Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi locked via MAC omzeilbaar via router?

Pagina: 1
Acties:

• Beart_
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-11-2020
Hoi Allen

Met de start van het nieuwe academiejaar zit ik ook in een nieuw studentenhuis. Helaas wordt de WIFI hier geblokkeerd op MAC adres (dus ik moet alle MAC adressen doormailen van de devices die toegang nodig hebben tot internet).

Nu zoals jullie wel weten is dat algauw een hele lijst aan MAC adressen, dat nog eens gekoppeld aan het feit dat ik graag van GSM toestel wissel elke zoveel maanden, betekent dit gewoon dat het veel wachten en gemail met zich teweegbrengt.

Nu vroeg ik me dus af of het mogelijk zou zijn dat ik een router plaats op mijn kamer (waar ik dan het MAC adres van doorgeef), zodat deze een onbeperkt wifi signaal uitzend? Of gaat deze geen verbinding kunnen doorgeven aan andere toestellen?
(Wordt het mac adres van de toestellen, verbonden met mijn router, geblokkeerd op de initiele telenet router?)

Hopelijk begrijpen jullie de vraag en kunnen jullie mij een helpend antwoord bezorgen.

Alvast bedankt!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:17

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Wanneer je een router gebruikt lukt het wel, met een AP (denk ik) niet.

Enkel je IP info wordt doorgegeven, laag 2 info (mac) wordt bij het uitpakken en inpakken van pakketjes gewijzigd naar het interface van je router :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Beart_
Bedankt voor de snelle reactie! 🙂
Dan zal ik eens opzoek gaan naar degelijke router, moest iemand een suggestie hebben mag dat natuurlijk meegedeeld worden.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:09

qless

...vraag maar...

Heb je (ook) een vaste aansluiting?

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• Beart_
Nu ik er over nadenk heb ik inderdaad geen vaste verbinding en zou het eigenlijk moeten gebeuren via een AP ipv een router.

Nu dacht ik zelf de Xiaomi AC router in huis te halen om het uit te proberen, moest het dan niet lukken dan ben ik toch geen fortuin verloren.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:19
Gaat niet lukken met alleen een router omdat je geen vaste aansluting hebt.
Een router doet NAT dus die kan prima doen wat jij wilt, maar de wifi van een router zit aan de Lan kant en niet aan de Wan kant.

Je zult dus met een AP in bridge moeten zetten om van het Wifi weer een vaste aansluiting te maken en die kun je dan weer in de wan-poort van je router stoppen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
dd-wrt kan volgens mij ook in een wifi-provider mode gezet worden. Waarbij dus internet via WiFi aangeboden wordt en hij zelf ook weer een wifi signaal kan opzetten.

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater_Bridge

[ Voor 14% gewijzigd door Steefph op 17-09-2015 15:40 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Steefph schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:35:
dd-wrt kan volgens mij ook in een wifi-provider mode gezet worden. Waarbij dus internet via WiFi aangeboden wordt en hij zelf ook weer een wifi signaal kan opzetten.

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater_Bridge
Dan zit je nog steeds met het issue dat ie de mac adressen door moet geven.
Gewoon lekker een routertje neerzetten en daar het mac adres van doorknallen.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29

Cyphax

Moderator LNX
ShadowAS1 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:48:
[...]

Dan zit je nog steeds met het issue dat ie de mac adressen door moet geven.
Gewoon lekker een routertje neerzetten en daar het mac adres van doorknallen.
Waar denk je dat OpenWRT op draait dan naast op zo'n router die je voorstelt? :P

Saved by the buoyancy of citrus

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Cyphax schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:51:
[...]

Waar denk je dat OpenWRT op draait dan naast op zo'n router die je voorstelt? :P
Ik had het over het feit dat Steefph zei dat OpenWRT op repeater modeus moest staan ;)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Ben(V)
Tja in repeater mode heb je geen router functie meer en dus ook geen NAT.

Alleen als je NAT hebt kun je volstaan met het doorgeven van het macadres van je router, maar om het wifi signaal om te zetten in een utp signaal dat in de wan poort van je router kan heb je een AP in bridge mode nodig.

Uiteraard moet je het mac adress van dat AP ook doorgeven naast dat van je router, maar alles wat achter de router kan niet meer.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Toch wel fijn dat niemand leest wat er staat ;)

Hij staat in Repeater Bridge waarbij hij dus een gesloten wifi netwerk opzet met een 2e link die dus met het algemene wifi verbonden zit. Hier zit dus de NAT tussen.

Of dus een WISP router TP-Link TL-WR843ND zou dat moeten kunnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Steefph op 17-09-2015 16:43 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• Ben(V)
Nee ik had het wel goed gelezen maar in die modus doet hij echt geen routering meer.
Zoals het woord al zegt hij is een bridged repeater.
Het is dus een bridge die ook via het wireless deel werkt, maar geen router en dus ook geen NAT.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:29

Cyphax

Moderator LNX
ShadowAS1 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 15:52:
[...]

Ik had het over het feit dat Steefph zei dat OpenWRT op repeater modeus moest staan ;)
Aaahh, ja dat wel :) Kwestie van goed instellen dan, maar dan moet het wel lukken met OpenWrt! :)

Saved by the buoyancy of citrus

Pagina: 1