Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb mijn Fonepad 7 verkocht (prima ding, maar toch te groot) en zoek nu een dualsim vervanger voor onder de 200 euro, met SD card support en minstens 720p scherm. Ik zie niet heel veel keus, maar misschien zie ik wat over het hoofd:

Asus Zenfone 2 (ZE500KL)
157 euro, Snapdragon 410, Android 5.0, 2 GB RAM, 8GB storage (de 16 GB versie is 199 euro)
pluspunten:
- call recording zonder rooten
- 13 mpx camera
- 2 GB RAM
- krijgt update naar Android M
minpunten:
- nog geen reviews

Archos 50 Diamond
199 euro, Snapdragon 615, 1080p, Android 4.4, 2 GB RAM, 16GB storage
pluspunten:
- specs zijn super
minpunten:
- zit nog op Kitkat, het wachten Lollipop duurt al lang, en krijgt vrijwel zeker geen Android M

Motorola Moto G (2014) (valt eigenlijk direct al af)

Lumia 730
157 euro, Snapdragon 400, WP8.1, 1 GB RAM, 8GB storage
pluspunten:
- langer supported OS
- mooi AMOLED scherm
- goede camera
minpunten:
- mist apps als Tasker, Call Recorder en Retune
- geen 4G

Lumia 640 LTE Dual Sim
170 euro, Snapdragon 400, WP8.1, 1 GB RAM, 8GB storage
pluspunten:
- langer supported OS
minpunten:
- mist apps als Tasker, Call Recorder en Retune
- niet zo mooi scherm
- matige camera

[ Voor 37% gewijzigd door Dreamvoid op 17-09-2015 15:43 ]

Verwijderd

Kijk eens op een van de vele chinashops.

Er is een uiterst informatief topic op GoT: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

• Dreamvoid
  • Niet online
Voor mij geen Chinaphones meer, ik heb een Lenovo P780 gehad en die was uitstekend, maar ik vond het gepruts met rooten/images/niet-ondersteunde 4G/etc uiteindelijk teveel gedoe - ik beperk me nu tot "officiële" Europese toestellen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Het ligt er vooral aan wat je wilt doen. De Lumia's zijn gewoon hele betrouwbare telefoons, lopen lekker smooth, zullen ongeveer 1x per jaar crashen als je pech hebt, krijgen nog tijden updates, ze doen eigenlijk gewoon wat ze moeten doen, maar ja, dan "mis" je wel een paar apps, hoe belangrijk dat voor je is, tja, ligt eraan wat je ermee doet.

De Androids hebben veel meer apps, en natuurlijk de mogelijkheid van customroms, maar, de support van de fabrikant is altijd maar gokken, en mijn ervaring met sub-200 androids is dat ze lang niet zo smooth en stabiel zijn als de Lumia's.

Overigens heb je ook de pricewatch: Microsoft Lumia 640 Dual Sim 4G Zwart, alleen is die nogal lastig tot niet te krijgen.

Puur uit deze keuze zou ik de 730 nemen, Amoled is geweldig, en het is gewoon een erg leuke telefoon voor een goede prijs.

People as things, that’s where it starts.

• Dreamvoid
  • Niet online
RobinHood schreef op donderdag 17 september 2015 @ 13:57:
Overigens heb je ook de pricewatch: Microsoft Lumia 640 Dual Sim 4G Zwart, alleen is die nogal lastig tot niet te krijgen.
Die staat toch in mijn lijstje? Prima te krijgen overigens, hij is gewoon op voorraad bij Amazon.

Die 730 was inderdaad lang mijn eerste keus, maar het gebrek aan 4G en call recording is wel vervelend.

[ Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 17-09-2015 14:10 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ah, had niet gelezen dat het de LTE versie was, maar, die heeft dan toch wel 4G of ben ik in de war?

People as things, that’s where it starts.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Wachten op de 740 (als die komt)

Te koop....

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LTE is 4G. Ik heb die lumia 640 LTE dual sim sinds een week, is OK wat mij betreft. Ik kom van Android.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:18
Iets boven je begroting maar misschien wel het overwegen waard: Alcatel Idol 3 dual sim 4.7.

Dit "Lollipop" toestel kost 215 euro bij Amazon Duitsland. Het toestel heeft een 4,7" scherm (720P), 4G en is lekker compact. Het toestel heeft 1,5GB werkgeheugen en 16GB interne opslag. De meeste recensies die ik over dit toestel lees zijn positief.

Je zou ook nog naar de LG Magna Dual kunnen kijken. Bij Belsimpel kost het 8GB dual sim model 156 euro. Geen 4G, slechts 1GB werkgeheugen maar wel een grote accu en weer een stuk goedkoper (dit is trouwens de enige aanbieder die ik kan vinden).

[ Voor 26% gewijzigd door zeezuiper op 17-09-2015 14:35 . Reden: LG toegevoegd ]

• Dreamvoid
  • Niet online
Thanks, die Alcatel heb ik gemist (de dualsim versie staat niet op Amazon Frankrijk). Die LG is een beetje 13-in-dozijn, er zijn bakken van dat soort goedkope 3G Mediatek-telefoons, er moet toch wel wat beters zijn.

Ik zie nu ook de Archos 50 Diamond met 16 GB, 2 GB RAM en 1080p scherm voor slechts 199 euro, maar bizar genoeg heeft dat toestel Kitkat - terwijl hij toch splinternieuwe hardware (Snapdragon 615) heeft.

(edit: blijkbaar heeft Archos de 5.0 update geskipt en staat de 5.1 update voor de deur)

[ Voor 35% gewijzigd door Dreamvoid op 17-09-2015 15:17 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:29
ZTE blade S6 valt ook binnen je wensenlijstje.
Pagina: 1