de site van Orange? Ik kan me niet voorstellen dat dat ingebakken is in de instellingen van OpenWRT, dat is natuurlijk voor elke website anders.

Edit / Ik heb even met Google gezocht.

Met OpenWRT kun je d.m.v een cronjob (unix commando voor geplande taken) een script uitvoeren. In dit script kun je met wget (commando om webservers te benaderen) een login script maken. Omdat dit voor elke website anders is zul je dus wel zelf even het e.e.a. moeten customizen. Hier, op het officiele DD-WRT forum, zijn genoeg voorbeelden van mensen die om de zoveel tijd moeten inloggen voor hun internet provider. :)

[ Voor 56% gewijzigd door FreeShooter op 17-09-2015 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
FreeShooter schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:56:
Je wilt dus dat je router automatisch elke 5 uur inlogt op de site van Orange? Ik kan me niet voorstellen dat dat ingebakken is in de instellingen van OpenWRT, dat is natuurlijk voor elke website anders.

Edit / Ik heb even met Google gezocht.

Met OpenWRT kun je d.m.v een cronjob (unix commando voor geplande taken) een script uitvoeren. In dit script kun je met wget (commando om webservers te benaderen) een login script maken. Omdat dit voor elke website anders is zul je dus wel zelf even het e.e.a. moeten customizen. Hier, op het officiele DD-WRT forum, zijn genoeg voorbeelden van mensen die om de zoveel tijd moeten inloggen voor hun internet provider. :)
Klopt dat is wat k wil Ben alleen niet zo handig. Dus moet even uitzoeken hoe ik dat moet doen. Mocht je verder nog tips hebben dan staat het je natuurlijk vrij om ze te geven :-). Thanks!